حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا
تیم‌های فوتبال اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ با حذف رقیبانشان راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان شدند تا بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی از این رقابت‌ها حذف شود.

دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان با برگزاری دو دیدار به پایان رسید که در آن تیم‌های اتلتیکو مادرید(Atlético Madrid) و بایرن مونیخ(Bayern Munich) توانستند به جمع رئال مادرید(Real Madrid) و منچسترسیتی(Manchester City) ملحق شوند تا رقابت‌های یک چهارم نهایی به پایان برسد.

اتلتیکو مادرید که در نیوکمپ با نتیجه 2 بر یک برابر بارسلونا(Barcelona) شکست خورده بود، در حالی که فرناندو تورس(Fernando Torres) را در اختیار نداشت، در خانه به دیدار بارسلونا رفت و با 2 گل به برتری رسید و مسافر مرحله نیمه نهایی شد. اتلتیکو البته دو سال پیش نیز توانسته بود بارسلونا را در این مرحله حذف کند تا سیمئونه(Diego Simeone) بار دیگر شایستگی‌های خود و تیمش را به رخ بکشد.

بارسلونا همچنین با حذف از لیگ قهرمانان نتوانست از قهرمانی خود در لیگ قهرمانان دفاع کند؛ کاری که هیچ تیمی از شروع لیگ قهرمانان موفق به آن نشده است. بازی با سلطه بارسایی‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه آنتوان گریزمان(Antoine Griezmann) در دقیقه 36 برای تیمش گلزنی کرد و با ضربه سر دروازه تراشتگن(Marc-André ter Stegen) را گشود. در این نیمه یک اشتباه داوری هم رخ داد و پیکه(Gerard Piqué) در محوطه جریمه با دست توپ را لمس کرد که داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد تا پیکه از دادن یک پنالتی به حریف نجات یابد.

در دقایق پایانی نیمه اول بارسایی‌ها بر شدت حملات‌شان اضافه کردند اما نتوانستند به گل برسند و در نهایت این نیمه با همان یک گل به پایان رسید. در نیمه دوم بازهم بارسلونا سوار بر بازی بود و حضور آردا توران(Arda Turan) و سرجی روبرتو(Sergi Roberto) برای به دست آوردن میانه میدان نیز حربه مناسبی نشد چرا که مسی(Lionel Messi) بازهم کم‌فروغ بود و مانند دیدارهای قبل نتوانست گلزنی کند و طلسم گل نزدن را بشکند.

در اواخر نیمه دوم حرکت خشن سوارس(Luis Suárez) از چشم داور دور ماند و به همین خاطر بارسلونا شانس آورد که 10 نفره نشد. در ادامه اشتباهات خط دفاع اتلتیکو در یک مقطع می‌رفت تا کار دست این تیم بدهد که با هوشیاری اوبلاک(Jan Oblak) دروازه‌بان تیم رفع شد. در ادامه در حالی که بارسلونا برای زدن گل جلو آمده بود، حرکت انفجاری فیلیپه لوئیس(Filipe Luís) باعث شد تا اینیستا(Andrés Iniesta) یک خطای هند واضح در محوطه جریمه کند که داور بازهم این را اخراج تشخیص نداد ولی پنالتی را گریزمان به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

در حالی که بارسا امیدوار بود با زدن گل، نتیجه بازی رفت را تکرار کند و بازی را به وقت‌های اضافی بکشاند، شوت اینیستا به دستان مدافع اتلتیکو برخورد کرد که شاهکار داوری در این صحنه هم تکمیل شد و داور پنالتی اعلام نکرد و تنها یک ضربه ایستگاهی تشخیص داد که مسی این شوت را از دست داد تا این دیدار با برتری 2 بر صفر تیم مادریدی به پایان برسد و سومین شکست پیاپی بارسلونا در این فصل ثبت شود.

در دیگر دیدار، بنفیکا(Benfica) و بایرن مونیخ به تساوی 2 بر 2 رسیدند تا بایرن در مجموع دو دیدار با برتری 3 بر 2 راهی مرحله بعد شود. بازی مطابق انتظار با سلطه بایرن بر توپ و میدان آغاز شد. اما بر خلاف روند بازی این بنفیکا بود که در دقیقه 27 به گل رسید. روی ارسال بسیار زیبا از کناره‌های میدان و اشتباه فاحش از نویر(Manuel Neuer) در خروج، خیمنز(Raúl Jiménez) با ضربه سر حساب کار را 1-0 کرد.

در ادامه ویدال(Arturo Vidal) روی اشتباه دروازه بان بنفیکا گل تساوی را به ثمر رساند و خیال بایرن را راحت کرد. نیمه نخست با نتیجه 1-1 به پایان رسید. بایرن در نیمه دوم نیز سوار بازی بود و خیلی زود توانست به دومین گل دست یابد. در دقیقه 52 بار دیگر مولر(Thomas Müller) گلزن این روزهای فوتبال آلمان و بایرن مونیخ گلزنی کرد تا بایرن پیش بیفتد ولی در ادامه بنفیکا گل تساوی را روی ضربه ایستگاهی وارد دروازه بایرن کرد تا این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان برسد و بایرن به دلیل برتری در دیدار رفت راهی مرحله بعد شود.

نتایج مجموع رفت و برگشت:

بایرن مونیخ 3 – بنفیکا 2

اتلتیکومادرید 3 – بارسلونا 2

به این ترتیب رویای کسب سه‌گانه به پایان رسید و تیم‌های اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ، رئال مادرید و منچسترسیتی راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir