پیروزی منچستری‌ها در هفته نهم لیگ جزیره
پیروزی دو تیم منچسترسیتی و منچستریونایتد باعث شد صدر جدول فعلا تکان نخورد.

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر جزیره با برگزاری 5 دیدار ادامه یافت که در یکی از دیدارهای برگزار شده، چلسی(Chelsea) مدافع عنوان قهرمانی موفق شد در خانه با دو گل استون ویلا(Aston Villa) را شکست دهد تا برای اولین بار در این فصل در یک دیدار دروازه خود را بسته نگه دارد و سه امتیاز حیاتی مسابقه را به دست آورد.

ژوزه مورینیو(José Mourinho) در این دیدار تغییر و تحولات زیادی داشت. پس از مصدومیت ایوانوویچ(Branislav Ivanović) و ادن هازارد(Eden Hazard) که این فصل از شرایط آرمانی دور بوده را همراه نمانیا ماتیچ(Nemanja Matić) و گری کیهیل(Gary Cahill) روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داد. این در حالی است که این سه بازیکن در فصل گذشته در تیم منتخب جزیره قرار گرفتند. حضور بابا رحمان(Baba Rahman) برای اولین بار در لیگ برتر از نکات جالب این دیدار بود.

در نیمه نخست آبی‌پوشان لندنی با طراوت ظاهر شدند و نمایش خوب ویلیان(Willian) و پدرو(Pedro) پشت سر دیگو کاستا(Diego Costa) باعث ایجاد موقعیت‌های زیادی برای گلزنی شد که یکی از این موقعیت‌ها را کاستا در دقیقه 34 وارد دروازه استون ویلا کرد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر چلسی به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز چلسی سراپا حمله بود و توانست بار دیگر به گل برسد. این بار نیز پاس فابرگاس(Cesc Fàbregas) و موقعیت‌سنجی کاستا باعث شد شوت این بازیکن در آستانه ورود به دروازه به پای آلن هوتان(Alan Hutton) اصابت کند و وارد دروازه حریف شود تا در نهایت گل به نام مدافع حریف ثبت شود.

در اواخر مسابقه هازارد جای پدرو به میدان آمد و در نهایت این دیدار با برتری 2 بر صفر چلسی به پایان رسید تا پیش از رویارویی چهارشنبه آبی‌پوشان لندنی با دیناموکیف(Dynamo Kyiv) در لیگ قهرمانان آرامش به چلسی بازگردد.

منچسترسیتی(Manchester City) مدعی نخست قهرمانی در این فصل در خانه با درخشش رحیم استرلینگ(Raheem Sterling) توانست 4 بر یک تیم تازه صعود کرده بورنموث(Bournemouth) را شکست دهد. استرلینگ در این دیدار توانست هت تریک کند و دیگر گل بازی را نیز برای همشهری‌ها ویلفرد بونی(Wilfried Bony) ساحل عاجی که در غیاب آگوئرو(Sergio Agüero) در ترکیب ثابت قرار گرفته بود به ثمر رساند. سیتی غیر از آگوئرو، داوید سیلوا(David Silva) را نیز تا سه هفته در اختیار ندارد.

منچستریونایتد(Manchester United) هم پس از باختی که برابر آرسنال(Arsenal) متحمل شد این هفته با سه گل توانست اورتون(Everton) را در گودیسون پارک شکست دهد و نتیجه درخشانی کسب کند. برای شیاطین سرخ در این دیدار اشنایدرلین(Morgan Schneiderlin) و هررا(Ander Herrera) در نیمه نخست و وین رونی(Wayne Rooney) در نیمه دوم گلزنی کردند تا سه امتیاز این دیدار به حساب شاگردان فان خال(van Gaal) واریز شود. این نخستین گل رونی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir