جنگ رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ‌؛ امشب 23:15
دیدار برگشت تیم های رئال‌مادرید – بایرن مونیخ‌ در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار خواهد شد.

امشب منتظر دیدار رئال‌مادرید – بایرن مونیخ‌ باشید

امشب از ساعت 23:15 در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو شهر مادرید جونیت چاكر داور تركیه‌ای سوت آغاز دیداری حساس از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به صدا درخواهد آورد. رئال‌مادرید كه اندوخته بسیار خوبی با برد 2 بر یك در مونیخ برابر بایرنی‌ها را دارد، امیدوار است برای سومین فصل متوالی فینالیست لیگ قهرمانان شود.

رئال‌مادرید‌؛ برد تكراری، فینال تكراری

به لیگ قهرمانان كه می‌رسند دنیا به كام‌شان است. حتی قدرتمندترین رقبا هم محكوم به كنار رفتن از جلوی مسیر رئال‌مادرید هستند. زیزو تیمی را روانه رقابت‌های اروپایی می‌كند كه از لحاظ روانی برنده است. كمتر از تیم مقابل‌شان ترس شكست دارند و شاید همین هم باعث شود در فصلی كه در لالیگا برای نایب‌قهرمانی تلاش می‌كنند باز هم شانس نخست فینالیست و قهرمان شدن در لیگ قهرمانان اروپا باشند. امشب در جدال برگشت برابر بایرن‌مونیخ پس از 6 برد متوالی در پی هفتمین پیروزی هستند، اگرچه یك تساوی هم شاگردان زیدان را فینالیست خواهد كرد. بعد از برد تكراری برابر آلمانی‌ها آیا در فینال هم اتفاق تكراری 2 فصل اخیر كه قهرمانی كهكشانی‌هاست، رخ خواهد داد؟

 بایرن‌مونیخ‌؛ شكستن طلسم مادرید

در بوندس‌لیگا فشاری روی بایرن‌مونیخ نیست و به همین دلیل مصدومیت‌ها به چشم نمی‌آید اما وقتی پای رقابت‌های حساس لیگ قهرمانان وسط است، نبودن مهره‌های بزرگ دردسرساز می‌شود. در بازی رفت باواریایی‌ها با اینكه بازی را در دست داشتند در همان نیمه نخست روبن و بواتنگ 2 مهره مهم را به دلیل مصدومیت از دست داد و این داستان در بازی برگشت هم ادامه خواهد داشت. با این حال بایرنی‌ها در چند روز گذشته بارها در شبكه‌های مجازی از تسلیم نشدن گفته‌اند و می‌خواهند مشابه كاری كه خودشان فصل قبل در جریان 90 دقیقه در سانتیاگوبرنابئو انجام دادند یا كاری كه یوونتوس در بازی برگشت دور قبل انجام داد را عملی كنند. آیا بایرن‌مونیخ سرانجام طلسم ناكامی برابر مادریدی‌ها را خواهد شكست؟

مصدومان و محرومان

ایسكو تنها مصدوم رئال‌مادرید برای بازی برگشت است. بایرنی‌ها اما مصدومان سرشناس زیادی دارند. جروم بواتنگ، آرتورو ویدال، مانوئل نویر، آرین روبن و كینگزلی كومان قطعاً به بازی در مادرید نخواهند رسید و احتمال بازی كردن دیوید آلابا هم كم است.

 آمار بازی

25) در 25 بازی قبلی رئال و بایرن، اسپانیایی‌ها 11 برد داشته‌اند و آلمانی‌ها 12 برد.

6) رئال‌مادرید برابر حریف قدرتمند آلمانی خودش آمار فوق‌‌العاده 6 برد متوالی را داشته است.

2) بایرن‌مونیخ در حالی در خانه از مادریدی‌ها 2 گل خورد كه پیش از آن فقط یك گل خورده خانگی داشت.

3) یوپ هاینكس در هر 3 دوره قبلی حضورش در لیگ قهرمانان تیم‌هایش را فینالیست كرده كه 2 قهرمانی با هر 2 تیمی كه امشب برابر هم قرار می‌گیرند كسب كرده.

15) كریس رونالدو 2 گل تا ركورد 17 گل زده خودش در یك فصلِ لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد.

2) در صورتی كه خامس رودریگس بتواند فینال لیگ قهرمانان اروپا را برای دومین سال متوالی تجربه كند پنجمین بازیكنی خواهد بود كه با 2 تیم موفق شده در 2 فصل متوالی فینالیست شود.

تركیب احتمالی دو تیم

رئال‌مادرید: ناواس، كارواخال، راموس، واران، مارسلو، مودریچ، كاسمیرو، كروس، آسنسیو، بیل و رونالدو

بایرن‌مونیخ: اولرایش، كیمیش، زوله، هوملس، رافینیا، تیاگو، مارتینس، خامس، مولر، ریبری و لواندوفسكی



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی