برد خفیف بارسلونا و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا
تیم های بارسلونا و بایرن مونیخ حریفان خود را در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با شکست روبرو ساختند.

 

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار آغاز شد که در این دو بازی تیم های میزبان برابر حریفان خود به برتری رسیدند. بایرن مونیخ(Bayern Munich) و بنفیکا(Benfica) در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نای شهر مونیخ برابر هم قرار گرفتند تا دیدار رفت خود را برگزار کنند. بایرنی ها در همان دقایق اولیه خطرناک ظاهر شدند و آرتورو ویدال(Arturo Vidal) هافبک شیلیایی این تیم توانست دروازه بنفیکا را باز کند.

در ادامه دفاع مستحکم بازیکنان بنفیکا باعث شد تا بایرن نتواند به موفقیتی دیگر برسد تا این دیدار با برتری خفیف بایرن در خانه به پایان برسد و دیدار برگشت از اهمیت بیشتری برای تعیین تیم صعود کننده از این بازی به مرحله بعد پیدا کند.

در دیگر دیدار بارسلونا(Barcelona) بعد از شکست در ال کلاسیکو به دیدار اتلتیکو مادرید(Atlético Madrid) رفت تا بتواند هفته تلخ خود را به پایان ببرد. در نیمه نخست با وجود حملات مداوم کاتالان ها این فرناندو تورس(Fernando Torres) بود که در دقیقه 25 از فضای بین مدافعان بارسا نهایت استفاده را برد و به زیبایی دروازه این تیم را باز کرد تا نشان دهد تبحر خاصی در گل زدن به این تیم دارد.

این یازدهمین گل تورس به بارسلونا بود. در ادامه دو خطای بی مورد از تورس و البته سخت گیری داور خصوصا در دادن کارت زرد دوم باعث شد تا تیم اتلتیکو در دقیقه 35 مسابقه 10 نفره شود؛ اخراجی که با اعتراض سیمئونه(Diego Simeone) نیز همراه بود. در ادامه نیمه نخست بارسلونا که طراوت همیشگی را نداشت نتوانست موقعیتی روی دروازه حریف خود ایجاد کند تا نیمه نخست با برتری اتلتیکو به پایان برود.

در نیمه دوم شرایط کاملا عوض و یک بارسلونای متفاوت در زمین حاضر شد که بازیکنان اتلتیکو را در یک سوم دفاعی خود حبس کرد. ضربه برگردان مسی(Lionel Messi) با اندکی اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت و نیمار(Neymar) نیز یک بار دیرک دروازه حریف را به لرزه درآورد تا بدشانسی نیز مانع از گل زدن بارسلونا شود.

در نهایت قفل دروازه اتلتیکو را لوئیس سوارس(Luis Suárez) باز کرد. شوت آلبا(Jordi Alba) در شلوغی جلوی دروازه اتلتیکو به صورت اتفاقی به سوارس رسید تا او هم با یک بغل پای آرام دروازه اتلتیکو را باز کند.

در ادامه مسابقه نیز بارسلونا فشار خود را روی دروازه حریف خود حفظ کرد تا این که در دقیقه 74 سانتر دنی آلوس(Dani Alves) را لوئیس سوارس با ضربه سر وارد دروازه اوبلاک(Jan Oblak) کرد تا این دیدار با برتری 2 بر یک بارسلونا به پایان برسد ولی برتری یک بر صفر اتلتیکو در بازی برگشت تیم مادریدی را به مرحله بعد خواهد برد؛ چرا که گل زده تورس در خانه حریف می تواند به کمک شاگردان سیمئونه بیاید.

* تابلوی نتایج

بایرن مونیخ یک – بنفیکا صفر

گل: ویدال (2)

بارسلونا 2 – اتلتیکو مادرید یک

گل ها: سوارس (63،74) – تورس (25)

در ادامه بازی های این مرحله چهارشنبه شب دو دیدار برگزار می شود که وولفسبورگ(Wolfsburg) در خانه پذیرای رئال مادرید(Real Madrid) است و پاری سن ژرمن(Paris Saint-Germain) به دیدار منچسترسیتی(Manchester City) می رود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir