مدال طلای ولاسوف در کشتی فرنگی المپیک 2016
نماینده وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی روسیه موفق شد مدال طلای المپیک 2016 ریو را از آن خود کند.

در فینال رقابت‌های کشتی فرنگی وزن 75 کیلوگرم المپیک 2016 ریو، رومن ولاسوف(Roman Vlasov) از روسیه مقابل مارک مادسن(Mark Overgaard Madsen) از دانمارک به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 5 بر 1 به برتری رسید و مدال طلای المپیک ریو را از آن خود کرد.

رومن ولاسوف مدال طلای المپیک لندن، دو مدال طلا و یک نقره جهان را در کارنامه خود دارد و با کسب این مدال طلا موفق شد برای دومین مرتبه متوالی مدال طلای المپیک را از آن خود کند. مارک مادسن دانمارکی نیز برای نخستین بار به مدال نقره المپیک دست یافت. او نیز 4 نقره و یک برنز جهان را در کارنامه خود دارد.

در یکی از دیدارهای رده‌بندی این وزن نیز سعید عبدولی نماینده شایسته کشتی فرنگی ایران مقابل پیتر باشی(Péter Bácsi) قهرمان سال 2014 جهان از مجارستان به برتری 5 بر 2 دست یافت و به مدال برنز المپیک 2016 رسید.

در دیگر دیدار رده‌بندی وزن 75 کیلوگرم نیز کیم هیون وو(Kim Hyeon-woo) از کره جنوبی که مدال طلای المپیک لندن در وزن 66 کیلوگرم و سه طلای آسیا و یک طلا، یک برنز جهان را در کارنامه خود دارد، مقابل بوزو استراسویچ(Božo Starčević) از کرواسی به برتری 6 بر 4 دست یافت و مدال برنز المپیک را از آن خود کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir