چلسی در یک قدمی قهرمانی لیگ برتر قرار گرفت
چلسی با برتری برابر لسترسیتی در یک قدمی قهرمانی در لیگ برتر قرار گرفت.

در دیداری عقب افتاده از هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس دو تیم لسترسیتی و چلسی در حالی به مصاف هم رفتند که هر دو شرایط متفاوتی داشتند. لسترسیتی برای فرار از منطقه سقوط و چلسی برای نزدیک شدن به قهرمانی به 3 امتیاز این دیدار نیاز داشتند تا اینکه در نهایت این دیدار با برتری 3 بر یک چلسی به پایان رسید.

"مورینیو" در این دیدار نیز مثل بازی‌های قبل "دیگو کاستا" و "لویک رمی" محروم را در اختیار نداشتند و به همین خاطر از "دیدیه دروگبای" 37 ساله در ترکیب تیم خود استفاده کرد که در نیمه نخست نمایش انتقادآمیزی داشت. در حالی که این نیمه بازی چندان خوبی را از دو تیم شاهد نبودیم، داور 3 دقیقه وقت اضافه گرفت تا "مارک آلبرایتون" روی یک ضدحمله دروازه "پتر چک" را باز کند و نیمه نخست با برتری لستر به پایان برسد.

در نیمه دوم چلسی بازی هجومی و زیبایی را در دستور کار خود قرار داد و توانست در دقیقه 47 با ضربه "دیدیه دروگبا" به گل برسد. این گل صد و چهارمین گل این بازیکن ساحل عاجی در لیگ برتر برای چلسی بود تا بازی بد خود در نیمه نخست را جبران کرده باشد. پس از این گل نیز بازیکنان چلسی دست از تلاش برنداشتند و در دقیقه 79 با همکاری "فابرگاس" و "جان تری"، مدافع پیش تاخته چلسی گلزنی کردند.

"تری" که این فصل از خیلی از مهاجمان و بازیکنان بزرگی چون "دی ماریا"، "فالکائو" و "بالوتلی" بیشتر گل زده است، در این دیدار نیز شم بالایی گلزنی خود را به رخ کشید تا چلسی خیالش از 3 امتیاز راحت شود. این پایان کار نبود و "رامیرس" هافبک برزیلی که در غیاب هموطن مصدوم خود "اسکار" به بازی گرفته شد موفق شد در دقیقه 83 گل سوم تیمش را نیز به ثمر برساند تا پس از مدت ها گلزنی کرده باشد.

به این ترتیب این دیدار با برتری 3 بر یک چلسی به پایان رسید تا آبی پوشان لندنی در یک قدمی کسب پنجمین قهرمانی خود در لیگ انگلیس قرار گیرند. در جدول رده بندی چلسی با 80 امتیاز در صدر قرار دارد و آرسنال با 67 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است و منچسترسیتی سوم است. چلسی با برتری در روز یکشنبه هفته آتی در دیدار خانگی برابر کریستال پالاس بدون توجه به بازی‌های بعدی آرسنال و سایر رقبا قهرمان لیگ برتر خواهد شد و در استمفوردبریج جشن قهرمانی خواهد گرفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir