سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی مانند خانه ای‌است که در و پنجره ندارد و همه نفرات در صورت داشتن صلاحیت لازم می‌توانند پیراهن ایران را بپوشند.


برنا: کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی با تیم امید در نشست خبری اظهار داشت: هدف از برگزاری این اردوها شناخت بیشتر من از بازیکنان بود و اینکه نظارت دقیق تری روی تمرینات داشته باشم. بعضی از نفرات خسته بودند، اما از عملکرد آنها راضی هستم. قرار است هشتم تیرماه به اتریش برویم و اردوی 10روزه ای را برگزار کنیم تا بازیکنان با هماهنگی بهتری دست پیدا کنند. گام بعدی ما آماده سازی تیم امید است تا آنها بتوانند با شکست عراق راهی مرحله بعد شوند.

کی روش در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال ایران پتانسیل لازم را دارد که فوتبالیست هایی همانند لوییز فیگو به دنیا معرفی کند؟ گفت: در همه جای دنیا چنین فوتبالیست هایی وجود دارند و ایران هم شامل آن می شود. امثال فیگو و علی دایی که از اول سوپر استار نبودند. آنها با تلاش و همت خودشان پله های ترقی را طی کردند. اگر کسی به این سطح از دوران بازیگری می رسد، با جادو اتفاق نیفتاده و همه باید سعی کنیم در آینده فوتبال ایران با پیشرفت مواجه شود.

الکس فرگوسن بعد از شکست منچستر یونایتد مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا گفته بود که رفتن کی روش باعث شده تا تیم ما ضعیف تر شود. کی روش در این باره گفت: این مسائل را قبول ندارم و همیشه برد و باخت در فوتبال وجود داشته است. باید قبول کنیم که بارسلونا تیم بهتری بود و به پیروزی رسید، هرچند که معتقدم اگر بار دیگر این دو تیم با یکدیگر بازی کنند، منچستر برنده می شود. در بازی پرتغال و اسپانیا هم که در جام جهانی برگزار شد، چنین اتفاقی افتاد. پرتغال تیم خوبی بود، اما تیم بهتر برنده شد.

کی روش در پاسخ به این سوال که مسوولان فولاد اعتراض کرده بودند که چرا قبل از بازی پرسپولیس و فولاد، 9 بازیکن از سرخپوشان به تیم ملی دعوت شدند، عنوان کرد: من به اعتراض مسوولان باشگاه فولاد کاری ندارم و سعی می کنم حرفه ای فکر کنم. در اردوهای قبلی بازیکنان فولاد حضور داشتند و از آنجایی که احتمال حذف پرسپولیس هم وجود داشت، چنین تصمیمی را گرفتیم. فولادی ها می دانستند که شرایط برای همه یکسان است و اگر کسی به تیم ملی دعوت می شود، حتما شایستگی آن را داشته است. من عاشق کسانی هستم که در زمین حرف خود را می زنند، نه بیروناز میدان مسابقه.

سرمربی تیم ملی در مورد بازی با امیدها گفت: مسابقه مفیدی بود و ملی پوشان محک خوبی خوردند. همه یک هدف داشتیم و نتیجه در این مسابقه برایمان اهمیتی نداشت. الان باید به تیم امید فکر کنیم تا آنها بتوانند در بازی با عراق نتیجه لازم را کسب کنند.

کی روش درباره وضعیت علی کریمی اظهار داشت: درباره شخص خاصی صحبت نمی کنم و همه بازیکن ها را به یک چشم می بینم.

سرمربی تیم ملی درباره کناره گیری حمید بابازاده از تیم ملی گفت: وظیفه من نیست که بخواهم در این مورد صحبت کنم و مسوولان فدراسیون باید پاسخگوی آن باشند.

کی روش در پایان گفت: برای اردوی اتریش 30 نفر حاضر خواهند بود و بازیکنان مطمئن باشند که اگر عملکرد خوبی از خود نشان دهند، به تیم ملی دعوت می شوند. در واقع تیم ملی مانند خانه ای است که در و پنجره ندارد و همه نفرات در صورت داشتن صلاحیت لازم می توانند پیراهن ایران بپوشند.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:bornanews.ir
 
مطالب داغ ورزشی:
تمرینات اسپانیایی ها در بوستون(گزارش تصویری)
گزارش تصویری / تمرین تیم ملی فوتبال ایران
حمله به مسی در زادگاهش
مظلومی: فوت حجازی تیمم را تخریب كرده بود!
نکونام، جباری و نوروزی به اردوی تیم ملی دعوت شدند