دختری در مسیر ماریا شاراپووا؛ قهرمان جدید تنیس زنان!
پائولا بادوسا تنیس‌باز اسپانیایی پیشرفت چشمگیری داشته و حتی در مسیر رسیدن به ماریا شاراپووای گام برمی‌دارد

پائولا بادوسا قهرمان جدید تنیس زنان!

پائولا بادوسا تنیس باز اسپانیایی با پیروزی برابر ویکتوریا آزارنکا در مسابقات تنیس زنان ایندین ولز آمریکا به بزرگترین جایزه ورزشی خود دست یافت تا امکان مقایسه‌اش با ماریا شاراپووا یکی از تنیس‌بازان برتر روسیه را فراهم سازد. بادوسا در سه ست هیجان انگیز در مسابقه فینال WTA ۱۰۰۰ این فصل که در صحرای کالیفرنیا برگزار شد، برابر قهرمان دو دوره قبل یعنی آزارنکا با نتایج ۶-۷، ۶-۲ و ۶-۷ به پیروزی رسید.

این ستاره ۲۳ ساله، پس از پیروزی در بلگراد در ماه می، برای دومین بار در سال و همچنین دومین بار در رده بزرگسالان به مقام قهرمانی WTA دست یافته است. پیروزی در ایندین ولز به معنی آن بود که بر اساس رده‌بندی اخیر، بادوسا با آن ضربات سنگین به یکی از جایگاه‌های برتر در رده بندی جهانی یعنی رده ۱۳ دست یافته. این در حالی است که او در ابتدای سال در رده ۷۰ قرار داشت.

بادوسا پس از دریافت جایزه ۲٫۱ میلیون دلاری گفت: «اولین چیزی که این هفته آموختم، این است که چیزی به نام غیرممکن وجود ندارد. اگر مبارزه و تلاش کنی، می‌توانی به همه چیز دست یابی. در مورد من نیز چنین است. من در لحظات سختی قرار داشته‌ام. اما هرگز رویاپردازی را متوقف نکرده‌ام و این چیزی است که سبب می‌شود تا سخت تر کار کنیم و آن را تا آخرین لحظه باور دارم و از اتفاق پیش آمده بسار خوشحال هستم و هنوز از آنچه که رخ داد، در شوک هستم. چرا که پیروزی در چنین تورنمنتی مثل یک رویاست.»

برای بادوسا نزدیک شدن به ۱۰ تنیس باز زن برتر جهان چیزی بیش از چالشی است که برای بعضی از افراد قابل تصور است. او در نیویورک به دنیا آمده و والدین او در صنعت مد مشغول بوده‌اند و سپس در دوران نوجوانی به اسپانیا نقل مکان کرده‌اند. در بارسلونا بزرگ شده و پس از روی آوردن به تنیس در باشگاه والنسیا به یادگیری مشغول شد آموختن برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر بادوسا همواره گفته که شاراپووا قهرمان ۵ دوره مسابقات گرنداسلم در میان اسطوره‌هایش است و خود را در سبک بازی تا حدودی شبیه به او می‌داند. او در توصیف شاراپووا گفته ماریا از نظر ذهنی بسیار خوب است و یک مبارز به دنیا آمده است.

شباهت بادوسا و شاراپووا را می‌توان در این دانست که هر دوی آنها تهاجمی‌بوده و در مسابقه ضربات سنگینی می‌زنند. هر دوی آنها دارای چهره‌ای فتوژنیک دارند که نگاه‌ها در میدان مسابقه را به آنها معطوف می‌سازد. بادوسا خود نیز به اظهار نظر در مورد این مقایسه پرداخته و نظر خود را در قالب پاسخ به یکی از هواداران ابراز کرده است. هوادار مذکور به این نکته اشاره داشته که شباهت وی با شاراپووا دیوانه‌کننده است. بادوسا نیز متواضعانه پاسخ داده: «بارها این موضوع را گفته‌اند. آرزویم این است که همچون او شگفت انگیز باشم ولی به هر حال متشکرم. این همواره یک مقایسه خوب محسوب می‌شود.»

در خارج از دنیای تنیس، بادوسا عاشق زندگی کردن و رابطه با مدل کوبائی، خوان بتانکورت است که تمامی‌این‌ها نشان می‌دهد او دنباله رو شاراپووا و سبک زندگی‌اش است. شاراپووا در ۲۳ سالگی به سه عنوان قهرمانی از مجموع ۵ عنوان قهرمانی خود در مسابقات گرنداسلم دست یافت ولی بادوسا با روندی آرام‌تر به جلو می‌رود. او بر این تاکید داشته که مجبور به مبارزه با حجمی‌از انتظارات بوده که افسردگی و چالش‌های متعددی را در حوزه سلامت روان برایش ایجاد کرده بوده‌اند.

او گفته: «همه فکر می‌کردند که در سن ۱۸ سالگی باید در لیست ۱۰ نفر برتر قرار داشته باشم ولی من در آن سن برای انجام این کار آماده نبودم و آگاهی نیز نداشتم. در این میان انتظارات غیر واقعی نیز مطرح شد که با شکست من همراه شد. من باید برای بهتر کردن شرایط خود و خوشحال بودن از مسیرهای کناری حرکت می‌کردم. من افسرده و عصبی بودم ولی وقتی خاویر بودو (مربی سابقش) را پیدا کردم، او باعث تغییر در زندگی من شد.»



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی