تمام مردانی که ماریا شاراپووا با آنها ارتباط داشت! عکس
قصد داریم به حاشیه های زندگی ماریا شاراپووا بپردازیم که روز گذشته اعلام کرد برای همیشه از دنیای تنیس خداحافظی کرده است

خداحافظی ماریا شاراپووا از دنیای تنیس

وقتی ماریا شاراپووا برای اولین بار عنوان تنیسور شماره یک دنیا را از آن خود کرد تنها ۱۸ سال داشت.

۱۵ سال بعد، یعنی پس از کسب این عنوان برای ۵ بار، ۵ پیروزی در مسابقات گرند اسلم، مهم ترین مسابقات تنیس سال و ۳۶ عنوان قهرمانی و همینطور گرفتن عنوان پردرآمدترین ورزشکار زن دنیا برای ۱۱ سال متوالی، شاراپووا از به سر رسیدن دوران حرفه ای خود خبر داد.

شاراپووای ۳۲ ساله چند روز قبل در یادداشتی برای وبسایت ونتی فر اعلام کرد وقتش رسیده با ورزشی که «دنیا را به او نشان داد» خداحافظی کند و آماده است تا «کوه دیگری را فتح کند و در زمین دیگری مسابقه دهد».

اما دوران حرفه ای این ستاره ی تنیس – که رسانه ها لقب «ملکه یخی» را به او داده بودند – فقط با کسب جایزه و عناوین قهرمانی همراه نبود. بعد از مثبت شدن تست دوپینگ شاراپووا در سال ۲۰۱۶، زندگی حرفه ای این تنیسور روس برای همیشه دگرگون شد و او دیگر هرگز نتوانست جایگاه سابقش را به دست آورد.

زندگی عاشقانه

مانند هر سلبریتی دیگری که در کانون توجه قرار دارد، زندگی عاشقانه ی ماریا هم همیشه سوژه ی نشریات زرد بود.

شاراپووا در سال ۲۰۰۸ مدت کوتاهی با آدام لوین، خواننده ی مشهور در رابطه بود. آن ها در جشن تولد ۱۸ سالگی ماریا با یکدیگر آشنا شده بودند.

جز آن، ماریا مدتی با اندی رادیک، تنیسور، چارلی ابرسول، تهیه کننده ی تلویزیون، ساشا ووجاسیک، بسکتبالیست و گریگور دیمیتروف، تنیسور در رابطه بود.

شاراپووا از سال ۲۰۱۸، با الکساندر گیلکس، تاجر بریتانیایی در رابطه است. گیلکس هم‌دانشگاهی هری، نوه ی ملکه ی بریتانیا و همسر سابق میشا نونو است، زنی که هری و مگان مارکل را باهم آشنا کرده بود. گیلکس مالک و هم‌مؤسس شرکت Paddle8 است، یک پلتفرم حراج آنلاین برای آثار هنری و کلکسیون ها. او ۳ سال متوالی در فهرست صدتایی قدرتمندترین چهره های دنیای هنر حضور داشت.


شاراپووا و الکساندر گیلکس

شاراپووا و الکساندر گیلکس

زندگی بعد از تنیس

ماریا در سال ۲۰۱۲ شرکت تولید شکلات و آبنبات خودش به نام «شوگرپووا» (Sugarpova) را راه اندازی کرد.

شاراپووا در وبسایت شرکتش توضیح داده: « پدرم بعد از یک روز طولانی تمرین، با یک آبنبات چوبی یا شکلات به من جایزه می داد.»

ماریا در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای گفته بود او از همان سال ۲۰۰۸، بعد از آنکه جراحت شانه اش باعث دوری او از ورزش شد، به زندگی ای که بعد از پایان دوران حرفه ای اش خواهد داشت فکر می کرد: «بیست و یک سالم بود و نمی دانستم دوباره می توانم بازی کنم یا نه. آن اولین باری بود که واقعاً شروع کردم به فکر کردن درباره ی کسب و کار و به راه انداختن تجارت خودم.»

آبنبات ها و شکلات های ماریا حالا در ۲۲ کشور دنیا به فروش می رسند و ماریا سعی کرده ترکیب بامزه ای از تنیس و ورزش را در طراحی محصولات خود و بسته بندی آن ها لحاظ کند.

او یک بنیاد خیره هم به نام «بنیاد ماریا شاراپووا» تأسیس کرده که به قربانیان حادثه ی اتمی چرنوبیل که در سال ۱۹۸۶ رخ داد کمک می کند.

ماریا در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۵ گفته بود: «تا بیست و یک سالگی آنقدر پول درآورده بودم که لازم نباشد بقیه ی زندگی ام را کار کنم و بتوانم خانواده ام را حمایت کنم و بسیار خوشبخت باشم.»

منابع متعددی ارزش خالص ثروت حال حاضر شاراپووا را حدود ۱۳۵ میلیون دلار گزارش کرده اند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: rooziato.com