مالک صهیونیست باشگاه چلسی انگلیس، این روزها فعالیت گسترده ای را در اراضی اشغالی از سر گرفته است.
 
مشرق: چندی است رومن آبراموویچ وارد فوتبال شده و می توان وی را نماد سرمایه داری در این حیطه دانست. هزینه های هنگفت وی در این تیم آبی پوش موجب شد تا وی فردی مطرح در رسانه ها باشد؛ اما همه چیز درباره این مرد روس، به همین اتفاقات ختم می شود؟ وقتی زندگی وی بررسی می شود، شاهد نکات جالب توجهی هستیم.
رومن آبراموویچ که از خانواده ای یهودی الاصل است، این سال ها به دلیل فساد اقتصادی و اخلال در نظام مالی روسیه، از این کشور متواری شده و اجازه ورود به آن را ندارد. وی متعلق به مشهورترین خانواده یهودیان این سرزمین پهناور جهان است. البته، تلاش های دولت روسیه و رایزنی با رژیم صهیونیستی برای عدم همکاری با وی نیز به جایی نرسیده است. دلیل آن هم نزدیکی خاص وی به این رژیم و پیوندهای این دو با بکدیگر است. نگاهی به فعالیت های اخیر مالک چلسی که رسانه ای شده، بیان کننده بسیاری از ناگفته هاست.
 

* انتقال زندگی رومن به اراضی اشغالی
این روزها، مالک روس تلاش گسترده ای را شروع کرده تا خانه ای در اراضی اشغالی بخرد. این تصمیم از سال 2007 گرفته شده؛ اما بررسی ها ادامه دارد تا آنچه مورد نظر دارد، اجرایی شود. اکنون، دو شهر تل آویو و حیفا، بیشترین بخت را برای پذیرایی از میلیونر یهودی دارند که می خواهد از این به بعد، بیشتر در این سرزمین باشد.
در این راستا، آورام گرانت (سرمربی یهودی سابق جلسی) که دوستی نزدیکی با آبراموویچ دارد، نقش ویژه ای در این موضوع دارد. شنیده ها حاکی از آن است، آخرین گزینه پیشنهادی، مبلغی معادل 16 میلیون دلار قیمت شده که هنوز رضایت خود را اعلام نکرده است.
البته رفت و آمد وی به اراضی اشغالی در این ماه ها افزایش چشم گیری داشته است. وی حتی تعطیلات اخیر را هم به این سرزمین با بوئینگ 767 اختصاصی اش انجام داد. در این سفر، یازدهمین ثروتمند جهان، هزینه فراوانی را کرد که با تعجب رسانه های عبری زبان نیز همراه شد.

* کرایه 36 اتاق و 16 سوئیت برای آبراموویچ!
وی که تعطیلات اخیر خود را به این سرزمین رفت، در سواحل سلطنتی ایزروتل ساکن بود. وی 36 اتاق و 16 سوئیت را در اختیار خود قرار داد تا به نوعی، بخش بزرگی از سواحل این منطقه را به صورت اختصاصی داشته باشد.
اما درخواست ویژه این مرد روس از مسئولان این بخش اراضی اشغالی چه بود؟ سخنگوی منطقه ای عنوان کرد: "او علاوه بر اختصاصی بودن امکانات و سواحل، خواستار یک صفحه نمایش بزرگ بود تا بتواند بازی چلسی را به صورت زنده و با کیفیت خوب تماشا کند."
نکته جالب توجه این است که این منطقه بسیار به معبد حضرت سلیمان نزدیک است که همین هم مورد نظر رومن آبراموویچ بوده است. وی به اماکن مذهبی و مقدس یهودیان در اراضی اشغالی توجه وافری دارد و از این مناطق بازدید مستمر دارد.

* برگزاری مسابقاتی با جایزه میلیون دلاری
اما هزینه ها و سفرهای آبراموویج به همین تعطیلات و برنامه تفریحی ختم نمی شود. وی سرمایه گذاری های اقتصادی و خیریه ای فراوانی هم در این سرزمین ها داشته است.
به عنوان نمونه، سالیانه مسابقات فوتبالی با حضور تیم هایی از روسیه، اوکراین و رژیم صهیونیستی برگزار می شود که حامی مای آن، وی است. نکته قابل توجه این است که این دیدارها در سال جاری هنوز برگزار نشده که دلیل آن نامعین است. البته برخی علت آن را بحران های مالی جهانی اعلام کرده اند که به صورت رسمی نبوده است.
البته این رفت و آمدها، سال هاست که وجود دارد؛ اما این روزها افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل هم وی قصد دارد تا برای همیشه در این سرزمین ها ساکن شود. این در حالیست که وی گران ترین خانه جهان را در سواحل فرانسه با رقمی معادل 500 میلیون دلار خریداری کرده است.
 

* مردی برای صهیون
 در حالی که رسانه ها درباره آبراموویچ و رفت و آمدهای وی به اراضی اشغالی سکوت کرده اند، باید منتظر اخبار بیشتری درباره زندگی و رفتارهای وی بود. کالبدشکافی رفتار وی می تواند کمک بیشتری در شناخت ابعاد و واقعیت های زندگی وی کند.
رومن آبراموویچ که بخشی از یک خاندان بزرگ صهیونیستی است، علاوه بر درآمدزایی در فوتبال توسط چلسی، اقدامات جدی در تلطیف چهره صهیونیست ها در جهان داشته است. از سویی، به دلارهای وی که بخشی از آن به تل آویو و حیفا و ...، سرایز می شود هم باید توجه داشت.
به راستی، فوتبال و مردانش آنی نیستند که به نمایش درمی آید.

 
 
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:mashreghnews.ir 
 
مطالب داغ ورزشی:
سی دی 500 بازیکن در استقلال!  
طالب لو برای دایی به سایپا نه گفت؟/ کاظمی ، انصاری فرد ، اشجاری و... منتظر تیمدار شدن شهریار
10 مدافع گران قيمت تاريخ فوتبال
سجاد مرادی مدال نقره را بر گردن آویخت
بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال عزیز دردانه یک باشگاه شد