در زمان پرسپوليس و تيم ملي چنين اردويي را تجربه نكرده بودم
 
 استیل‌‌آذین اردوی موفقی را به زعم مربیانش در اتریش برگزار كرده و از این بابت تمام بازیكنان و كادرفنی راضی هستند. افشین پیروانی مربی استیل‌آذین معتقد است این اردو از تمام اردوهایی كه با تیم ملی و پرسپولیس بوده یك كلاس بالاتر و بهتر بوده است.

از اردوی اتریش راضی بودید و به آن اهدافی كه در نظر داشتید رسیدید؟

خدا را شكر اردوی بسیار خوبی بود و فكر می‌كنم یكی از بهترین اردوهایی بود كه در طول بازیكنی و مربیگری خودم دیده بودم ما در این اردو تمام برنامه‌هایمان را به خوبی اجرا كردیم و به آن چیزی كه می‌خواستیم دست پیدا كردیم. 11 جلسه تمرین و دو دیدار تداركاتی بسیار خوب كه به خوبی تیم ما را محك زد.

از این اردو خیلی تعریف كردید یعنی با پرسپولیس و تیم ملی هم چنین اردویی را تجربه نكرده بودید؟

دقیقا چنین است من اردوهای زیادی را با پرسپولیس و تیم ملی در اروپا گذرانده بودم ولی هیچكدام آنها به این خوبی نبود. چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ امكانات خوبی كه در اختیار داشتیم از هر لحاظ كه شما فكر كنید عالی بود.

شما اشاره به دو بازی كردید ولی در هر دو بازی باختید؟

بله درست است ولی ما با تیم‌های ضعیف و درجه 2 و 3 اروپا بازی نكردیم بلكه با تیم‌های قلدر و محكم و درجه یك اروپایی بازی می‌كردیم و این دو تیم عیار ما را نشان دادند و به خوبی توانستیم به نقاط ضعف و قدرت خودمان پی ببریم. اگر تیم‌های ضعیف را انتخاب می‌كردیم می‌توانستیم پیروزی پر گل به دست بیاوریم اما با این كار خودمان را گول زده بودیم و در نهایت هیچ چیز عایدمان نمی‌شد.

افشین پیروانی با سرمربی‌های بزرگی كار كرده حالا نظرتان درباره سرمربی جدید استیل‌آذین چیست؟

تومباكوویچ مربی بسیار بزرگ و خوبی است و كارنامه او گواه این مساله است. به عقیده من او هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اخلاقی مربی بسیار خوبی است. نحوه تمرینات، برخورد با بازیكنان و دیسیپلین و انضباطی كه برقرار كرده بود و ... همه و همه نشان از نكات برجسته كار او بود.

استیل‌آذین آیا با او می‌تواند قهرمان شود؟

چرا كه نه ما یك مجموعه خوب داریم از تیم بیرونی كه شامل مالك و مدیرعامل و ... هستند گرفته تا بازیكنان و كادرفنی همه هم‌قسم شده‌اند تا با یكدل بودن امسال قهرمان لیگ‌برتر شویم. تومباكوویچ یك طرف قضیه و یكی از اهرم‌های قهرمانی است برای همین به جز او باید تمام عوامل برای قهرمانی مهیا باشد تا شما نتیجه بگیرید.

بحث بازیكن شد. تیم شما به كهكشانی‌ها معروف شده بعضی مواقع در تیم‌های بزرگ دنیا مثل رئال مادرید دیده شده، جمع شدن این همه ستاره‌ باعث شده كه تیم نتیجه نگیرد و به حاشیه برود حالا در بعد كوچكتر باید به تیم شما اشاره كنیم آیا وجود این همه ستاره در طول فصل مشكل‌ساز نخواهد شد؟

تمام بازیكنانی كه با باشگاه قرارداد بستند از این جریان آگاه بودند كه به یك تیم پرستاره قدم گذاشته‌اند و طبیعتا باید تمام تبعات حضور در یك تیم پرستاره را به جان بخرند. در ثانی بازیكن باید طاقت نیمكت‌نشینی را داشته باشد چرا كه اگر در تمرینات خوب باشد، می‌‌تواند جزو 11 نفر اصلی باشد. بازیكنی كه در تمرینات تلاش نكند نمی‌تواند به تركیب راه پیدا كند. من از همین الان اعلام می‌كنم كه هیچ بازیكنی حق اعتراض نخواهد داشت.مطمئن باشید در تیم ما حاشیه ایجاد نمی‌شود.

اضافه شدن ساشا ایلیچ به كادرفنی تیم شما باعث مشكل و تداخل كار با احمدرضا عابدزاده نمی‌شود؟

ساشا ایلیچ به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها به كادر فنی اضافه نشده بلكه او به عنوان یكی از مربیان به من و تومباكوویچ كمك خواهد كرد. در خصوص مربی دروازه‌بان‌ها هم باید بگویم عابدزاده و داركو با تقسیم وظایف كار با دروازه‌بان‌ها را برعهده گرفته‌اند.

این مساله مشكل‌ساز نخواهد شد؟

هرگز چون قبلا در پرسپولیس و تیم ملی با چنین مساله‌ای مواجه بودیم و هیچ مشكلی پیش نیامده است. مثلا در تیم ملی فخرالدین و احمد سجادی و در پرسپولیس داركو و عابدزاده كه همه چیز روی روال انجام می‌شد.

شما از اردوی اتریش خیلی تعریف كردید و بیان داشتید كه به لحاظ امكانات بی‌نظیر بوده حالا چرا تیم ملی ایران كه از یك باشگاه بسیار ارج و قرب بیشتری دارد باید در سطح پایین‌تری اردویش را برگزار كند؟

ببینید به عقیده من شأن و شخصیت تیم ملی و بازیكنانش خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. با اینكه در رنكینگ فیفا هر روز پایین‌تر می‌رویم ولی نام ایران همیشه بزرگ بوده و بزرگ می‌ماند به همین خاطر باید در حد نام كشورمان یك محل خوب و درست و حسابی را انتخاب كنیم و نگذاریم شخصیت تیم ملی زیر سوال رود به جز محل اسكان تیم ملی و اردو بازی‌های خوبی را هم برگزار نكردند. چرا كه نه ستاره سرخ و نه واشاش و حتی لاتزیو در حد نام تیم ملی نبودند و نیستند. من فكر می‌كنم خودمان را كوچك كردیم. متاسفانه فدراسیون و آقای قطبی یك پوئن منفی در كارنامه خود ثبت كردند.

این اردو به ضرر تیم شما نشد و در آستانه اولین بازی لیگ فكر می‌كنید چقدر تاثیر منفی داشته باشد و آیا باعث می‌شود شما نتیجه نگیرید؟

مطمئنا تاثیرگذار خواهد بود اما قبل از اینكه بازیكنان به اردوی تیم ملی بپیوندند به هماهنگی خوبی دست پیدا كردیم ولی از سوی دیگر متاسفانه یك بازیكن ما را مصدوم كردند تا به مشكل بربخوریم. مهرزاد معدنچی مصدوم شد ولی امیدوارم تا چند روز دیگر مصدوم بیشتری روی دست ما نگذارند. از یك سو می‌خواهیم هر طور كه شده با تیم ملی همكاری كنیم ولی از سوی دیگر این طوری به ما لطمه می‌زنند با تمام این اوصاف مطمئن باشید لیگ را با قدرت آغاز می‌كنیم.

آقای آجرلو گفته استیل با 80 امتیاز قهرمان می‌شود آیا شما هم تایید می‌كنید؟

ایشان با توجه به پتانسیل و قدرت تیم این حرف را زده‌اند و مسلما اگر بتوانیم نیمی از قدرتمان را به نمایش بگذاریم رسیدن به این امتیاز دور از دسترس نیست شاید هم بیشتر از 80 امتیاز كسب كنیم.


  گردآوری : گروه خبر سی مرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goaldaily.net