در هنگام برگزاری يكی از برنامه‌های اولين گردهمايی مربيان فوتبال با كميته‌های مختلف فدراسيون كه دوشنبه در هتل آكادميی فوتبال در حال برگزاری است محمد مايلی كهن خارج از برنامه نسبت به برگزاری اردوی اتريش تيم ملی بزرگسالان در مقطع كنونی اعتراض كرد.
 
 

او هنگام صحبت‌های فریدون معینی، مسوول كمیته تیم‌های ملی اجازه خواست و از سر جایش بلند شد و انتقاداتی را نسبت به عدم تعامل فدراسیون و باشگاه‌ها بیان كرد. وی گفت: صحبت از تعامل می‌كنید اما این تعامل نباید یك طرفه باشد. من جسارت می‌كنم كه در حضور تمامی مربیانی كه اینجا نشسته‌اند بلند شده و انتقاد می‌كنم اما در هیچ جای دنیا در چنین مقطعی اردوی بلندمدت برای تیم ملی نمی‌گذارند و دوره این اردوها دیگر سر آمده است. تیم‌های باشگاهی برنامه‌های زیادی برای خود دارند و می‌خواهند برای حضور قدرتمندانه در رقابت‌های كشورشان آماده شوند لذا خارج از زمان‌های مشخص شده از سوی فیفا بازیكنی را به تیم ملی هیچ كشوری نمی‌دهند. در حال حاضر باشگاه اوساسونا از فرستادن جواد نكونام و شجاعی به تیم ملی خودداری می‌كند در حالی كه فرصت كافی تا شروع مسابقه‌های لالیگا دارد و اكنون تمرین نمی‌كند. یا اینكه آندرانیك تیموریان هنوز در تیم بلكبرن تمرین نكرده و سال پیش هم در جایی بازی نكرد اما اجازه ورود به تیم ملی را نداشت. اما در فاصله كوتاهی تا شروع لیگ برتر ما باید بازیكنان‌مان را به تیم ملی بدهیم.

وی افزود: تیم‌های ما اكنون با مشكل كمبود زمان برای انجام تمرین‌های بدنسازی و تاكتیكی مواجه‌اند و می‌خواهند بازیكنان‌شان را با هم هماهنگ كنند، آن وقت تیم ملی ما رفته اتریش برای پیك نیك.

مایلی كهن گفت: سایپا تنها یك بازیكن ملی‌پوش دارد و خدا می‌داند من به خاطر خودم نمی‌گویم بلكه فوتبال ما از این كارها آسیب می‌بیند و این تعاملی كه در نشست‌هایتان از آن صحبت می‌كنید، وجود ندارد. چرا باید لیگ برتر ما برای مسابقه‌های غرب آسیا تعطیل شود؟ باور كنید نمی‌خواهم جسارت كنم من تمام این صحبت‌ها را با تمام وجودم می‌گویم. به ارواح خاك مادرم قسم می‌خورم كه حتی راضی نیستم به پای دشمنم خاری برود. من و امثال فریدون معینی و مرتضی محصص حرف‌های هم را خوب متوجه می‌شویم. ما می‌دانیم این مسائل به فوتبال ما ضرر می‌رساند. ما استعدادهای وحشتناكی در فوتبالمان داریم اما آن‌ها را تبدیل به چوپ می‌كنیم در حالی كه كشورهای حاشیه خلیج فارس از چوب بازیكن می‌سازند. كجای دنیا اگر تیمی خارج از برنامه فیفا بازیكنش را به تیم ملی نفرستد بازیكن یا تیم را محروم می‌كنند؟ باید نشست و با تعامل این مشكلات را حل كرد. ما می‌توانیم اما خودمان نمی‌خواهیم.

مایلی كهن گفت: از الان به بعد فكری كنیم. من با كمال شرمندگی از معینی بیشتر از این‌ها توقع دارم. فوتبال فقط یك ورزش نیست و فراتر از آن است. من شاگرد معینی بوده‌ام و ما دیگر دنبال پول نیستیم و باید عاشقانه كار كنیم. اگر به دنبال داشتن تیم ملی بهتر هستیم، باید برنامه بهتری داشته باشیم نه اینكه تا كسی حرف زد همه علیه او موضع‌گیری كنند. من از همه شما خواهش می‌كنم و دست و پاهایتان را می‌بوسم و استدعا دارم ما همه با هم تعامل داشته باشیم تا فوتبال‌مان مسیر درستی را طی كند چرا كه فوتبال ما فراتر از این حرف‌هاست و ما نیز می‌توانیم.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:navad.net