چهارمین قهرمانی پیاپی بایرن مونیخ در بوندسلیگا
بایرن مونیخ موفق شد با برتری در زمین اینگول اشتات قهرمانی خود را در بوندسلیگا یک هفته مانده به پایان این رقابت‌ها قطعی کند.

هفته سی و سوم رقابت‌های بوندسلیگا با برگزاری 9 دیدار به صورت همزمان به پایان رسید که در یکی از حساس ترین بازی‌های این هفته بایرن مونیخ(Bayern Munich) در حالی در خانه اینگول اشتات(Ingolstadt) به میدان رفت که برای قطعی کردن قهرمانی خود به پیروزی در این بازی یا شکست دروتموند(Borussia Dortmund) در بازی همزمان نیاز داشت.

شاگردان پپ گواردیولا(Pep Guardiola) که بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا روحیه زیادی نداشتند با تیم اصلی خود در زمین حاضر شدند و توانستند در دقیقه 15 با پنالتی روبرت لواندوفسکی(Robert Lewandowski) به گل برسند. این بیست و هشتمین گلی بود که این بازیکن لهستانی در این فصل برای بایرن مونیخ به ثمر رساند. همین بازیکن در دقیقه 32 موفق شد گل دوم تیمش را نیز به ثمر برساند تا خیال بایرنی ها برای قهرمانی راحت شود.

در اواخر نیمه نخست مورتیز هارتمن(Moritz Hartmann) توانست یکی از گل‌های خورده را پاسخ دهد تا این دیدار در نیمه نخست با برتری 2 بر یک بایرن مونیخ به پایان برسد. در نیمه دوم نیز اتفاقی رخ نداد تا این دیدار در نهایت با برتری 2 بر یک بایرنی ها به پایان برسد.

به این ترتیب بایرن مونیخ برای بیست و ششمین بار توانست به عنوان قهرمانی در بوندسلیگا دست یابد و همچنان پرافتخارترین تیم تاریخ بوندسلیگا لقب گیرد. بایرن در آخرین روزهای حضور گواردیولا باید در فینال جام حذفی برابر دورتموند به میدان برود. این همچنین چهارمین قهرمانی پی در پی بایرن مونیخ در بوندسلیگا بوده است که باعث می‌شود این تیم دست نیافتنی تر از قبل شود.

در دیگر دیدار این هفته دورتموند در خانه فرانکفورت(Eintracht Frankfurt) به میدان رفت تا آخرین شانس های خود را برای قهرمانی امتحان کند ولی در نهایت با یک گل شکست خورد. استفان آیگنر(Stefan Aigner) تنها گل بازی را برای فرانکفورت به ثمر رساند تا این دیدار با شکست یاران توخل(Thomas Tuchel) به پایان برسد. دورتموند که از لیگ اروپا هم حذف شده است اکنون تنها امیدوار است با برتری برابر بایرن مونیخ در فینال جام حذفی به یک جام برسد.

در دیگر دیدار مهم اشتوتگارت(Stuttgart) در خانه با نتیجه 3 بر یک برابر ماینتس(Mainz 05) شکست خورد و دیدار هامبورگ(Hamburger) و وولفسبورگ(Wolfsburg) با برتری یک بر صفر تیم سبزپوش به پایان رسید.

همچنین بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) تیم سوم جدول نیز با نتیجه 2 بر یک برابر گلادباخ(Borussia Mönchengladbach) شکست خورد تا تیم چهارم جدول در خانه به برتری برسد ولی رتبه سومی لورکوزن قطعی شده است و تغییری در جدول ایجاد نخواهد شد.

**تابلوی نتایج هفته سی و سوم

شالکه یک– آوگسبورگ یک

مونشن گلادباخ 2– بایرلورکوزن یک

هامبورگ صفر – وولفسبورگ یک

اشتوتگارت یک – ماینتس 3

فرانکفورت یک – دورتموند صفر

کلن صفر – وردربرمن صفر

هانوفر یک - هوفنهایم صفر

هرتابرلین یک – دارمشتات 2

اینگول اشتات یک – بایرن مونیخ 2

در جدول رده بندی این رقابت‌ها بایرن مونیخ با 85 امتیاز به قهرمانی رسید و دورتموند با 77 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir