پیروزی دورتموند و شکست بایرلورکوزن در بوندسلیگا
بوروسیا دورتموند با برتری برابر هوفنهایم همچنان به رقابت با بایرن مونیخ در صدر جدول ادامه داد و بایرلورکوزن نیز در این هفته شکست خورد.

در پایان هفته بیست و سوم بوندسلیگا، دورتموند(Borussia Dortmund) در خانه میزبان هوفنهایم(Hoffenheim) بود که در پایان حریف خود را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. هوفنهایم بر خلاف اکثر رقیبان دورتموند در وستفالن به هیچ وجه رقیب دست و پا بسته ای نبود، آن ها در دفاع مستحکم و در حملات پرسرعت بودند و همین کار را برای دورتموندی ها سخت کرده بود.

در ابتدا هوفنهایم با گل سباستین رودی(Sebastian Rudy) در دقیقه 25 پیش افتاد تا نیمه نخست با برتری مهمان به پایان برسد. دورتموند نیمه دوم را هجومی آغاز کرد، در اولین موقعیت حرکت انفرادی ایلکای(İlkay Gündoğan) با شوت او به سمت دروازه هوفنهایم همراه شد که توپ با برخورد به تیر به رویس(Marco Reus) رسید و رویس هم توپ را به بالای دروازه فرستاد.

در ادامه با اخراج سباستین رودی در دقیقه 58 دورتموند بازی را در دست گرفت. پس از 10 نفره شدن هوفنهایم فشار دورتموند چند برابر شد اما یا دفاع چند لایه هوفنهایم و یا بی دقتی مهاجمان در ضربات آخر مانع رسیدن دورتموند به گل می شد. در نهایت زنبورهای فوتبال آلمان 3 بار در دقایق پایانی توانستند به گل برسند. توسط هنریک میخیتاریان(Henrikh Mkhitaryan)، آدریان راموس(Adrián Ramos) و پییر امریک اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) به گل رسید و توانست سه امتیاز این بازی را به دست آورد.

آگزبورگ(Augsburg) در خانه میزبان مونشن گلادباخ(Borussia Mönchengladbach) بود که این بازی در نهایت با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. در ابتدا مونشن گلادباخ در دقیقه 33 توسط رافائل(Raffael Caetano de Araújo) از میزبان خود پیش افتاد اما در ادامه آگزبورگ با گلزنی آلفرد فینبوگاسن(Alfreð Finnbogason) و کایوبی(Caiuby) به بازی بازگشت اما این برتری دوامی نداشت و فابیان جانسون(Fabian Johnson) در دقیقه 55 برای بار دوم بازی را به تساوی کشاند. بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) نیز در خانه ماینتس(Mainz 05) به میدان رفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. در این دیدار تنها گل لورکوزن را هرناندس(Javier Hernández) به ثمر رساند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir