صعود قطر به فینال جام ملت های آسیا با درهم کوبیدن امارات
تیم قطر با درهم کوبیدن تیم امارات میزبان رقابت های جام ملت های آسیا به فینال صعود کرد

صعود قطر به فینال رقابت های جام ملت های آسیا

تیم ملی قطر موفق شد با نتیجه چهار بر صفر از سد امارات میزبان عبور کند و به فینال جام ملت های آسیا برسد.در شرایطی که قطر و امارات در بالاترین اختلاف سیاسی خودشان قرار دارند و حتی از ابتدای جام اماراتی ها مانع تراشی های زیادی را(برای ورود خبرنگاران،عکاسان و تماشاگران قطری)انجام دادند،این قطری ها بودند که موفق شدند مقابل حریف خودشان در زمین مسابقه پیروز شوند و با یک برد قاطع هم امارات را شکست بدهند و هم به فینال آسیا برسند.

گل اول را که قطری ها زدند هنوز اماراتی ها امید زیادی برای بازگشت داشتند.اشتباه دروازه بان شان نابخشودنی بود،اما گل دوم که معز علی با یک "کات داخل پا"و خیلی حرفه ای وارد دروازه امارات کرد مهار شدنی نبود.یک خوشحالی عجیب و غریب مقابل هواداران اماراتی و خشم آنها که خیلی زود فرو ریخت.

لنگه کفش و دمپایی،بطری آب و خوراکی های مختلف بود که روی سر قطری ها فرود می آمد.

هرچه مسئولان برگزار کننده تلاش کردند تا این اتفاق ها نیفتد اما شدنی نبود.گل سوم مثل آخرین میخ بود بر تابوت.اماراتی ها انگار که یک جنگ را باخته اند!جنگی که چندان ارتباطی هم به فوتبال ندارد.

بلندگوهای ورزشگاه(که از ابتدای بازی حامی امارات بودند) قطع شده بود و خیلی از هواداران که در حال ترک ورزشگاه بودندگل چهارمی که تیم شان خورد را ندیدند.

قطر هم فوتبال را برد و هم به زعم خیلی ها که ورزش را به سیاست گره می زنند یک نبرد سیاسی را.آنها به فینال رسیدند و شایستگی این را دارند که حتی جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند.تیم قطری ها یکدست است و نسلی دارند که چندین سال است کنار هم فوتبال بازی می کنند و حالا حالاها حرف های زیادی در فوتبال آسیا خواهند داشت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir