یک سال پس از اتفاق‌ها و حاشیه‌های عجیبی که مورد منشور اخلاقی برای فوتبال ایران درست کرد، مربیان منشوری در آستانه بازگشت به لیگ برتر هستند...

به گزارش خبر آن لاین، فیروز کریمی، فرهاد کاظمی، نادر دست‌نشان و اکبر میثاقیان، چهار مربی منشوری فوتبال ایران، جزو موفق‌ترین مربیان فوتبال ایران در فصل گذشته بودند.
یک سال پس از اتفاق‌ها و حاشیه‌های عجیبی که مورد منشور اخلاقی برای فوتبال ایران درست کرد، مربیان منشوری در آستانه بازگشت به لیگ برتر هستند.
اکبر میثاقیان، فیروز کریمی، فرهاد کاظمی و نادر دست‌نشان که مربیان منشوری فوتبال ایران بودند و اجبارا یک فصل را در لیگ دسته اول گذراندند، در صورتی که امسال هم منشوری نباشند می‌توانند به لیگ برتر برگردند و در سطح اول فوتبال ایران کار خود را دنبال کنند.
نکته جالبی که در مورد آن‌ها وجود دارد این است که همه آن‌ها در فصل گذشته از موفق‌ترین مربیان فوتبال ایران بودند. اکبر میثاقیان دوران تبعید خود را در شهرداری تبریز گذراند و به موفقیتی جالب توجه در این تیم رسید. او تیم شهرداری تبریز را قهرمان زودهنگام گروه خود در لیگ دسته اول کرد تا صعودی زود هنگام به لیگ برتر داشته باشد.
میثاقیان البته در تمام روزهایی که در فصل گذشته گذراند، منشوری بودن خود را تکذیب می‌کرد و مدعی بود به خاطر منشور اخلاقی نیست که در لیگ یک مربی‌گری می‌کند اما همه می‌دانستند او یکی از مربیان منشوری است و حق حضور در لیگ برتر را نداشته.
دیگر مربی منشوری و موفق فوتبال ایران نادر دست‌نشان بود. دست‌نشان که بیشتر دوران مربی‌گری خود را در لیگ دسته اول گذرانده و ظاهرا مشکلی با منشوری و محروم شدن خود نداشت، ابتدا به تیم نساجی مازندران رفت و سرمربی‌گری آن را بر عهده گرفت. او با نساجی نتایج درخشانی نگرفت اما اواخر فصل به نفت تهران رفت و جای مهدی دینورزاده را گرفت.
دست‌نشان توانست در چند هفته پایانی لیگ دسته اول نتایج خوبی با نفت تهران بگیرد و این تیم را به لیگ برتر برساند. با این حساب دو تیمی که تا به حال به لیگ برتر صعود کرده‌اند، صعود خود را مدیون مربیان منشوری هستند.
البته نادر دست‌نشان دوست ندارد فصل بعد به لیگ برتر برود و در این لیگ مربی‌گری کند. او می‌گوید: «من در همین لیگ یک می‌مانم. لیگ برتر هم بماند برای مربیان منشوری! من در لیگ یک راحت هستم. اگر به لیگ برتر بیایم جای خیلی‌ها را تنگ می‌کنم و بنابراین ترجیح می‌دهم از لیگ یک تکان نخورم.»
فرهاد کاظمی و فیروز کریمی، دو «ف.ک» معروف فوتبال ایران هم از مربیان منشوری بودند که با تیم‌های لیگ یکی به موفقیت‌های چشمگیری رسیدند. فیروز کریمی که سرمربی‌گری تیم داماش گیلان را برعهده داشت، تا دو هفته مانده به پایان لیگ یک با این تیم نتایج بسیار خوبی گرفت و حتی تیمش شانس صعود مستقیم نیز داشت. اما طی اقدامی عجیب، از سرمربی‌گری داماش کنار گذاشته شد. با این حال او یک بار دیگر ثابت کرد استاد موفقیت در لیگ دسته اول است.
فرهاد کاظمی هم که با محرومیت از حضور در لیگ برتر، سرمربی‌گری تیم دسته اولی گسترش فولاد تبریز را قبول کرد، گرچه در لیگ دسته اول نتایج خوبی با این تیم نگرفت اما توانست این تیم لیگ یکی را به فینال جام حذفی برساند. حالا او هم می‌تواند فصل بعد را در یک تیم لیگ برتری بگذراند، البته به این شرط که عزیز محمدی دوباره او را در لیست منشوری‌ها قرار ندهد.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir