چلسی فاتح دربی لندن شد
چلسی توانست با برتری یک بر صفر برابر آرسنال، فاتح دربی لندن شود و کاستا نیز پنجمین گل خود را در پنجمین بازی تحت هدایت هیدینک به ثمر رساند.

هفته بیست و سوم لیگ برتر با یک دیدار حساس بین دو تیم آرسنال(Arsenal) و چلسی(Chelsea) ادامه یافت که در آن چلسی موفق شد همچون بازی رفت این تیم را شکست دهد و 3 امتیاز مسابقه را کسب کند.

دو تیم بازی متعادلی را در نیمه نخست ایجاد کردند و هر دو تیم صاحب یک موقعیت شدند. اسکار(Oscar) برای چلسی و والکات(Theo Walcott) برای آرسنال موقعیت های گل خود را از دست دادند تا اینکه در دقیقه 18 مسابقه بود که 'مارتین کلاتنبرگ' روی برخورد مرته ساکر(Per Mertesacker) و کاستا(Diego Costa)، رای به اخراج مدافع آلمانی داد. ونگر(Arsène Wenger)، ژیرو(Olivier Giroud) را بیرون کشید و 'گابریل' را به زمین فرستاد تا توپچی ها که در بازی رفت با شیطنت کاستا 10 نفره شده بودند، در این دیدار نیز 10 نفره شوند.

کاستا در دقیقه 33 موفق شد سانتر ایوانوویچ(Branislav Ivanović) را با ضربه ای بدون کنترل وارد دروازه آرسنال کند تا روند گلزنی های او بعد از رفتن مورینیو(José Mourinho) ادامه داشته باشد. او در 5 بازی اخیر تیمش موفق شده 5 گل تحت هدایت هیدینک(Guus Hiddink) به ثمر برساند. او در دقیقه 42 می توانست گل دوم را نیز به ثمر برساند که با هوشیاری چک(Petr Čech) این موقعیت از دست رفت تا نیمه نخست با برتری شکننده آبی ها به پایان برسد.

در نیمه دوم آرسنال 10 نفره تلاش زیادی برای گلزنی کرد و چلسی نیز بی دقتی زیادی در ضدحمله داشت. در دقیقه 63 ضربه آزاد ارسالی اوزیل(Mesut Özil) بسیار خطرناک بود اما مهاجمان تیم در زدن ضربه نهایی عاجز ماندند. بازیکنان چلسی در نیمه دوم چندین بار با همکاری ویلیان(Willian) و هازارد(Eden Hazard) و رمی(Loïc Rémy) خطرناک ظاهر شدند ولی نتوانستند گل های خود را افزایش دهند تا این دیدار با برتری چلسی به پایان برسد و ونگر که بعد از هر بازی با مورینیو دست نمی داد بعد از شکست به سمت نیمکت چلسی رفت و با هیدینک دست داد.

چلسی در بازی رفت نیز توانسته بود با دو گل آرسنال را شکست دهد. آرسنال با این شکست 44 امتیازی باقی ماند و با تفاضل گل کمتر پایین تر از منچسترسیتی(Manchester City) قرار گرفت و چلسی نیز با این سه امتیاز 28 امتیازی شد و کمی از انتهای جدول فاصله گرفت و در رده سیزدهم قرار گرفت.

پیش از این دیدار اورتون(Everton) و سوانزی(Swansea City) برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری 2 بر یک سوانزی به پایان رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir