ترابیان اعتراف می‌کند در کنگره فیفا، یکی از مسئولان فدراسیون پرتغالبه صورت خصوصی برای دقایقی با ترابیان و علی کفاشیان درباره کروش حرف زده‌ است.
 
خبرآنلاین: تیتر گزارش این بود‌‌:«تجارت الماس تحت پوشش تجارت چوب.» منبع هم یک سایت موزامبیکی بود، سایتی که متعلق به محل زادگاه کارلوس کروش است، سرمربی تیم‌ملی ایران. این سایت، بدون ذکر منبع خاصی پرده از ماجرایی برداشته بود که در آن رئیس فدراسیون فوتبال موزامبیک، پسر یک ژنرال و کروش نقش اصلی را بازی می‌کردند و با عنوان چوب، در کار تجارت الماس هستند. این خبر، بی‌شک در روزهای آینده انعکاس زیادی خواهد داشت و شاید، واکنش‌‌های منفی زیادی. کارلوس کروش که عادت دارد هر روز ترجمه بخشی از اخبار روزنامه‌ها را ببیند، بی‌شک متوجه این گزارش نیز خواهد شد. چه، اگر او سرچ کوچکی در گوگل هم بزند به راحتی می‌تواند گزارش اصلی را پیدا کند، گزارشی که در خبرورزشی نیز ترجمه شد.

پرتغالی‌ها علیه کروش

اولین واکنش را عباس ترابیان نشان می‌دهد‌‌:«نباید هر خبری را نوشت. شما می‌دانید آن سایت درست نوشته یا نه؟ ممکن است با کارلوس خصومت شخصی داشته باشند. شما در جریان یکسری مسائل نیستید و این اخبار را منعکس می‌کنید. اگر واقعیت را بدانید، خیلی محتاط‌تر در این زمینه عمل می‌کنید.»

بحث درباره کارلوس کروش است، کسی‌که در یک‌سال گذشته همواره مشکلاتی در فوتبال داشته. داستان دخالت او در زمان تست‌‌گیری از بازیکنان پرتغال که بعدها ثابت شد صحت ندارد، دردسر زیادی برای این مربی به وجود آورد. کروش در نهایت و بعد از سه بازی تیم‌ملی پرتغال در مقدماتی یورو از تیم‌ملی پرتغال برکنار شد اما با یک دنیا دعوا. کروش معتقد است به دلیل مشکلات شخصی با رئیس فدراسیون فوتبال پرتغال و برخی از مقامات فدراسیون این کشور از کار برکنار شده. حتی چندی پیش لوئیز فیگو نیز به انتقاد از سران این فدراسیون پرداخت و گفت، با او رفتار خوبی نداشته‌اند. در اینکه مسئولان فدراسیون پرتغال همه جوره مقابل کروش هستند، شکی وجود ندارد. یکی از واقعیت‌‌های عجیب و غریبی هم که در زمان برگزاری کنگره فیفا برای انتخاب رئیس به وقوع پیوست، تلاش پرتغالی‌ها برای برکناری کروش از تیم‌ملی ایران بود!

عباس ترابیان که دوست ندارد در این باره اطلاعات زیادی بدهد، می‌گوید‌‌:«ولش کنید. یک موضوعی بود که تمام شد و رفت. شما هم زیاد پی آن را نگیرید.» اما ترابیان پیش از این اعتراف می‌کند در کنگره فیفا، یکی از مسئولان فدراسیون پرتغال که بی‌شک رئیس یا عضو روابط بین‌الملل این فدراسیون بوده به صورت خصوصی برای دقایقی با ترابیان و علی کفاشیان درباره کروش حرف زده‌ است. اطلاعات دقیقی درباره حرف‌‌های رد و بدل شده وجود ندارد اما ترابیان می‌گوید‌‌:«وقتی یکی از مقامات آنها در کنگره سراغ ما می‌‌آید و می‌خواهد کروش را پیش ما خراب کند، تا تهش بروید.» او معتقد است دلیل این رفتارها هم فقط یک چیز بوده‌‌:«کروش دنبال حق و حقوقش بود و به هیچ‌کس هم باج نداد.» ترابیان اضافه می‌کند‌‌:«به همین خاطر ما از شما توقع داریم که به هر سایتی استناد نکنید و هر مطلبی را ننویسید. متأسفانه شما از یکسری مسائل باخبر نیستید و به راحتی هر چیز را منعکس می‌کنید.» بخش زیادی از گلایه‌های سرپرست تیم‌ملی به این دلیل است‌‌:«شما که همیشه درباره اغلب موارد از ما می‌پرسید. کاش این بار هم ابتدا پیگیری کوچکی در این زمینه می‌کردید.»

گزارش مک‌درموت به کروش

کارلوس کروش این روزها بیشتر پیگیر اوضاع تیم‌ملی است. او بعد از بازی تیم‌ملی امید، برای استقبال از بازیکنان و مربیان به فرودگاه نرفت چون چنین اعتقادی داشت‌‌: «مگر تیم‌ملی صعود کرده که برویم فرودگاه؟» استدلال او هم این بود‌‌:«اگر ما به فرودگاه برویم بازیکنان فکر می‌کنند کار تمام شده و ممکن است در بازی برگشت، آن‌طور که باید بازی نکنند و حتی حذف شویم.» این استدلال کاملاً درست بود. کروش این روزها در کنار کار تیم امید، مشغول بررسی شرایط اردوی اتریش هم هست. میک مک درموت بدنساز تیم‌ملی همان گزینه‌ای بود که به اتریش و اردوی استگرزباخ رفت و از همه امکانات بازدید کرد. او گزارش کاملاً خود را به کروش ارایه کرده و کادرفنی تیم‌ملی در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی کامل در این زمینه است. ترابیان در این باره می‌گوید‌‌: «ساعت به ساعت اردو برنامه‌ریزی شده است.»

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب داغ ورزشی:
رحمتی با استقلال به توافق نرسید/ سید مهدی بمب جدید پرسپولیس می شود؟  
پدیده فوتبال ایران به الغرافه پیوست/ خلعتبری جایگزین یونس محمود شد
استادیوم المپیك لندن بعد از مسابقات بازیافت می‌شود + تصاویر
پیروزی قطبی و تیمش در لیگ ژاپن/ افشین : این قدر خوشحالم که پرواز می کنم!+تصاویر
آقای گل لیگ برتر محروم و جریمه شد