رئال مادرید و وولفسبورگ در انتظار دریافت جواز صعود
رئال مادرید و وولفسبورگ با پیروزی در خانه حریفان‌شان در بازی‌های رفت، از شانس بیشتری برای صعود به مرحله یک چهارم برخوردارند.

دیدارهای دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان از امشب آغاز می شود. رئال مادرید(Real Madrid) و وولفسبورگ(Wolfsburg) با توجه به نتیجه دیدار رفت شانس بیشتری برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی دارند.

رئال مادرید - رم

مادرید با توجه به پیروزی دو بر صفر در ورزشگاه المپیک رم شرایطی خوبی دارد و می تواند به ناکامی هایش برابر تیم های سری A در مراحل حذفی پایان دهد. همچنین می خواهد برای ششمین بار پیاپی به مرحله یک چهارم صعود کند. گل های کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) و خسه رودریگس(Jese) در بازی رفت، آنها را به رسیدن به این هدف نزدیک کرده است.

این دیدار پس از برکناری رافائل بنیتس(Rafael Benítez) برای زین الدین زیدان(Zinedine Zidane)، اولین بازی خانگی در لیگ قهرمانان است. او به عنوان بازیکن در سال 2002 به همراه مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. بازیکن فرانسوی گل پیروزی بخش تیمش را در آن بازی به ثمر رساند. رم(A.S. Roma) نیز از شرایط مشابه برخوردار است. تیم ایتالیایی اوایل سال جدید میلادی، رودی گارسیا(Rudi García) را برکنار و لوچیانو اسپالتی(Luciano Spalletti) را جایگزین او کرد و توانسته است در 6 بازی پیاپی سری A به پیروزی دست پیدا کند.

پیش از این فصل، دو تیم هشت بار در بازی هایی اروپایی به مصاف هم رفتند که سهم مادرید، چهار پیروزی و رم سه پیروزی است. یک بازی هم به تساوی رسیده است. مادرید در سه بازی خانگی این فصل لیگ قهرمانان، 13 گل به ثمر رسانده و گلی دریافت نکرده است. آنها 21 بازی از 30 بازی خانگی را برابر تیم های ایتالیایی پیروز شدند. سفیدپوشان از 30 بازی که خارج از خانه پیروز شدند، تنها یک بازی را واگذار کردند. در مقابل رم از سال 2008 به مرحله یک چهارم نرسیده است. آنها در سه بازی خارج خانه، هفت گل به ثمر رساندند اما 13 گل دریافت کردند. برابر تیم های اسپانیایی در مراحل حذفی دو بار پیروز و سه بار حذف شدند. رم تنها در یک بازی از پنج بازی که در خانه مغلوب شده را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

رونالدو که در بازی رفت گلزنی کرد، در پیروزی هفت بر یک مادرید برابر سلتاویگو(Celta Vigo) در لالیگا چهار گل را به ثمر رساند. او توانست رکورد 'تلمو سارا' را بشکند و دومین گلزن برتر لالیگا (252) لقب بگیرد. مهاجم مادرید برترین گلزن این فصل لالیگا نیز است. زیدان پس از این بازی او را بی نظیر خواند. احتمال گلزنی بازیکن پرتغالی وجود دارد چون بیشتر گل های برترین گلزن مرحله گروهی لیگ قهرمانان در سانتیاگو برنابئو به ثمر رسیده است.

مادرید در این بازی کریم بنزما(Karim Benzema) را به خاطر آسیب دیدگی در اختیار ندارد. حضور لوکا مودریچ(Luka Modrić) با تردید روبروست. سرخیو راموس(Sergio Ramos) و کاسیمرو(Casemiro) در معرض محرومیت هستند. دنیله دروسی(Daniele De Rossi) و راجا ناینگولان(Radja Nainggolan)، دو بازیکن رم نیز در این شرایط قرار دارند.

وولفسبورگ - خنت

وولفسبورگ نیز همچون مادرید در خانه حریف پیروز شده است و شانس بیشتری نسبت به حریف بلژیکی خود دارد تا برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. دیدار رفت اولین رویایی وولفسبورگ با یک تیم بلژیکی بود که ژولیان دراکسلر(Julian Draxler) در انتهای نیمه نخست و ابتدای نیمه دوم دروازه میزبان را باز کرد و در ادامه گل سوم را به ثمر رساند اما دو گلی که بازیکنان میزبان به ثمر رساندند، امید را به این تیم بازگرداند.

وولفسبورگ در آخرین بازی اش در بوندسلیگا دو بر یک بوروسیا مونشن گلادباخ(Borussia Mönchengladbach) را شکست داد. تیم آلمانی در سه بازی خانگی در این لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سر گذاشته است. در مقابل خنت(Gent) برابر حریف خود در لیگ به تساوی یک بر یک رسید. تیم بلژیکی در هفت بازی آخرش در همه رقابت ها، چهار بار مغلوب حریفان شده است. همچنین در بازی های خارج از خانه مرحله گروهی لیگ قهرمانان یک بار پیروز و دو بار شکست خورده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir