خط قرمز ابدی روی نام مهدوی کیا، دایی، نکونام بخاطر دوتابعیتی بودن
رد صلاحیت فوتبالیست های کشورمان بخاطر مشکل دو تابعیتی بودن گویا همچنان ادامه دارد

پیامکی برای سپردن دائمی به مدیران دولتی درجه ۲

رد صلاحیت عجیب و جنجالی مهدی مهدوی‌کیا برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال به دلیل دوتابعیتی بودن همه را ناامید کرد.

بهترین واکنش را مهدی مهدوی کیا داشت. وقتی خبرنگار با او تماس گرفت و گفت به دلیل تابعیت دوگانه رد صلاحیت شده است، گفت:«تو این شرایط، بعد از ماجرای مهرداد و علی به تنها چیزی که فکر نمی کنم و برایم اهمیتی ندارد، همین خبر است.»

اگرچه افرادی چون محمدرضا ساکت، شهاب عزیزی خادم و حیدر بهاروند هم نام شان در لیست رد صلاحیت شدگان انتخابات فدراسیون فوتبال به چشم می خورد اما این پیامک ارسالی برای ۱۱ کاندیدای انتخابات دهم اسفند جدای از چالش حیاتی احتمال ورود فیفا به ماجرا، یک حساسیت بزرگ دیگر را هم به همراه دارد.

در اساسنامه تائید شده مراجع رسیدگی کننده تنها بر اساس شرایط محکومیت های قطعی می توانند درباره تائید یا رد صلاحیت ها نظر بدهند.
یعنی اینجا احراز صلاحیت ها معنایی نخواهد داشت و هر نوع استدلال غیر قطعی می تواند تبعاتی تلخ برای فوتبال ایران داشته باشد.

قسمت تلخ تر استاند به قانون تابعیت دوگانه که درباره اجرایش در انتخابات های مهمتر چون مجلس و ریاست جمهوری یا شوراهای شهر و روستا هم تردیدهای بسیاری وجود دارد و درباره بسیاری از صاحبان مناصب دولتی یا حاکمیتی ابهام داشتن اقامت کشورهای خارجی هنوز وجود دارد اما این قانون حالا درباره مهدوی کیا اجرایی شده است.

معنای ساده اجرای این قانون احتمالا می شود رد صلاحیت همیشگی تمامی فوتبالیست های لژیونر و داوران سرشناس به خارج رفته کشورمان است برای حضور در انتخابات فوتبال. قانونی که در دل اساسنامه جدید هیچ محل و جایگاهی ندارد اما دستاویز مناسبی است برای سپردن ابدی فوتبال به مدیران میان رده که همین حالا هم هر چه سر فوتبال‌مان آمده، حاصل فعالیت‌شان است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir