نگرانی های مسئولان باغ وحش اوبرهاوزن از دزدیده شدن پل اختاپوس پیشگوی جام جهانی 2010 باعث شده است تا برای نگهبانی او به استخدام بادیگارد روی بیاورند.

   به گزارش خبرگزاری ایسنا نخست وزیر اسپانیا پیش از برگزاری بازی پایانی جام جهانی 2010 میان تیم های ملی فوتبال اسپانیا و هلند درباره این اختاپوس خبرساز گفته بود: نگران او هستم. برای او تیم حفاظتی را می فرستیم.

شاید این گفته در ابتدا شوخی به نظر می رسید، اما اكنون شكلی واقعیت به خود گرفته است. البته "پل" تیم محافظانی از اسپانیا نخواهد داشت بلكه یك محافظ آلمانی به نگهبانی او مشغول خواهد شد.

اولاف كیپن 39 ساله نام محافظ مخصوص "پل" در باغ وحش شهر اوبرهاوزن آلمان است. مسئولان این باغ وحش نگران هستند، دزدان هشت پای معروف و خبرسازشان را بربایند.

البته كیپن درباره سمت تازه اش می گوید: هنوز كارم با استرس رو به رو نشده است. تنها مراقب هستم كه كسی با فلش از او عكس نگیرد و یا آن كه تماشاگران به آكواریوم او دست نزنند.

پری گیب، آهنگساز آمریكایی از ایالت كالیفرنیا نیز آهنگی با عنوان "اختاپوس پل دوستت داریم" را ساخته است. این آهنگ در تارنمای یوتیوب بیش از نیم میلیون بار دیده شده است!

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir