پرداخت مبالغ كلان از بودجه بيت‌المال به بازيكنان فوتبال و نداشتن خروجی مطلوب در رده ملی و باشگاهی، به يكی چالش‌های اصلی ورزش ايران تبديل شده است.
 
تابناک:  پرداخت مبالغ كلان از بودجه بیت‌المال به بازیكنان فوتبال و نداشتن خروجی مطلوب در رده ملی و باشگاهی، به یكی چالش‌های اصلی ورزش ایران تبدیل شده است. از مصاحبه بازیكنان، مربیان و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری می‌توان چنین استنباط كرد كه سقف قراردادها برای لیگ یازدهم هم بیشتر شبیه یك شوخی است...

 یكی ازخبرگزاری ها نوشته بود یك بازیكن خاص بـرای پـرسپولیسی شدن پنج شرط عجیـب و غـریـب گـذاشتـه بود، از جمله اینكه پرسپولیس عـلـیـرضـا‌حقیقـی را كنـار بگـذارد و بـه‌جـای او دروازه‌بـان اسـتـقـلال اهـواز را بخرد، دیگر اینكه باشگاه، ده‌درصد از قـراردادش  را بـه مـدیـر بـرنـامـه‌هـایش بدهد، یكی از بـازیـكـنان لیگ برتری (احتمالاً منظور سیدجلال حسینی اسـت) را جـذب كـند و رقم پیشنهادی قرارداد هم چیزی نـزدیـك بـه یـك میلیارد بوده است. پرسپولیسی‌ها شروط رحـمـتــی را نـپــذیــرفـتـنــد و ایــن بــازیـكــن، اسـتـقـلالـی شـد. بدون شك این دروازه‌بان برای استقلال هم‌چنین شروطی گـذاشتـه اسـت؛ دروازه‌بـانـی كـه فصل قبل نزدیك به 800 میلیون تومان پول گرفته، چطور حاضر می‌شود با نیمی از ایـن مبلـغ، درون دروازه بـایستـد؟ سقف قرارداد؟!

 وقتـی بـدون آنكـه هیـچ ســازوكــار و چـارچـوب مـشـخـصـی بـرای پـرداخـت‌هـا در فـــوتـبـــال تـعـــریــف شــود، پــول بـیــت الـمــال را بــه حـلـقــوم فوتبالیست‌ها ریختیم، باید فكراین روزها را می‌كردیم كه یكی مثل فلان دروازه بان كه به لطف  قانون ممنوعیت استفـاده از دروازه‌بـان خـارجی مرد اول بازار نقل و انتقال می شود، حالا برای یك فصل ایستادن درون دروازه، نزدیك به یك میلیارد تــومـان مـی‌خـواهـد و تـازه نـاراحـت هـم مـی‌شـود كـه چـرا اورا"زیـاده خـواه" مـی نـامـنـد ومـدعـی مـی شـود كـه عـده‌ای می خواهند خرابش كنند !

عجب زمانه ای شده است عده ای آنقدر گستاخ شده اند که به جای سکوت تنها به پر کردن جیبهای خود می باشند پولهای که قطعا از جیب بیت المال خرج می شود و در این برهه از زمان که همه دست اندرکاران کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم در تکاپو هستند عده ای به لطف و راهنمایی دلالان سودجو بدون هیچ مزاحمتی به کار خود ادامه می دهند ! متاسفانه عده ای از مدیران کشور که تنها ادعای حرفه ای بودن را به خود نسبت می دهد به خاطر ضعف مدیریتی خام افراد سود جو می شوند...

آقایان عزیز که هر کدامتان ادعایتان بیش از عملکردتان است و از کمبود بودجه می نالید و برای رفع این مشکل دست به دامان هر شخصی می شوید کمی عاقلانه تر فکر کنید ، راه حل این مشکل ساده تر از آن چیزی ست که فکرش را می کنید شماها به جای خط و نشان کشیدن با همتاهای خود و سبقت گرفتن برای صحبت کردن با بازیکنان و بالا بردن نرخ کذایی آنان با همتاهای دیگر خود صحبت کنید و همکلام شوید ، تا حالا که خام برخی بازیکنان و البته دلالان سودجو شدید...باز هم دیر نشده لطفا از سرمایه بیت المال درست خرج کنید...

به جز چند بازیکن که به کشورهای عربی رفتند چه کسان دیگری خواهان خوب دارند ، مطمئن باشید همه بازیکنانی که به کشورهای عربی رفته اند مانند سابقبزودی باز می گردند..همه می دانند که آب و هوای کشورهای عربی چگونه است و تنها سه ماه از سال قابل تحمل است و تمرینات بر خلاف کشور ما منظم و در هوای شرجی 50 درجه انجام می شود ...

بازیکن فوتبال لیگ برتری 33 تا 70 میلیون در ماه

سقف قرارداد بازیکنان لیگ برتر 400 میلیون تومان است که بدون احتساب حقوق ماهیانه رقمی بیش از 33 میلیون در ماه را نشان می دهد , البته برخی بازیکنان جوان تیم های شهرستانی قرارداد هایی حدود 100 میلیون تومان و شاید کمتر نیز منعقد کرده اند .

 بررسی ها و اخبار غیر رسمی نشان می دهد گرانترین بازیکنان لیگ با رقم قرارداد سالیانه 800 میلیون تومانی و حقوق ماهیانه 3تا 4 میلیونی در ماه ، حدود 75 میلیون تومان به صورت متوسط در هر ماه درآمد دارد که البته در موضوع درآمد بازیکنان فوتبال , حق باشگاه ها , دلال ها و برخی مربیان و مدیران و ... را هم باید در نظر گرفت.

حتی برخی از ابر ستاره ها  که حرف از یک میلیارد می زنند هم بیشتر از پانصد میلیون نمی ارزند و بسیار هستند بازیکنان اروپایی و با کیفیت که با دویست هزار دلار به ایران می آیند و کیفیت بالاتری هم نسبت به بازیکنان ایرانی دارند!

 در چنین فضایی است که به غلط بحث سقف قرارداد را پیش می کشند و دعواها بیشتر می شود، چراکه تیم ها ملزم به نتیجه گرایی هستند و برای اینکار، دست در خزانه دولت و مردم می کنند و ستاره می خرند در حالی که اگر خصوصی بودند، اولاً خودشان کنترل می کردند، دوم آن که این همه نگران یک نتیجه بد و سرنگونی از روی صندلی نبودند!

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:tabnak.ir
 
مطالب داغ ورزشی:
استیلی: هم كریم را می خواهیم هم اولادی را/ فردا نام دروازه‌بان جدیدمان مشخص می‌شود  
نامه محرمانه باشگاه به دفتر کفاشیان چطور منتشر شد؟
فردوسی پور و آتیلا به یاد ناصرخان پا به توپ شدند/ گزارش تصویری
سیاوش اکبرپور مصدوم شد(عکس)
جادوگر در تمرین تیم ملی(تصاویر)!