رئیس سازمان لیگ می‌گوید دیده شدن خالکوبی بازیکنان تنها در شرایطی با منشور اخلاقی منافات دارد که این اتفاق در مسابقه‌های رسمی رخ دهد...
 
 عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ دوباره باید به بحث منشوری‌ها رسیدگی کند. او دوباره درگیر این بحث شده و باید پاسخ‌گوی سوالات زیادی در مورد این مسائل باشد.

محمدی در مورد این‌که شایعه شده از دو مربی لیگ برتری اسم آورده و گفته آن‌ها قطعا در فصل آینده منشوری هستند می‌گوید: «ما به هیچ عنوان دوست نداریم اسمی از شخص خاصی بیاوریم ولی یا روزنامه‌ها گمانه‌زنی می‌کنند یا اینکه خود مربیان طوری حرف می‌زنند که اسم آنها در رسانه‌ها می‌آید. بحث منشور و استعلام‌هایی که صورت می‌گیرد به هیچ عنوان مربوط به ما نمی‌شود. ما استعلام را از مراجع ذیربط می‌گیرم و منتظر پاسخ می‌مانیم تا وضعیت سرمربی مورد نظر مشخص شود.»

رئیس سازمان لیگ حالا با این معضل مواجه شده که همه فکر می‌کنند مربیان منشوری تنها همان‌هایی هستند که سال قبل به مشکل خورده بودند و اسمشان مطرح شده بود. اما او این مسئله را تکذیب می‌کند: «اینطور نیست. ما برای هر کسی که درخواست مربیگری کند، این شیوه را به کار می‌گیریم و در مورد تمامی مربیان صدق می‌کند. حتی در مورد علی دایی هم استعلام گرفته‌ایم. نه تنها علی دایی بلکه در مورد تمامی مربیان که قصد فعالیت در لیگ برتر و لیگ دسته اول دارند، استعلام صورت می‌گیرد و منتظر پاسخ آن می‌مانیم.»

او در پاسخ به این سئوال که چرا پاسخ استعلام بعضی از مربیان خیلی دیر می‌آید می‌گوید: «این موضوع دست ما نیست و خیلی دوست داریم که تکلیف فلان مربی در عرض یک ساعت مشخص شود ولی این مسائل مربوط به مراجع ذیربط و پرونده‌ها می‌شود و ما هم باید منتظر بمانیم. همانطور هم که در مصاحبه قبلی خود گفتم پاسخ استعلام چند مربی هنوز به دست ما نرسیده است.»

نوبت به بحث خالکوبی‌های فوتبالیست‌ها می‌رسد؛ موضوعی که جزو موارد مورد توجه مسئولان ستاد منشور اخلاقی است. عزیز محمدی که یکی از مسئولان مسائل مربوط به منشور اخلاقی است می‌گوید: «یک فوتبالیست وقتی در میدان رسمی فوتبال حاضر می‌شود باید ظاهری مناسب داشته باشد و قسمت‌هایی از بدن او که در دوربین مشخص است به هیچ عنوان نباید خالکوبی داشته باشد. بازیکنانی که خالکوبی دارند و در تمرینات آن را با چسب می‌پوشانند به نوعی مراعات می‌کنند و ما هم نمی‌توانیم آنهایی که خالکوبی می‌کنند را محروم کنیم چون برای ما، ملاک بازی‌های رسمی است که چنین خالکوبی‌هایی در بدن بازیکن دیده نشود.»
 
گردآوری : گروه خبر سی مرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:parsfootball.com