خاتمی: فتنه گران ۸۸ می‌خواهند دوباره جان بگیرند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فتنه گران ۸۸ برای انتخابات ۱۴۰۰ هم خیالاتی در سر دارند و شعارهایی آماده کرده‌اند، به اینها می‌گویم سرجای خود بنشینید والا ملت ایران با سیلی محکمتر شما را سرجای خود می‌نشانند

خاتمی: فتنه گران ۸۸ می‌خواهند دوباره جان بگیرند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فتنه گران ۸۸ برای انتخابات ۱۴۰۰ هم خیالاتی در سر دارند و شعارهایی آماده کرده‌اند، به اینها می‌گویم سرجای خود بنشینید والا ملت ایران با سیلی محکمتر شما را سرجای خود می‌نشانند.

سیداحمد خاتمی در مراسم نهم دی ماه کرج از این روز به عنوان یک حماسه یاد کرد و گفت: حماسه کلمه‌ای است که عنصر عمق و بار زیادی دارد، عنصر اول شجاعت است، ملت ایران شجاعت خود را هم در مقابل دشمنان بیرونی و هم دشمن داخلی نشان داده‌اند.

خاتمی افزود: مردم در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنانی مثل امریکا، شوروی و فرانسه ایستادند، در این جنگ صدام سه روزه می‌خواست ایران را بگیرد ولی آنچه پوزه صدام را به خاک مالید شجاعت فرزندان اسلام بود، در عرصه دفاع مقدس مردم کشور را در مقابل تهاجم خارجی بیمه کردند.

وی با بیان اینکه در عرصه تهاجم داخلی هم مردم دشمنان داخلی را زمین گیر کردند گفت: برخی فرماندهان نظامی می‌گویند سختی هشت ماهه فتنه سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس بود، مردم در فتنه ۸۸ با انگیزه الهی به میدان آمدند تا نظام را برای همیشه در مقابل دشمنان داخلی بیمه کنند.

وی با بیان اینکه عنصر دوم حماسه انگیزه مقدس است، افزود: در حماسه نهم دی ماه ۸۸ عنصر انگیزه مقدس موج می‌زد، حماسه نهم دی قابل تشبیه با عاشورای ۱۳۵۷ بود که باعث شد شاه فراری شود و ایران را ترک کند، در آن ایام شاه دید در مقابل مردمی که به عشق امام حسین (ع) به صحنه آمده‌اند توان مقابله ندارد، در حماسه نهم دی مردم روز عاشورا تبدیل به میدان جنگ کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران در حماسه نهم دی با شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، نشان دادند تا آخرین قطره خون پای نظام و پرچم اسلام ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سیل مردم در آن روز فتنه‌گران را برد افزود: با حماسه نهم دی مرگ سیاسی فتنه‌گران داخلی فرا رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عنصر سوم حماسه نهم دی ماه بصیرت مردم بود، مردم در این حماسه نشان دادند که مشکل کسانی که فتنه راه انداخته بودند انتخاب رئیس جمهور نیست و دنبال زمین زدن ولایت هستند، مردم به خوبی فهمیدند «هر کی با آل علی درافتاد ور افتاد»، مردم فهمیدند که فتنه‌گران با شخص طرف نیستند و می‌خواهند نظام اسلامی را بر بیندازند.

خاتمی خاطرنشان کرد: اول انقلاب همفکرهای برخی فتنه گران گفتند نظام اسلامی به بن بست رسیده و امام گفت که شما به بن بست رسیده‌اید نه ما، مردم هم حال را می‌دانند هم آینده را می‌دانند و با تمام وجود پشتیبان نظام اسلامی هستند و خواهند بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: فتنه گران ۸۸ با توجه به برخی شرایط می‌خواهند دوباره جان بگیرند و می‌خواهند تخریب علیه نظارت استصوابی را شروع کنند، بدانید این فرایند ادامه فتنه است و ملت در مقابلش خواهد ایستاد، برای انتخاب ۱۴۰۰ هم خیالاتی در سر دارند و شعارهایی آماده کرده‌اند، به اینها می‌گویم سرجای خود بنشینید والا ملت ایران با سیلی محکمتر شما را سرجای خود می‌نشانند.

خاتمی ادامه داد: آنان که چشمشان را بر حقایق بسته‌اند باید بدانند با انگیزه نگه داشتن جریان فتنه نمی‌توانند فتنه‌گری فتنه‌گران را از یاد ببرند، فتنه‌گران آنقدر در ذهن مردم بد جا افتاده‌اند که در یاد نسل‌های بعد هم باقی می‌مانند، روح فتنه ولایت ستیزی است و آنها که با قلم و فضای مجازی در حال تخریب هستند باید بدانند مردم آنها را سرجای خود می‌نشانند.

عضو هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند به دنبال رفع حصر هستند، کلید رفع حصر فقط توبه در پیشگاه مردم است و الا راه دیگری نیست، برخی نلسون ماندلا شدن نظام را به گور خواهند برد.

خاتمی خاطرنشان کرد: در این ۴۰ سال هر برکتی داشتیم در پیروی از ولایت رهبری بوده و هر جا خطا کردیم نتیجه بی‌توجهی به توصیه‌های ایشان بوده است، امید است که دیگر شاهد فتنه‌های پیچیده آنچنانی نباشیم و اگر اتفاق افتاد باید بدانیم چراغ راه فقط ولایت فقیه است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir