کشتی آلیش بانوان + تصاویر
تمرین تیم ملی کشتی آلیش(کشتی با کمربند) بانوان به منظور شرکت در مسابقات آسیایی در خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

آلیش در زبان فارسی به معنی مبایحه و در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن می‌باشد که به عنوان یک نام بر روی یک نوع کشتی محلی نهاده شده که به آن کشتی با شال هم می‌گویند. این ورزش از سال های بسیار دور بصورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان و غیره، و در کل آسیای میانه دارای ریشه بوده و در سرزمین پهناور ایران در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان، مازندران و غیره، دارای آثار دیرینه می‌باشد.

فعالیتهای بین‌المللی این ورزش از سال 1990 آغاز گردیده و قوانین مسابقات آن توسط آقایان 'بای آمان آرکین' از قرقیزستان، عبدالکریم سودی از ایران، 'ناصر عزیزوف' از ازبکستان، 'ویلتا کنتا تاس' از لیتوانی تنظیم گردیده و در سال 1995 اولین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین متحد الشکل در کشور قرقیزستان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد. هم اکنون 39 کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی و 58 کشور جهان بصورت غیر رسمی در این زمینه فعالیت دارند.

تمرین تیم ملی کشتی آلیش بانوانتمرین تیم ملی کشتی آلیش بانوان
تمرین تیم ملی کشتی بانوانتمرین تیم ملی کشتی بانوان
تیم ملی کشتی آلیش بانوانتیم ملی کشتی آلیش بانوان
تمرین کشتی آلیش بانوانتمرین کشتی آلیش بانوان
کشتی آلیشکشتی آلیش
تمرین تیم ملی کشتی آلیشتمرین تیم ملی کشتی آلیش
کشتی بانوانکشتی بانوان
کشتی آلیش بانوانکشتی آلیش بانوان



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir