در آستانه سفر چهار نماینده عربستان برای رویارویی با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، برخی از مسئولان غیر ورزشی و تعدادی از رسانه های عربستانی شیطنت‌هایی را آغاز کرده‌اند.
 
 
فارس: شبکه العربیه که از سوی سیاستمداران سعودی حمایت می شود، در یک ماه اخیر با ورود به فضای ورزشی جوسازی‌های زیادی را علیه باشگاه‌های سپاهان، استقلال،‌ پرسپولیس و ذوب آهن آغاز کرده است.

این شبکه با انتشار گزارش های متعددی، مدعی شده که فضای ایران امن نیست و باید مسابقه نماینده های عربستان با ایرانی‌ها در شهرهای دیگری به غیر از اصفهان و تهران برگزار شود.
انتشار چنین اخبار و گزارش هایی واکنش منفی مردم و مسئولان ورزشی ایران را در پی داشته و مدیران فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز این ادعا را به صراحت رد کرده اند.

العربیه در ادامه این جو سازی ها امروز نیز با انتشار مطلبی نوشت: چهار باشگاه فوتبال عربستان در ماه می برای برگزاری دیدارهای برگشت سری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های ایرانی در ایران دیدار خواهند داشت و در این میان بیم آن می‌رود که مشکلات سیاسی پیش آمده بین ایران و آل سعود فضای این مسابقات را تحت تأثیر خود قرار دهد.
باشگاه‌های الشباب، الاتحاد، النصر و الاهلال به زودی به ایران سفر خواهند کرد تا به ترتیب برابر ذوب آهن، پیروزی، استقلال و فولاد مبارکه سپاهان صف‌آرایی کنند. بسیاری از مقامات کشور عربستان و مسئولین ورزشی پیش از این خواستار بازی با ایران در کشور ثالث شده‌اند.

فدراسیون فوتبال عربستان نیز پیش ازاین با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دلایل هراس خود از مسائل امنیتی در ایران را شرح داده بود.
سایت مذکور که پیش از این نیز بارها در تنش زایی و سیاه‌نمایی تلاش کرده در گزارش منتشر شده نیز ضمن استفاده از نام مجعول خلیج ع ر ب ی تلاش غیر حرفه‌ای و واضحی در ناامن جلوه دادن ایران داشته که البته پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا این ادعا را واهی و بی اساس عنوان کرده است.

 
گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com