صعود نادال به یک هشتم نهایی اوپن آمریکا
مرد شماره یک تنیس جهان به همراه نادال به مرحله یک هشتم نهایی تنیس اوپن آمریکا صعود کرد.

دور سوم تنیس آمریکا در بخش‌های مختلف برگزار شد. در یکی از بازی های مهم نواک جوکوویچ(Novak Đoković) برابر میخاییل یوژنی(Mikhail Youzhny) قرار گرفت، اما پس از گذشت نیم ساعت از دیدار حریف جوکوویچ از ادامه بازی انصراف داد. آسیب دیدگی یوژنی باعث شد مرد شماره یک تنیس جهان به مرحله یک هشتم صعود کند. جوکوویچ تنها در دور نخست بازی کرد و در مراحل بعد به علت آسیب دیدگی حریفانش به دورهای بعد صعود کرد.

در دیگر دیدار مهم رافائل نادال(Rafael Nadal) با شکست آندری کوژنتسف(Andrey Kuznetsov) روس به یک هشتم صعود کرد. تنیسور اسپانیایی در سه ست پیاپی و با نتایج شش بر یک، شش بر چهار و شش بر دو پیروز شد. حریف بعدی نادال در این مسابقات لوکاس پویل(Lucas Pouille) فرانسوی خواهد بود. تنیسور فرانسوی توانست در دیداری نزدیک با شکست سه بر دو بائوستا(Pablo Carreño Busta) اسپانیایی به یک هشتم برسد.

اما حذف ایزنر(John Isner) یکی از اتفاقات مهم این روز بود. مرد شماره 21 جهان نتوانست در کشورش برابر ادموند(Edmund) انگلیسی پیروز شود و از صعود به دور بعد بازماند. این دیدار سه بر یک به نفع ادموند به پایان رسید. همچنین مونفیس(Gaël Monfils) فرانسوی توانست آلماگرو(Nicolás Almagro) اسپانیایی را سه بر صفر شکست دهد.

در بخش بانوان مدیسون کیز(Madison Keys) آمریکایی برابر اوساکا(Osaka) ژاپنی دو بر یک پیروز شد. در دیگر دیدار مهم آنجلیک کربر(Angelique Kerber) به راحتی توانست بلیس(Bellis) آمریکایی را شکست دهد. تنیسور شماره دو جهان در دو ست پیاپی و با نتایج مشابه شش بر یک پیروز شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir