تساوی آرسنال در دربی شمال لندن
تیم های مدعی فوتبال انگلیس در هفته دوازدهم برابر حریفانشان نتایج خوبی کسب نکردند.

به نقل از سیمرغ، هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که در اولین بازی منچسترسیتی(Manchester City) و استون ویلا(Aston Villa) به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. منچسترسیتی صدرنشین در حالی به مصاف استون ویلا رفت که نیاز مبرمی داشت تا با پیروزی در این دیدار جایگاه خود را در صدر حفظ کند. آن ها در این دیدار با تمام قوا برابر حریفشان به میدان رفتند و با وجود ارائه بازی زیبا به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند تا دو تیم امتیازات را در این دیدار تقسیم کرده باشند. البته سیتی با یک امتیازی که از این دیدار کسب کرد همچنان در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت.

آرسنال(Arsenal) و تاتنهام(Tottenham) در دربی شمال لندن برابر هم به میدان رفتند که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ابتدا آرسنالی‌ها سوار بر بازی بودند ولی رفته رفته تاتنهام نبض بازی را در اختیار گرفت و توانست موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کند و در یکی از آن‌ها در دقیقه 32 فرار هری کین(Harry Kane) مهاجم تیم ملی انگلیس از آفساید و ضربه دقیق او باعث شد تا دروازه آرسنال باز شود. در ادامه درخشش چک(Petr Čech) باعث شد تا نگذارد دروازه آرسنال برای بار دوم باز شود تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر تاتنهام به پایان برسد.

در نیمه دوم آرسنال سراپا حمله شد تا گل خورده را جبران کند و در ادامه در دقیقه 55 دیرک دروازه به کمک تاتنهام آمد تا دروازه این تیم باز نشود. رفته رفته آرسنالی‌ها به خود آمدند و در دقیقه 75 موفق شدند با همکاری اوزیل(Mesut Özil) و ضربه گیبز(Kieran Gibbs) گل تساوی را به ثمر برسانند تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

اما لیورپول(Liverpool) اولین شکست خود را با یورگن کلوپ(Jürgen Klopp) متحمل شد و با نتیجه دو بر یک مغلوب کریستال پالاس(Crystal Palace) شد. در این دیدار ابتدا بولاسی(Yannick Bolasie) در دقیقه 21 دروازه لیورپول را باز کرد ولی در ادامه کوتینیو(Philippe Coutinho) موفق شد کار را به تساوی بکشاند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد. در نیمه دوم اسکات دان(Scott Dann) موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا اولین شکست کلوپ با لیورپول ثبت شود و کریستال پالاس سه امتیاز خارج از خانه را از این دیدار به دست آورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir