گر چه باشگاه استیل آذین خود را برای برگزاری یك چهارم نهایی جام حذفی و بازی مقابل ذوب آهن آماده می‌كند اما استقلال كه توسط استیل از جام حذفی كنارگذاشته شد با مداركی تازه شكواییه خود را...
 
به گزارش گل، گر چه باشگاه استیل آذین خود را برای برگزاری یك چهارم نهایی جام حذفی و بازی مقابل ذوب آهن آماده می‌كند اما استقلال كه توسط استیل از جام حذفی كنارگذاشته شد با مداركی تازه شكواییه خود را علیه مهدی مهدوی‌كیا بازیكن سابق تیم‌ملی مستند كرده است.
 یك منبع آگاه در باشگاه استقلال در این‌باره به سایت گل می‌گوید:«فصل نقل و انتقالات در ایران در تاریخ 26/11/2009 به پایان رسیده حال آنكه طبق مدارك ما مهدوی‌كیا در تاریخ 12/12/2009 در فهرست 18 نفره اینتراخت قرار داشته است.» آنها به یك لینك تصویری استناد می‌كنند كه مربوط به بازی كوپنهانگ مقابل اینتراخت است كه مهدوی‌كیا مشغول گرم كردن خود در پشت دروازه‌هاست و دوربین به وضوح او را نشان می‌دهد.
 طبق قوانین نقل و انتقالات فیفا تنها بازیكنانی مجاز به انتقال بعد از تاریخ نقل و انتقالات هستند كه آزاد باشند و طبق آنچه كه استقلال در اختیار دارد مهدوی‌كیا به هیچ وجه بازیكن آزاد نیست، چرا كه تصاویری به وضوح از او وجود دارد كه نشان می‌دهد بعد از آن تاریخ در جمع بازیكنان اینتراخت حضور داشته است.
باشگاه استقلال این مدارك را به فدراسیون فوتبال ارائه كرده و در انتظار پاسخ آنهاست چرا كه فدراسیون تا به حال از انتقال مهدوی‌كیا دفاع كرده است.
این در حالی است كه یكی از اعضای فدراسیون فوتبال در این‌باره می‌گوید:«از آنجا كه پنجره نقل و انتقالات ایران در نیم فصل با هیچ یك از كشورهای اروپایی یكسان نیست، برای انتقال مهدوی‌كیا تاریخ مجاز نقل وانتقالات در آلمان مورد استناد قرار گرفته است و بنابراین در زمینه این انتقال تخلفی انجام نگرفته است چرا كه مهدوی‌كیا در زمان مجاز به ایران آمده است.
ضمن اینكه این موضوع داخلی است و فیفا تشخیص در این‌باره را به فدراسیون فوتبال ایران واگذار كرده كه از دید فدراسیون نیز این مسأله غیرقانونی نیست.»
 اما یك عضو باشگاه استقلال می‌گوید: «كه باشگاه پیكان به دلایل مشابه موفق نشده است كه یك بازیكن خارجی را به خدمت بگیرد.»
 
 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: goal.com