امیر قلعه نویی یك بار دیگر از شرایط حاكم بر فوتبال ایران انتقاد كرد.
 
 
خبرآنلاین: دقایقی قبل امیر قلعه نویی كه به ساختمان سازمان لیگ رفته بود تا در كنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با پرسپولیس شركت كند در بخشی از حرف هایش در ادامه انتقادهای این روزهایش از شرایط فوتبال ملی گفت:« به سلامتی ساختمان به این شیكی برای سازمان لیگ داریم ، آقای كروش را هم كه برای تیم ملی آوردیم و فقط مانده تا یك رئیس فدراسیون خارجی هم برای فوتبال مان بیاوریم تا همه چیزمان جور باشد.»

قلعه نویی كه به تازگی سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را بدست آورده هنوز از برخوردهایی كه در زمان انتخاب سرمربی برای تیم ملی شد دلگیر است و فدراسیونی ها و البته همچنین گروهی از خبرنگاران را شیفته گزینه های خارجی می داند.

قلعه نویی سپس گفت: «درگذشت ناصر حجازی یكی از بزرگان و اسطوره‌های فوتبال ایران را تسلیت می‌گویم. بازی فردا در جام حذفی شرایط خاص خودش را دارد. به ویژه اینكه فقط یك بازی است. در برخی كشورها بازی‌های جام حذفی رفت و برگشت انجام می‌شود اما در ایران یك بازی و ما نگاه ویژه‌ای به این مسابقه داریم. برای 120 دقیقه برنامه ریزی می‌كنیم و می‌خواهیم با آرامش بازی كنیم و ضریب اشتباهاتمان را پایین بیاوریم.»

وی افزود: «پرسپولیس تیم خوبی است و از مربی خوبی به نام دایی بهره می‌برد و بازیكنان خوبی دارد. بازی‌های دو تیم پرسپولیس و سپاهان از كیفیت فنی خوبی برخوردار بوده است. امیدوارم با حضور تماشاگران، دو تیم كیفیت فنی بیشتری از خود نشان دهند.»

قلعه نویی با اشاره به نقاط قوت پرسپولیس گفت: «این تیم خط هافبك قدرتمندی دارد به ویژه 3 هافبك مركزی این تیم. محمد نوری نیز كه هافبك نفوذی است نیز بازیكن خطرناكی است. البته سپاهان در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. ما، هم قهرمان لیگ برتر شده‌ایم و هم یك بازی خوب برابر بنیادكار انجام دادیم و از نظر شرایط روحی و روانی در وضعیت خوبی هستیم. هر تیمی كه از موقعیت‌هایش بهتر استفاده كند شانس بیشتری برای پیروزی دارد. فردا ورزشگاه شلوغ می‌شود و ما از این شلوغی نهایت استفاده را می‌بریم.»

وی تاكید كرد: «در دیدار با نفت آبادان و تراكتورسازی تبریز نشان دادیم كه هر چه تماشاگر بیشتر بیاید سپاهان بهتر بازی می‌كند. در تبریز 100 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند و 30 هزار نفر نیز بیرون از ورزشگاه ماندند و برای ما تجربه خوبی بود. امیدوارم فردا ورزشگاه آزادی پر شود و همه از دیدن مسابقه لذت ببرند.»

سرمربی سپاهان در مورد اینكه این تیم جام حذفی را جدی گرفته است یا نه گفت: «یكی از هدف گذاری‌های ما در سال اول كسب هر 3 جام بود. در سال اول ما فقط به یكی از اهدافمان رسیدیم و در سال دوم كامل‌تر شدیم و به 2 هدف رسیدیم، یكی قهرمانی در لیگ برتر و دیگری حضور در 8 تیم برتر آسیا. جام حذفی را هم جدی گرفته‌ایم و در دیدار با ماشین سازی و راه آهن با تمام بازیكنانمان به میدان رفتیم. فردا نیز با تمام نفرات خود برابر پرسپولیس بازی خواهیم كرد.»

قلعه نویی در مورد اینكه انگیزه بازیكنان سپاهان پس از قهرمانی در لیگ پایین آمده است گفت: «این یك سؤال خوب و كارشناسی است. در فوتبال ایران وقتی بازیكنان به جایی می‌رسند از نظر انگیزشی پایین می‌آیند. نمونه آن نیز بازی برگشت ما برابر پرسپولیس بود كه بعد از بازی خوب برابر الجزیره مقابل پرسپولیس از نظر انگیزشی و بدنی تخلیه شده‌ بودیم ولی با صحبت‌هایی كه انجام دادم بازیكنان در بازی‌های بهتر بهتر بازی كردند. بنیاد كار را هم بردیم و یك جهش خوب پیدا كردیم. اكنون نیز از نظر روحی در وضعیت خوبی هستیم هر چند كه فرصتی برای انجام كارهای تاكتیكی نداشتیم و فقط در تمرینات ریكاوری كردیم. فقط روز گذشته توانستیم یك جلسه تمرین تاكتیكی انجام دهیم. اگر خط هافبك پرسپولیس را كنترل كنیم می‌توانیم برنده این مسابقه باشیم.»

وی در مورد اظهارات حسینی رئیس هیات مدیره باشگاه مبنی بر اینكه این باشگاه سقف قراردادها را رعایت نكرده و همچنین نظر خودش در مورد سقف قانون قرار دادها گفت: «بهتر است مدیران پاسخگوی مسائل مدیریتی باشند من فقط مسائل فنی را جواب می‌دهم اما در مورد سقف قراردادها باید بگویم دو تیمی كه امشب بازی دارند (بارسلونا و منچستر) از چنین قانونی استفاده كرده‌اند؟ ما در آوردن مربی خارجی سقفی قائل نمی‌شویم و می‌گوییم كی‌روش خوب است زیرا مربی رئال و منچستریونایتد بوده اما از آن سو چنین قوانینی را می‌آوریم. فقط ایران است كه چنین قانونی دارد. قانون سقف قراردادها راهكار خوبی برای پیشرفت فوتبال ما نیست.»

قلعه نویی در مورد اینكه فصل آینده در سپاهان خواهد ماند یا نه گفت: «ابتدا باید قهرمانی هندبال را به باشگاه سپاهان تبریك بگوییم. در پاسخ سؤال شما هم باید بگویم طبیعی است كه دوست دارم در سپاهان بمانم. ما برنامه ریزی كرده‌ایم كه در سال سوم به ایده‌های خود نزدیك شویم. با برنامه ریزی خوبی كه سازمان لیگ دارد ما هم برنامه ریزی كرده‌ایم تا در سال سوم كارآیی بهتری داشته باشیم. اگر شرایط جور باشد راغب هستم كه در سپاهان بمانم. سقف توقع در ایران و اصفهان بالاتر رفته و باید بتوانیم جوابگوی نیاز طرفداران خود باشیم.»

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir
 
مطالب داغ ورزشی : 
سوپر استار منشوری سوزن اول را زد! +تصاویر  
˝GOD FATHER˝ فوتبال ایران کیست؟!
رونمایی از خالکوبی دومین استقلالی+عکس
نماز شکر مهاجم خارجی فوتبال کشورمان + عکس
گزارش تصویری: دن دیگو در سمت مربیگری الوصل