برخی اهالی فوتبال و صاحب نظران در این رشته ورزشی بر این باورند که برای جلوگیری از این گونه اقدامات، مسئولین جمهوری اسلامی ایران نیز باید ترتیبی اتخاذ دهند که تیم‌های عربستانی در تنگنا قرار گیرند.
 

فردا: بالاخره بعد از گذشت یک ماه کش و قوس فراوان در میان فدراسیون فوتبال عربستان و مسئولان ایران، تیم‌های عربستانی برای ادامه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» یک ماه پیش بود که فدراسیون فوتبال عربستان در اقدامی جالب توجه از مسئولان AFC ضمانت امنیتی برای حضور تیم‌های فوتبال این کشور در ایران درخواست کرد.

این در خواست سعودی‌ها در حالی مطرح شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال نیز وارد مسئله شده و از امنیت کامل تهران برای برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خبر دادند.

سعودی‌ها پس از شکست در مرحله اول از اقدامات خود نیز بیکار ننشسته و راه‌های جدید را امتحان کردند. تیم‌های عربستانی که از انتقال بازی‌ها به کشوری دیگر و یا دریافت ضمانت نامه امنیتی ناامید شده بودند از حضور ۱۸ ساعته و استفاده از هواپیمای شخصی برای حضور در ایران سخن به میان آوردند.

این در حالی است که تیم فوتبال پرسپولیس که برای اولین دیدار خود در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا وارد فرودگاه جده شده بود، مورد انگشت نگاری و چشم نگاری قرار گرفته و ساعت‌ها در این فرودگاه معطل ماند.

از همین رو برخی اهالی فوتبال و صاحب نظران در این رشته ورزشی بر این باورند که برای جلوگیری از این گونه اقدامات، مسئولین جمهوری اسلامی ایران نیز باید ترتیبی اتخاذ دهند که تیم‌های عربستانی در تنگنا قرار گیرند.

ذوالفقار نسب: به مسائل غیر فوتبالی پاسخ نمی‌دهم

در همین خصوص بیژن ذوالفقار نسب کار‌شناس مسائل فوتبالی کشورمان این مسائل را غیر ورزشی خواند و از پاسخ دادن به سوالی در خصوص رفتار ایران در قبال تیم‌های عربستانی خودداری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی: پاسخ بدی را با خوبی می‌دهیم

حسین ابراهیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو به خبرنگار «فردا» در خصوص اقدامات سعودی‌ها در قبال کاروان‌های ورزشی ایران و نحوه پاسخگویی به این اقدامات اظهار داشت: در سیاست‌های بین المللی و عمومی هر کاری که طرف مقابل یک کشور انجام می‌دهد عین‌‌ همان عمل در مقابل آن کشور انجام می‌شود. اما در باب ورزش و تربیت بدنی به دلیل وجود مباحث عاطفی دقت بیشتری در این امور باید صورت پذیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه ورزش جمع جوانان است هرنوع عکس العمل در قبال اقدامات سعودی‌ها موجب می‌شود این نسل جوان از عمل دولتمردان ناراحت شوند.

نماینده مردم بیرجند افزود: سعودی‌ها از این اقدامات ضد اخلاقی زیاد انجام می‌دهند و مشاهده می‌شود که مشکلات بسیاری برای مردم بحرین به وجود آورده‌اند. اما آن‌ها فکر می‌کنند با زورگویی و مشت آهنین می‌توانند مردم را سرکوب کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چند که رفتاری که سعودی‌ها علیه کاروان‌های ورزشی و زائران ایرانی انجام می‌دهند زشت و ناپسند است، اما پسندیده نیست که ما نیز بدی را با بدی پاسخ دهیم. چرا که ما مانند آن‌ها فکر نمی‌کنیم و رفتارمان رفتار مه‌مان نوازی است.

عزیز محمدی: تماشاگران کاری نکنند که فوتبال ایران به خطر افتد

از سوی دیگر عزیز محمدی نیز به خبرنگار ما گفت: شایسته نیست که هوادران ما رفتارهایی انجام دهند که آینده فوتبال ایران را به خطر اندازد. چرا که با توجه به تبلیغات گستره رسانه‌های سعودی چشم ناظران AFC به رفتار تماشاگران ایرانی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمل پرچم بحرین در استادیوم آزادی برای تماشاگران آزاد است یا خیر عنوان کرد: این امر از دست ما خارج است و در این خصوص نیروهای امنیتی جبهه گیری خواهند کرد.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:fardanews.com