جدال رئال و پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا
با برگزاری هشت دیدار دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید.

به نقل از سیمرغ، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری هشت دیدار پیگیری خواهد شد که در یکی از دیدارهای حساس رئال مادرید(Real Madrid) باید برابر پاری‌سن‌ژرمن(Paris Saint-Germain) به میدان برود.

گروه A: پاری‌سن‌ژرمن – رئال مادرید، مالمو - شاختار دونتسک

رئال مادرید، پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا که توانسته است 10 بار عنوان نخست این رقابت‌ها را از آن خود کند برای کسب سومین پیروزی پیاپی خود در فصل جاری این رقابت‌ها باید به فرانسه سفر کند تا روبه‌روی یاران زلاتان ابراهیموویچ(Zlatan Ibrahimović) قرار گیرد. دیدار دو تیم تقابل صدرنشین لیگ‌های اسپانیا و فرانسه است. رئال مادرید این هفته با برتری سه بر صفر برابر لوانته(Levante) توانست به صدر جدول لالیگا صعود کند. از طرفی پاری‌سن‌ژرمن نیز وضعیت خوبی در فرانسه داشته و در صدر جدول قرار دارد.

دو تیم هر دو بازی قبلی خود را در این فصل از رقابت‌های اروپایی با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و برد در بازی سوم شانس آنها را برای صعود به مرحله بعد افزایش خواهد داد.

رئالی‌ها مشکلی برای بازی فردا نداشته و تمام بازیکنانشان را در اختیار دارند. حتی لوکا مودریچ(Luka Modrić) نیز به جمع بازیکنان رئال بازگشته است. این دیدار حساس را قرار است داوری از ایتالیا به نام نیکولا ریتزولی(Nicola Rizzoli) قضاوت کند.

در تیم رئال مادرید کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) توانست رکود گلزنی کهکشانی‌ها را به نام خود ثبت کند تا با روحیه مضاعفی خودش را برای این دیدار حساس آماده کند. نکته جالب این دیدار تقابل آنخل دی‌ماریا(Ángel Di María) بازیکن دو فصل قبل رئال مادرید با این تیم است که حساسیت این دیدار را بالا می‌برد. رئال مادرید همچنین این فصل یکی از موفق‌ترین تیم‌ها در اروپا بوده و 92 درصد پاس‌های این تیم به سلامت به مقصد رسیده است. همچنین رونالدو با پنج گل زده به عنوان آقای گل این فصل لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کرده است.

در دیگر دیدار این گروه که اهمیت چندانی هم ندارد مالمو(Malmo) باید در سوئد از تیم شاختار(Shakhtar) پذیرایی کند. دیدار این گروه در واقع جنگ برای کسب عنوان سومی است؛ چرا که صعود دو تیم رئال و پاری‌سن‌ژرمن به مرحله بعد تا حدود زیادی قطعی شده است و یکی از دو تیم مالمو یا شاختار برای کسب عنوان سومی تلاش خواهند کرد.

گروه B: زسکا - منچستریونایتد، وولفسبورگ – آیندهوون

منچستریونایتد(Manchester United) که با یک برد و یک باخت شرایط نسبتا خوبی در این فصل دارد باید برابر زسکا(CSKA Moscow) قرار گیرد. اولین دیدار دو تیم به سال 2009 بازمی‌گردد که منچستر با تنها گل آنتونیو والنسیا(Antonio Valencia) توانست از سد حریفش در مسکو بگذرد. حالا دو تیم در مرحله گروهی این فصل باید برابر هم قرار گیرند. این در حالی است که منچستر آمار بدی در بازی‌های خارج از خانه دارد و سه بازی آخر خارج از خانه خود را باخته است. رایان گیگز(Ryan Giggs) یکی از دستیاران لوئیس‌فان‌خال(Louis van Gaal) قبلا سابقه بازی مقابل زسکا را داشته است.

در دیگر دیدار این گروه آیندهوون هلند(PSV Eindhoven) باید برابر وولفسبورگ(Wolfsburg) قرار گیرد؛ دیداری که قرار است در آلمان برگزار شود. در این گروه هر چهار تیم سه امتیاز کسب کرده‌اند و رقابت نزدیکی برای صعود دارند. شاید بازی‌های چهارشنبه شب بتواند معادلات گروه را برای صعود آسان‌تر کند.

گروه C: اتلتیکو مادرید – آستانه، گالاتاسرای – بنفیکا

اتلتیکو مادرید(Atlético Madrid) که صلابت فصول گذشته را ندارد در بازی قبلی خود در خانه برابر بنفیکا پرتغال(Benfica) شکست خورد تا در رده دوم گروه قرار گیرد. آنها اکنون پذیرای یکی از تیم‌های نسبتا ضعیف این رقابت‌ها یعنی آستانه قزاقستان که اولین حضورش را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تجربه می‌کند، هستند. البته تیم مادریدی این هفته با برتری روحیه‌بخش برابر رئال سوسیه‌داد(Real Sociedad) توانست به رده چهارم جدول لالیگا صعود کند. در دیدار دیگر این گروه بنفیکای شش امتیازی باید برای تصویب صدرنشینی خود به ترکیه سفر کند و به دیدار گالاتاسرای(Galatasaray) برود. گالاتاسرای که عملکرد خوبی در این رقابت‌ها نداشته، امیدوار است با حمایت هواداران پر شور خود اولین بردش را در این فصل کسب کند.

گروه D: منچسترسیتی- سویا، یوونتوس - گلادباخ

منچسترسیتی انگلیس(Manchester City) که با سه امتیاز از دو دیدار خود در رده سوم گروه قرار دارد در دیدار بسیار مهم و تعیین‌کننده باید برابر سویا(Sevilla) به میدان برود. دیداری که می‌تواند تکلیف یکی از دو تیم صعود کننده به مرحله بعد را مشخص کند. نقطه جالب این دیدار تقابل ناواس(Jesús Navas) بازیکن اسپانیایی منچسترسیتی تیم سابقش است. همچنین صدرنشین انگلیس که در اولین دیدار خود در این فصل برابر یوونتوس(Juventus) شکست خورد حالا به دنبال این است که بتواند اولین برد خانگی خود دست یابد.

در دیگر دیدار این گروه یوونتوس ایتالیا باید در خانه از تیم گلادباخ(Borussia Mönchengladbach) پذیرایی کند که هر دو بازی قبلی خود را با شکست به پایان رسانده است. یوونتوس نیز این روزها حال و احوال خوبی در لیگ ایتالیا ندارد ولی تساوی در برابر اینتر(Inter Milan) در این هفته کمی روحیه آنها را برای بازی خود در اروپا بالا برده است. نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها برای دیدار فردا به احتمال زیاد موراتا(Álvaro Morata) را در ترکیب خود نخواهد داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir