احتمال حذف ایران از جام جهانی بخاطر عدم حضور زنان در ورزشگاه!!
تا دو هفته دیگر تکلیف حضور بانوان در ورزشگاه‎ها مشخص خواهد شد و در غیر اینصورت ممکن است ایران از حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی محروم شود

تیم ملی از جام جهانی حذف می‎شود؟

حتما در جریان هستید که فیفا در نامه ای به فدراسیون فوتبال خواستار ورود بانوان به ورزشگاه‎ها شده و هشدار داده که اگر این اتفاق رخ ندهد آن وقت محرومیت در انتظار فوتبال ایران خواهد بود( درباره نوع این محرومیت روایتهای متفاوتی وجود دارد. از گرفتن میزبانی از ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی گرفته تا کسر امتیاز و حتی حذف تیم ملی از رقابتهای مقدماتی جام جهانی)

چند روز قبل خبرنگار فوتبالی در تماس با سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبالی به دنبال جزئیات بیشتری از این ماجرا بود که ابراهیم شکوری اعلام کرد هر گونه اطلاعات جدیدی درباره این موضوع از طریق سایت فدراسیون فوتبال صورت خواهد گرفت با این همه حمیرا اسدی رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در گفتگو با روزنامه ایران ورزشی به نکات مهمی درباره نامه فیفا اشاره کرده.

او گفته:" فیفا در نامه رسمی که برای ما ارسال کرده تا 15 جولای (24 تیر) به فدراسیون فوتبال ایران فرصت داده است تا گزارش مقدماتی درباره اقداماتی که برای حضور زنان و خانواده‌ها برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 انجام داده‌ایم را ارائه کنیم. یک هفته پیش بلافاصله بعد از رسیدن نامه فیفا، آن را ترجمه کردیم و برای جناب وزیر فرستادیم که ایشان موضوع را پیگیری کنند. به هرحال این موضوع تنها وابسته به نظر فدراسیون فوتبال نیست و ما مسائل داخل کشور را پیش رو داریم. فراهم شدن بستر لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها همکاری همه نهادهای مرتبط را می‌طلبد. در همین راستا باید موافقت مراجع تقلید و افرادی که مخالف حضور زنان هستند جلب شود."

اسدی در بخش دیگری از صحبتهایش ابراز امیدواری کرده که ورود بانوان به استادیوم‎های فوتبال، عملی شود به خصوص آنکه در مسابقات والیبال هم چنین اتفاقی رخ داده. حالا باید دید چنین اتفاقی در طول دو هفته ای که تا پایان مهلت فیفا باقی مانده رخ خواهد داد یا نه.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net