مدال طلای کوبا در کشتی فرنگی المپیک 2016
اسماعیل بوررو مولینا از کوبا با پیروزی مقابل رقیب ژاپنی، به مدال طلای المپیک 2016 ریو دست یافت.

در دیدار فینال وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک 2016 اسماعیل بوررو مولینا(Ismael Borrero Molina) از کوبا و دارنده مدال طلای جهان در سال 2015 به مصاف شینوبو اوتا(Shinobu Ota) از ژاپن و دارنده مدال نقره و برنز آسیا رفت و در پایان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و گردن‌آویز طلا را از آن خود کرد.

بوررو مولینا با کسب این مدال طلا نخستین طلایی کاروان ورزشی کوبا در المپیک 2016 ریو بود. همچنین در دیدارهای رده‌بندی وزن 59 کیلوگرم نیز آندره استیگ برگ(Stig André Berge) دارنده مدال برنز جهان در سال 2014 از نروژ مقابل روشن بایراموف(Rovshan Bayramov) دارنده مدال نقره المپیک لندن از آذربایجان با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

در دیگر دیدار رده‌بندی این وزن نیز المراد تاسمرادف(Elmurat Tasmuradov) دارنده 2 مدال برنز جهان از ازبکستان مقابل آرسن ارالیف(Arsen Eraliev) نفر پنجم جهان در سال 2015 و دارنده مدال طلای آسیا از قرقیزستان 13 بر 8 به برتری رسید و دیگر مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

حمید سوریان نماینده وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران نیز با قبول دو شکست مقابل کشتی‌گیران ژاپن و قزاقستان در میان 19 کشتی‌گیر به عنوان یازدهمی المپیک 2016 دست یافت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir