تيم‌های بارسلونا، ميلان و آرسنال برای كسب نخستين سه امتياز خود در ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه دومين ديدار خود را مقابل حريفان برگزار خواهند كرد.
 

90: در ادامه‌ی دومین روز از مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا شانزده تیم حاضر در گروه‌های E تا H مقابل حریفان به میدان خواهند رفت.


گروه E: والنسیا - چلسی، جدال برای صدرنشینی در جهنم مستایا

چلسي كه از بازی اول خود سه امتیاز مقابل بایرلوركوزن به دست آورده، در دیداری كه می تواند سخت‌ترین پیكار در مرحله‌ی گروهی باشد در مستایا به مصاف والنسیا می رود. نماینده‌ی اسپانيا كه فصل جدید لالیگا را بسیار خوب شروع كرده در بازی نخست خود مقابل خنك بلژیك به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نكرده است. پیروزی مقابل آبی پوشان لندنی علاوه بر این كه می تواند نتيجه ناامید كننده روز نخست را برای سپیدپوشان به دست فراموشی بسپارد، صدرنشینی را هم برای شاگردان اونای امری به ارمغان بیاورد.


در دیگر دیدار گروه، خنك بلژیك كه روی كاغذ كم شانس‌ترین تيم برای صعود از گروه بود، پس از به دست آوردن یك امتیاز ارزشمند در خانه، مقابل بایرلوركوزن به میدان می رود. سه امتیاز این دیدار خارج از خانه شاید باز هم نتواند حضور این تیم گمنام بلژیكی در دور بعد را تضمین كند، اما حداقل زمينه را برای گرفتن سهمیه‌ی لیگ اروپا فراهم می كند. نایب قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا هم اگر می خواهد در كنار والنسیا و چلسی در زمره مدعیان قرار گیرد، چاره ای جز كسب سه امتیاز این بازي خانگی را ندارد.


گروه F: آرسنال - المپیاكوس، امید توپچی‌ها به فرار از بحران

آرسن ونگر فرانسوی هرچند پس از هر نتیجه‌ی خوبی كه در لیگ برتر به دست می آورد از پایان بحران و رسیدن به روزهای خوش حرف می زند، اما پرواضح است كه كسب دو پیروزي در هفت هفته آن هم مقابل تیم‌هایی مانند سوانسی و بولتون و قرار گرفتن در رده‌ی سیزدهم نمی تواند هواداران ناراضی لندنی را آرام كند. آرسنال در لیگ قهرمانان هم در حالی كه در بازی نخست از بوروسیا دورتموند پیش بود بازی را با تساوي به پایان برد. در صورت پیروزی آرسنال و كسب سه امتیاز دیدار خانگی مقابل نماینده‌ی یونان، باز باید منتظر وعده‌های سرمربی فرانسوی آرسنال بود. ونگر به خوبی می داند كه تيمش حداقل در شرایط فعلی یارای روبرو شدن با تیم‌های درجه اول اروپا را ندارد و به همین دلیل چاره‌ای جز صدرنشین شدن در گروه ندارد. خاطره‌ی دو رویارویی با بارسلونا در دو سال گذشته ونگر را كاملا باید به اين نتیجه رسانده باشد. المپیاكوس هم برای فرار از قعر جدول چاره‌ای جز كسب امتیاز در ورزشگاه امارات ندارد چرا كه بازی اول خود را مقابل مارسی واگذار كرده است.


مارسی فرانسه كه به لطف پیروزی در روز نخست رقابت‌ها صدرنشین گروه شده است، مقابل بوروسیا دورتموند به میدان می رود. قهرمان بوندسلیگا هرچند با روزهاي رویایی‌اش در فصل گذشته فاصله دارد، اما نمایش خوب این تیم مقابل آرسنال در روز نخست نشان داد كه این تیم را می توان یكی از شانس‌های صعود دانست. مارسی شاید در اندیشه‌ي این باشد كه پس از سال‌ها حضور لیون به عنوان تك ستاره‌ی فرانسه در رقابت‌های اروپایی نمایش پرفروغی داشته باشد.


گروه G: پیكار سه امتیازی‌ها با صفر امتیازی‌ها

پورتو مقابل زنیت سن پترزبورگ در بهترین شرايط به میدان می رود، از این جهت كه این بازی در مسكو برگزار می شود و در صورتی كه قرعه كشی به گونه‌ای بود كه این بازی دو ماه دیگر برگزار می شد، نماینده‌ی پرتغال با حريف سرسخت‌تری به نام سرما روبرو می شد.


آپوئل نیكوزیا قبرس هم با سه امتیازی كه آورده مقابل شاختار دونتسك اوكراین به میدان می رود تا نشان دهد سه امتیاز روز نخست اتفاقی نبوده است. در حالی كه نمایندگان اوكراین و پرتغال پیش از آغاز رقابت‌ها به عنوان مدعيان اصلی صعود از آسان ترین گروه به شمار می رفتند، نتایج به دست آمده می تواند در روز پایانی پیش بینی كارشناسان را بر هم زند.


گروه H: بارسلونا - باته بریسوف، خشم كاتالان‌ها برای نماینده‌ی بلاروس

بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی شايد با انگیزه ترین تیم برای كسب پیروزی در میان تمام تیم‌ها باشد. تساوی مقابل میلان در حالی كه نماینده‌ی ایتالیا با خوش شانسي محض یك امتیاز از نوكمپ به دست آورده بود، بارسلونا را به اندازه‌ی كافی بر سر خشم آورده تا نماینده‌ی بلاروس را قربانی كند. اتفاقی كه در لالیگا هم رخ داد و اوساسونا با هشت گل تسلیم بارسلونا شد. باته بریسوف در صورتی كه بتواند یك امتیاز هم به دست بیاورد نتيجه‌ی قابل قبولی گرفته است.


در دیگر دیدار میلان كه به زعم سرمربی‌اش باید بارسلونا را در بازی نخست شكست می داد! در اندیشه‌ی پیروزی مقابل تیم گمنام پلژن جمهوری چك است. نتايج دیدارهای بارسلونا و میلان، به نظر می رسد تنها در مشخص كردن تیم صدرنشین تاثیرگذار باشد. اگر تساوی دیدار رفت بارسلونا و میلان در سن سیرو تكرار شود، آن وقت تفاضل گل تیم صدرنشین را مشخص خواهد كرد و چه جایی بهتر از بازی با باته بریسوف و پلژن برای افزایش تفاضل گل!


شانزده تیم حاضر در گروه‌های A تا D سه شنبه شب مقابل حریفان به میدان می روند.


 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:navad.net
 
مطالب داغ ورزشی:
رویانیان مردی برای تمام فصول (کاریکاتور)
پیامکی که باعث می شود فیروز کریمی از خودش بیزار باشد
مدافع برزیلی بایرن به جرم ایجاد حریق عمدی در منزلش دستگیر شد
پنالتی ‌زن عجيب جهان درگذشت
فردوسی پور و سؤالات پیش پا افتاده !