با بهترین پنالتی‌زن لالیگا آشنا شوید!
کریستین استوانی هیچ یک از پنالتی های خود را از دست نداده است

بالاتر از همه نامداران؛ با بهترین پنالتی‌زن لالیگا آشنا شوید!

در یکی از بازی های هفته بیست و هفتم لالیگا اسپانیا ژیرونا در خانه میزبان والنسیا بود و در نهایت در دیداری که توانسته بود دو بار عقب ماندگی خود را جبران کند، در پایان با گل دقیقه 90 فران تورس 3-2 مغلوب مهمان خود شد.

گل دوم ژیرونا در این مسابقه را کریستین استوانی، مهاجم 32 ساله و اروگوئه ای کاتالان ها در دقیقه 83 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا به این ترتیب رکورد ویژه ای را برای خود خلق کند.

استوانی که اکنون با 16 گل سومین گلزن برتر رقابت های لالیگاست، در دوران حضور خود در این لیگ 15 بار پشت ضربات پنالتی ایستاده و تمامی ضربات خود را به گل تبدیل کرده است. به نقل از فیفا این آمار (15 گل از 15 ضربه) مشترکا بهترین آمار در بین بازیکنانی است که توانسته اند صد درصد ضربات پنالتی خود در این لیگ را به گل تبدیل کنند.

این رکورد در سال های قبل در اختیار آلن پترناچ، مهاجم کروات سابق رئال وایادولید با گل شدن 14 ضربه از 14 اقدام بود. مانولو آلفارو مهاجم سابق هرکولس و ویارئال با گل کردن پانزدهمین و آخرین پنالتی خود در رقابت های لالیگا (13 ژوئن 1999 مقابل راسینگ سانتاندر) رکورد پترناچ را شکست و حد نصاب جدیدی را در لالیگا ثبت کرد.

بعد از آلفارو، دیگو کاسترو مهاجم کنونی پرت گلوری استرالیا در دوران حضور در لالیگا در فاصله فصل های 10-2009 و 14-2013 تمامی 15 پنالتی خود را گل کرد اما در نهایت در روز 28 اکتبر 2013 در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو ضربه پنالتی خود را برابر گورکا ایرایزوز از دست داد تا رکورد صد درصدی خود را برباد رفته ببیند. کاسترو در فصل بعد نیز یک پنالتی دیگر را برابر سلتاویگو و سرخیو آلوارز به هدر داد تا درصد پنالتی های به ثمر رسیده او کمتر شود.

استوانی اولین پنالتی خود در لالیگا را در روز 30 اکتبر 2011 و با پیراهن راسینگ سانتاندر وارد دروازه کاسترو، سنگربان رئال بتیس کرد. از مجموع این 15 پنالتی، او 4 پنالتی برای سانتاندر، 2 پنالتی برای اسپانیول و 9 پنالتی برای ژیرونا به ثمر رسانده است. موفق ترین فصل او نیز فصل 18-2017 با گل کردن 5 ضربه پنالتی بوده و او با زدن یک پنالتی دیگر در این فصل، به این رکورد خواهد رسید.

تیبو کورتوا، یان اوبلاک و یاگو هررین نامدارترین دروازه بانانی هستند که مغلوب استوانی شده اند و باید دید آیا بالاخره دروازه بانی پیدا می‌شود که بتواند رکورد 100 درصدی او را از بین ببرد یا خیر؟

گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع : 90tv.ir