خاتمی: بی حجاب ها لقمه حساب و کتاب شده ندارند
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: خاستگاه بی‌حجاب‌ها یا اختلاس‌گران، حقوق‌های نجومی بگیران، یا اهالی معاملات خلاف شرعند و بسیاری از بی‌حجاب‌ها به این خانواده‌های غیرمتعهد باز می‌گردند.

بسیاری از بی‌حجاب‌ها به اختلاس گران و نجومی بگیران برمی گردند


سیداحمد خاتمی:

* اکثر بی‌حجاب‌ها لقمه حساب و کتاب شده ندارند. هر گناهی حتی بی‌حجابی حرام است و خاستگاه بی‌حجاب‌ها یا اختلاس‌گران، حقوق‌های نجومی بگیران، یا اهالی معاملات خلاف شرعند و بسیاری از بی‌حجاب‌ها به این خانواده‌های غیرمتعهد باز می‌گردند.

* تکیه‌گاه حرف من بی‌حجاب‌ها هستند و گفته‌ایم اکثر افراد، اما برخی آن را به تمام جامعه تعمیم داده و بحث شُل حجاب‌ها را مطرح کرده‌اند.

* صحبت‌های من در خطبه‌های نمازجمعه تهران تحریف شده بود و روی سخنان من در آن روز بی‌حجاب‌ها بودند.

* مساله حجاب در دنیا یک مساله اجتماعی است و فردی نیست که اگر کسی خواست انجام بدهد و نخواست انجام ندهد، چرا که منشا فروپاشی خانواده‌ها و ناامنی اجتماعی است.

* حجاب از ضروریات غیرقابل انکار قانون ملی است و در سال ۸۶ شورایعالی انقلاب فرهنگی که برای ۳۲ دستگاه در موضوع حجاب با ۳۰۰ ماده قانون تصویب کرد.

* بی‌حجابی مورد تایید دشمنان نظام و انقلاب است و باید در مقابل این حرکات دشمنان ایستاد اما برخی از افراد نیز در داخل برخورد خودسرانه و خلاف قانون رفتار هنجارشکنانه می‌کنند که باید این اقدامات از مسیر نصیحت و دستگاه قضایی ادامه یابد.

* باید برخوردها اسلامی و در چهارچوب قانون باشد و قانون موظف است اگر نیاز به بحث اجرایی شد، پپیگیری‌های لازم را انجام دهد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir