بین کارلوس کروش سرمربی شناخته‌شده فوتبال در جهان با پسر یک ژنرال و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور چه ارتباطی می‌تواند وجود داشته باشد؟
 
مشرق:این سؤالی است که این روزها در مطبوعات موزامبیک زادگاه اصلی سرمربی پرتغالی تیم‌ملی کشورمان مطرح شده و سایت «سول‌ساپو» نیز به آن پرداخته است.
«سول‌ساپو» در پاسخ به این سؤال که چه ارتباطی بین سرمربی تیم‌ملی ایران با پسر یک ژنرال و رئیس فدراسیون فوتبال موزامبیک وجود دارد، نوشت: جواب در قراردادی که 18 آوریل 2011 بسته شده، نهفته است.
روزنامه‌های رسمی موزامبیک در افشای جزئیاتی از این ماجرا نوشته‌اند: در تاریخ 14 فوریه 2011 شرکتی خصوصی با عنوان نیاسالند در موزامبیک به ثبت رسید که کارلوس مانوئل بریتو لئال کروش سرمربی فعلی تیم‌ملی ایران، خورخه مانوئل اولیویرا داسیلوا، آلبرتو یواخیم چیپانده پسر ژنرال چیپانده و فاضل سادات رئیس شرکت ریل رکس و رئیس فدراسیون فوتبال موزامبیک تنها سهامداران آن هستند.
این شرکت ادعا می‌کند که در صنعت چوب فعال است اما واقعیت این است که نیاسالند بنابر اعلام روزنامه‌های دولتی در پروسه‌هایی مانند اکتشاف و بهره‌برداری از معادن، پژوهش و زمین‌شناسی، خرید و فروش مواد‌معدنی از سنگ‌های قیمتی گرفته تا نیمه قیمتی، همچون الماس، طلا، یاقوت، زمرد و همه انواع سنگ‌هایی که قابل پردازش در کارخانه باشد، فعال است.
دفتر مرکزی شرکت نیاسالند در مرکز استان نیاسا از بخش مارانگیرا واقع است، استانی عقب‌افتاده در شمال کشور که قرار بود براساس طرحی اقتصادی- اجتماعی که در سال 2008 تصویب شد برای شکوفایی مورد سرمایه‌گذاری قرار گیرد، این طرح بر این پایه استوار بود که سرمایه‌گذاران خصوصی مورد حمایت با وام‌های کلان قرار بگیرند.
در ادامه این گزارش آمده است اعداد و ارقامی که درخصوص سهام‌ها و سرمایه‌ها در این شرکت عنوان شده با حقیقت مغایرت دارد و دور از واقعیت است.
«سول‌ساپو» در پایان نوشته است: کارلوس کروش رئیس شرکت مانگوما در موزامبیک است، سرمایه این شرکت 9میلیون یورو برآورده شده که 40 درصد آن متعلق به کروش است، از سوی دیگر فاضل سادات رئیس فدراسیون فوتبال موزامبیک رئیس شرکت ریل رکس است، شرکتی که در تولید نقشه‌های تایپوگرافی و علمی فعال است اما واقعاً کدام یک از آنها به مسائل مربوط به چوب و جواهرات ارتباط دارند؟!
توضیح ضروری: مطلب فوق نقل‌قولی است از سایت منبع و خبرورزشی هیچ‌گونه دخل و تصرف و موضعی در‌خصوص این مطلب ندارد.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: mashreghnews.ir
 
مطالب داغ ورزشی:
مسی و رونالدو در صدر ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان
سوء‌استفاده ˝گده˝ از نوسانات بازار ارز/مبلغ قراردادم را به دلار پرداخت کنید!
پیراهن شماره 8 پرسپولیس به علی کریمی رسید /تصاویر
فراز کمالوند با 500 میلیون سرمربی پاس شد
محمد غلامی به تيم فوتبال داماش گيلان پيوست