سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: در بالاترین سطح برگزاری مسابقات جهانی ثابت کردیم بهترین تیم تکواندو دنیا هستیم و این را مربی کره جنوبی هم اعتراف کرد.
 
مهر: رضا مهماندوست بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان به خبرنگار مهر گفت: خدا را شکر می کنم که زحمات چندماهه مجموعه تیم ملی به بار نشست. در مسابقاتی که بیشترین کشور بیشترین تکواندو کار، بیشتر قهرمان جهان و المپیک حضور داشتند و مسابقات در بهترین سطح فنی برگزار شد موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شدیم.

وی گفت: بعد از چند دوره نایب قهرمانی متوالی به حق خود در مسابقات جهانی رسیدیم و به عنوان اولین و تنها تیم غیر از کره جنوبی موفق شدیم قهرمان 19 دوره گذشته را شکست داده و با اختلاف فاحش قهرمان شویم و ثابت کنیم شایسته ترین ترین برای قهرمانی هستیم.

مهمان دوست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نکته مهم و بارز این قهرمانی، کنار زدن قهرمان سنتی جهان یعنی کره جنوبی در خاک این کشور بود. بعد از پایان مسابقات سرمربی تیم ملی تکواندو کره اعتراف کرد ایران بهترین تیم دنیاست.

وی افزود: برخی‌ها از تمرینات سنگین و برگزاری رقابت های انتخابی متعدد انتقاد می کردند. در این جا ثابت شد که اگر قرار است کار بزرگی انجام دهیم باید مطابق با همان کار زحمت بکشیم و خدا را شکر می کنم که رو سفید شدیم.

وی در مورد انتخاب خودش به عنوان بهترین مربی دنیا گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی این سومین بار بود که به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب می شدم. این عنوان هم چیزی نیست جز تلاش مجموعه فدراسیون، همکارانم در تیم ملی و کلیه ملی پوشان. این افتخار متعلق به تمامی مربیان زحمتکش تکواندو در تهران است.

مهماندوست در مورد حضور در مسابقات انتخابی المپیک اضافه کرد: بعد از بازگشت به ایران چند روز استراحت خواهیم داشت سپس برنامه ریزی خود را برای حضور در انتخابی المپیک اعلام می کنم به طور قطع چند تکواندو کار که در کلاس المپیک هستند و روند خوبی در چند سال گذشته داشته اند به اردوی المپیک دعوت می شوند.

بهترین مربی جهان در پایان گفت: کسب این عنوان قهرمانی را به ملت عزیز ایران هدیه می کنم و امیدوارم که توانسته باشیم چون گذشته آنها را شاد کنیم از تمامی کسانی که ما را رسیدن به این عنوان کمک کرده اند بخصوص افلاکی و مغانلو، همکارانم در تیم ملی، مسئولین فدراسیون و کلیه خبرنگارانی که یار و یاور ما بودند و ما را حمایت کردند تشکر می قدردانی می کنم.

بیستمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان با حضور تکواندوکارانی از  149 کشور از روز 11 اردیبهشت ماه به میزبانی کره جنوبی آغاز شد و روز جمعه  16 اردیبهشت ماه  با قهرمانی تیم ملی ایران و نایب قهرمانی کره جنوبی به پایان رسید تا سیطره 38 ساله کره ایها بر این رشته به پایان برسد.

 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:mehrnews.com