قهرمانی بارسلونا در لالیگا 2016
بارسلونا با برتری 3 بر صفر برابر گرانادا توانست با قهرمانی فصل فوتبال اسپانیا را به سود خود خاتمه دهد. رئال نیز با دو گل رونالدو از سد لاکرونیا گذشت.

هفته پایانی لالیگا با برگزاری چهار دیدار ادامه یافت که در یکی از دیدارهای برگزار شده گرانادا(Granada) در خانه برابر بارسلونا(Barcelona) به میدان رفت و با اینکه تا 20 دقیقه ابتدایی توانست مقاوت کند در دقیقه 22 روی همکاری نیمار(Neymar) و جوردی آلبا(Jordi Alba) و گلزنی لوئیس سوارس(Luis Suárez) به گل رسید. همین بازیکن در نیمه نخست بار دیگر برای تیمش گلزنی کرد تا اولین بازیکنی باشد که به سلطه آقای گلی مسی(Lionel Messi) و رونالدو(Cristiano Ronaldo) برای چندین فصل متوالی پایان دهد.

در ادامه دو تیم صاحب موقعیت هایی برای گل شدند تا این که سوارس که توانسته به طور کامل مسی و نیمار را حاشیه‌نشین کند، هت‌تریک کرد و سومین گل خود در این بازی را به ثمر رساند تا در نهایت این دیدار با برتری 3 بر صفر بارسلونا به پایان رسید تا این تیم بعد از حذف از لیگ قهرمانان قهرمانی در لیگ را تجربه کند.

در دیگر دیدار رئال مادرید(Real Madrid) که کورسوی برای قهرمانی داشت با دو گل برابر لاکرونیا(Deportivo de La Coruña) در ریازور به برتری رسید تا نایب قهرمان شود. هر دو گل مادریدی ها را کریستیانو رونالدو به ثمر رساند تا این بازیکن در این فصل 51 گله شود و برای ششمین فصل پیاپی تعداد گل هایش را در یک فصل به بیش از 50 گل برساند.

به این ترتیب بارسلونا توانست قهرمانی خودش را در لیگ اسپانیا قطعی کند تا اولین جام خود را در این فصل کسب کند. رئال نیز باید در ادامه در فینال لیگ قهرمانان اروپا به دیدار اتلتیکو مادرید(Atlético Madrid) برود.

این دومین قهرمانی پیاپی انریکه(Luis Enrique) در لیگ اسپانیا محسوب می شود. هر چند تیم او در مقطعی دچار افت شد و سه شکست پی در پی را در لیگ تجربه کرد ولی به خود آمد و توانست در هفته پایانی در زمین گرانادا جشن قهرمانی بگیرد. اتفاقی که باعث خواهد شد به احتمال زیاد انریکه را سال بعد نیز در بارسلونا ببینیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir