امكان ندارد من سراغ بازيكني بروم كه با باشگاه ديگري قرارداد دارد. واقعا از حركت كاشاني متاسف شدم. او معلم است و معلم به شاگردش ياد نمي‌دهد خلف وعده كند.
 
فارس: علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره آخرین شرایط استقلال در فصل نقل و انتقالات و وضعیت این تیم صحبت‌های زیر را انجام داد.

فارس: باید سیدجلال حسینی را استقلالی دانست یا نه؟
سیدجلال با ما صحبت كرده و قول داده كه به استقلال بیاید. قرار بود یكی از دوستان او نسخه چهار برگی قرارداد را برای ما بیاورد و ما هم چك را به او تحویل دهیم. فكر نمی‌كنم حسینی زیر قولش بزند.

فارس: گفته شده عده‌ای به او زنگ می‌زنند و با دادن پیشنهاد بالاتر از این بازیكن می‌خواهند به استقلال نیاید.
این افراد تنها به سیدجلال زنگ نمی‌زنند، حتی تیم‌هایی كه بازیكن دارند و او را نمی‌خواهند برای اینكه كار استقلال را سخت كنند چنین پیشنهادهایی به او می‌دهند. افرادی این كار را می‌كنند كه منادی اخلاق هستند. این رفتارها شایسته نیست.

فارس: نصرتی هم به شما امضا داده بود اما سر از پرسپولیس درآورد. چطور به قول حسینی اعتماد دارید؟
آدم با آدم فرق می‌كند. من سال گذشته با مبعلی حرف زده بودم كه اگر پیشنهاد خارجی داشته باشد می‌گذارم برود. به او امضا ندادم و روی حرف خودم هم ایستادم. من اگر به كسی قولی دهم روی حرفم می‌ایستم.

فارس: كمیته انضباطی اعلام كرده قرارداد داخلی اعتباری ندارد.
منظور رئیس كمیته انضباطی قرارداد داخلی است كه بین یك باشگاه و یك بازیكن امضا می‌شود نه قرارداد چهار برگی فدراسیون. باشگاه استقلال با نصرتی قرارداد چهار برگ امضا كرده و به همین دلیل نصرتی باید 50 درصد قرارداد خود را به استقلال بدهد.

فارس: باشگاه استقلال واقعا قصد دارد این 50 درصد را بگیرد؟
چرا نگیریم؟ اگر كاشانی یا نصرتی خودشان به من زنگ می‌زدند قبول می‌كردم اما كسی كه پایبند قولش نباشد و به امضای خودش هم احترام نگذارد دلیلی ندارد برای چنین بازیكنی از حق باشگاه بگذرم. مگر می‌شود آدم در یك ساعت به باشگاهی برود و قرارداد امضا كند؟ من مثل بعضی‌ها دو سال نیست كه در این فوتبال هستم. 30 سال در این فوتبال هستم و چم و خم این مسائل را می‌دانم. ما این پول را از نصرتی می‌گیریم و خرجش می‌كنیم اما كارهای غیراخلاقی از یادها نمی‌رود. ببینید رقم قرارداد نصرتی با پرسپولیس چقدر است كه 200 میلیونش را باید جریمه بدهد. حتما كاشانی به خاطر اینكه نصرتی از استقلال به پرسپولیس رفته بابت قرارداد از او تخفیف هم گرفته است.

فارس: هواداران استقلال می‌خواهند بدانند به جبران این رفتار پرسپولیس، باشگاه استقلال اقدامی انجام می‌دهد یا نه؟
پرسپولیس بازیكنی نداشته كه بگیریم. ما جور دیگری جبران كرده‌ایم، اینقدر بازیكن خوب گرفته‌ایم كه هوادار هم مانده است. از طریق كارهای غیراخلاقی جبران نمی‌كنیم. پژمان منتظری و حنیف عمران‌زاده بازیكنان آزاد بودند. اگر پرسپولیس با این دو بازیكن مذاكره می‌كرد ناراحت نمی‌شدیم چون رقابت است. امكان ندارد من سراغ بازیكنی بروم كه با باشگاه دیگری قرارداد دارد. واقعا از حركت كاشانی متاسف شدم. او معلم است و معلم به شاگردش یاد نمی‌دهد خلف وعده كند.

فارس: گفته می‌شود چك مهدی رحمتی توسط علی انصاری عضو پیشین هیات مدیره استقلال پاس شده است.
این موضوع اصلا صحت ندارد. بعضی‌ها چون نمی‌توانند با ما رقابت مردانه كنند می‌خواهند با شایعات جوسازی كنند. حتی اگر هم از علی انصاری كمك گرفته باشم هنرم را نشان می‌دهد. این را هم بگویم كه امیدوار رضایی به من كمك فكری می‌كند نه مادی. هر زمان كه نیاز داشتم آقای رضایی در خصوص جذب بازیكن خودش وارد عمل شده و با بازیكن صحبت كرده است.

فارس: چندی قبل گفته بودید با یك هیئت مدیره مخفی كار می‌كنید. نمی‌خواهید اعضای این هیئت مدیره را معرفی كنید؟
هیئت مدیره استقلال مشخص است اما سعیدلو خواسته اسامی را اعلام نكنیم. چندان كار مخفیانه‌ای نیست. شاید یكی، دو سال دیگر بگویم چرا نمی‌توانستیم اعضای هیئت مدیره را اعلام كنیم.

فارس: با شرایط بلاتكلیفی كه وزارت ورزش و جوانان دارد آیا این هیئت مدیره قانونی است؟
اعضای هیئت مدیره زمانی كه سعیدلو همچنان حق امضا به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی را داشت، انتخاب شدند. اگر این كار را نمی‌كردیم در ارائه لیست به AFC دچار مشكل می‌شدیم.

فارس: پرسپولیس هم همین شرایط را دارد؟
فكر می‌كنم شرایط پرسپولیس با ما فرق داشته باشد. رئیس مجمع استقلال سعیدلو است و برای پرسپولیس هم علی‌آبادی.

فارس: علی‌آبادی؟
بله، اسم آقای علی‌آبادی به ‌عنوان رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس به كنفدراسیون فوتبال آسیا داده شده است.

فارس: ظاهرا قرار است از بین خسرو حیدری و كریم انصاری‌فرد یكی را بگیرید. اولویت با كدام است؟
اولویتی نیست. ما برای كریم انصاری‌فرد جا داریم. با خسرو حیدری هم از خیلی وقت پیش صحبت كردیم كه اگر رضایتش را از سپاهان بگیرد بازیكن استقلال می‌شود. البته این را هم بگویم در شرایطی حاضر شدیم با خسرو حیدری مذاكره كنیم كه او قراردادی كه سال گذشته با سپاهان امضا كرده بود را نشان ‌داد كه بر اساس آن می‌تواند از تیم جدا شود و 5، 6 امضا كه زیر این قرارداد بود را دیدیم. اگر غیر از این بود با خسرو صحبت نمی‌كردیم.

فارس: در یكی از رسانه‌ها خبر مذاكره جاسم كرار با ذوب‌آهن اعلام شده بود...
این روزنامه ورزشی هر روز یك چیزی در مورد جاسم كرار می‌نویسد. از نظر این روزنامه جاسم كرار هر روز در یك تیم است. تا دیروز می‌گفتند این بازیكن خوب نیست و چرا استقلال او را گرفته اما چند روز است كه این بازیكن هر روز در یك تیم حضور پیدا می‌كند. من از این روزنامه ممنون هستم و اگر می‌توانند یك فكری هم به حال هوار ملامحمد كنند! جاسم كرار یكی، دو روز آینده به تهران می‌آید و با هوار ملامحمد هم مذاكره می‌كنیم. اگر با او به توافق نرسیم با یك خارجی دیگر مذاكره می‌كنیم.

فارس: از بابت آندرانیك تیموریان خیالتان راحت است؟
بله خیالم راحت است. آندو به قول و قرارهایش وفادار است.

فارس: با سیدصالحی مذاكرات را ادامه می‌دهید؟ می‌گویند از پرسپولیس پیشنهاد دارد.
او بازیكن آزاد است و می‌تواند با هر تیمی مذاكره كند. استقلال سد راه هیچ بازیكنی نمی‌شود.

فارس: چرا پیگیر غیبت‌های آرش برهانی نیستید؟
آرش برهانی هر روز كه در تمرین غایب بوده 5 میلیون تومان جریمه شده است. او كار درستی نمی‌كند و به شدت با او برخورد می‌كنیم.

فارس: ظاهرا برهانی طلب زیادی از استقلال دارد.
هر چقدر هم كه طلب داشته باشد حق ندارد سر تمرین نیاید. مگر بقیه بازیكنان طلب ندارند. مطمئن باشید آرش برهانی بابت غیبت‌هایش تاوان سنگینی پرداخت می‌كند. او رفته سراغ گردش و تفریح و نمی‌خواهد در تمرین حاضر شود و بهانه می‌آورد. مگر ما احتیاج به گردش و تفریح نداریم؟ من به ژاپن رفته‌ام فقط 3 میلیون تومان پول تلفن داده‌ام تا كار بازیكنان راه بیفتد. یك بازیكن نباید به خودش اجازه دهد چنین تصمیم‌هایی بگیرند. ما با هیچ كس تعارف نداریم

 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: farsnews.com
 
مطالب داغ ورزشی: 
موهایت را کوتاه کن و دوستان ناباب را کنار بگذار!  
سید جلال حسینی با تیم فوتبال استقلال به توافق رسید
فوتبالیست‌هایی که حرفه‌ای "کاسبی" می‌کنند
جشن دامادی فوتبالیست مشهور ایران
صدور حکم پرونده پارتی فوتبالی های مشهور