منچسترسیتی قهرمان جام اتحادیه انگلیس شد
منچسترسیتی در ضربات پنالتی با برتری برابر لیورپول به قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس دست یافت.

دو تیم لیورپول(Liverpool) و منچسترسیتی(Manchester City) در فینال جام اتحادیه انگلیس در ورزشگاه ویمبلی شهر لندن به مصاف هم رفتند که این دیدار حساس در نهایت منجر به قهرمانی سیتی شد. در این دیدار دو تیم در زمان معمول به تساوی یک بر یک رسیدند ولی در ضربات پنالتی لیورپول بد عمل کرد تا سیتی با برتری 3 بر یک در این دیدار قهرمان جام اتحادیه شود.

در این دیدار دو تیم در آغاز برای زدن گل بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند تا بتوانند با زدن گل زودهنگام از حریف خود پیش بیفتند. در دقیقه 22 سیلوا(David Silva) با پاسی دیدنی آگوئرو(Sergio Agüero) را راه انداخت تا اولین موقعیت جدی بازی خلق شود. آگوئرو در عرض حرکت کرد و ضربه او با برخورد به دستان مینیوله(Simon Mignolet) و تیر دروازه دفع شد تا اولین خطر جدی مسابقه ایجاد شود. در دقیقه 33 سانتر تند و تیز میلنر(James Milner) روی دروازه می توانست با ضربه سر حبیب کولو توره(Kolo Touré) همراه شود اما در لحظات آخر توپ از کنار مدافع ساحل عاجی عبور کرد تا لیورپول نتواند دروازه سیتی را باز کند. در ادامه بازی متعادل شد و هیچ یک از دو تیم نتوانستند موقعیت گل 100 درصد روی دروازه حریف ایجاد کنند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان می رسد.

در نیمه دوم سیتی بازی بهتری به نمایش گذاشت و توانست خیلی زود دروازه لیورپول را باز کند. حرکت تماشایی داوید سیلوا و پاس استادانه او برای آگوئرو با هوشیاری فرناندینیو(Fernandinho) همراه شد تا این بازیکن دروازه لیورپول را باز کند. لیورپول بعد از گل سراپا حمله شد تا بازی را به تساوی بکشاند اما خط دفاعی منچسترسیتی عملکرد خوبی داشت و با تمرکز بالای خود اجازه نفوذ را به تیم کلوپ(Jürgen Klopp) نداد.

دقیقه 60 سیتی روی یک ضدحمله سریع می توانست به گل برسد. توره توپ را به سیلوا سپرد و پاس عالی او در موقعیت تک به تک به استرلینگ(Raheem Sterling) رسید اما این بازیکن جوان نتوانست دروازه تیم سابقش را باز کند. در ادامه لیورپولی ها بازی بهتری به نمایش گذاشتند ولی بی دقتی لالانا(Adam Lallana) و فریمینو(Roberto Firmino) باعث شد تا قرمزها به گل نرسند. لیورپول بالاخره در دقیقه 83 به گل تساوی رسید.

کوتینیو(Philippe Coutinho) موفق شد در دقیقه 83 روی یک ریباند گلزنی کند و دروازه سیتی را باز کند تا همه چیز برابر شود. پس از این گل بازیکنان سیتی سر و پا حمله شدند تا کار را در همان 90 دقیقه تمام کنند اما حملات پیاپی آنان راه به جایی نیافت تا در نهایت بازی در 90 دقیقه با تساوی 1-1 خاتمه یابد تا دو وقت 15 دقیقه ای اضافی و یا ضربات پنالتی نام قهرمان را مشخص کند.

در این مدت نیز دو تیم نتوانستند به گل برسند هر چند شانس هایی برای زدن گل داشتند. در اواخر مسابقه در دقیقه 118 بازی که بازیکنان هر دو تیم خسته و عصبی بودند، لالانا و توره(Yaya Touré) در یک صحنه درگیر شدند که با دخالت بقیه بازیکنان همراه شد و داور هم به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد تا کار به پنالتی کشید شود.

در پنالتی کابایرو(Willy Caballero) دروازه بان سیتی درخشید و آگوئرو، ناواس و یایا توره برای سیتی گلزنی کردند و فرناندینیو پنالتی خود را خراب کرد. در تیم لیورپول نیز تنها این امره جان(Emre Can) بود که پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و لوکاس سیلوا(Lucas Leiva)، کوتینیو و لالانا پنالتی های خود را خراب کردند. سیتی که دو سال قبل نیز قهرمان این جام شده بود توانست بار دیگر این عنوان را کسب کند و کلوپ که همراه دورتموند(Borussia Dortmund) در این ورزشگاه در فینال لیگ قهرمانان برابر بایرن مونیخ(Bayern Munich) شکست خورد بار دیگر در فینال بازنده شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir