سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: «قهرمانی در المپیک به این سادگی‌ها به دست نیامد بلکه حاصل سال ها زحمت و تلاش بی‌وقفه بود.»

جام نیوز: محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از بازگشت به ایران درباره قهرمانی تیمش در المپیک گفت: «خدا را شکر می‌کنم که در این مسابقات همواره کنار ما بود. این نتیجه در تاریخ کشتی بی‌نظیر بوده است و هیچ تیمی از ایران تاکنون موفق به قهرمانی در المپیک نشده است به غیر از کشتی فرنگی.»
 

وی در پاسخ به این سؤال که در زمان رقابت‌ها استرس و اضطراب نداشتید، عنوان کرد: «کسی که به خدا توکل داشته باشد این مسائل برایش مهم نیست. اضطراب طبیعی است. قبل از اعزام هم گفته بودم قهرمان المپیک می‌شویم که شدیم. از ته قلب به کشتی‌گیرانم ایمان داشتم که این صحبت‌ها را می‌گفتم.»
 

بهترین مربی جهان درباره کشتی عبدولی با حریف فرانسوی گفت: «به سعید می‌گفتم اعتراض نکند و زودتر از تشک خارج شود. برای اولین بار این بی‌عدالتی رخ نداد و مطمئناً هم آخرین بار نخواهد بود. متأسفانه قرعه به نام سعید افتاد اما به او گفتم که باید یک وجهه فرهنگی خودمان را نشان دهیم و در کنار داور قرار گیرد. همه مظلومیت ما را دیدند و دیدید که مارتینتی هم داور را محروم کرد. چیزی را نمی‌توانستیم عوض کنیم و تنها به او گفتم بیاید بیرون.»
 

بنا درباره ادامه فعالیتش در تیم ملی گفت: «تعارف نمی‌کنم. بازارگرمی هم نمی‌کنم. واقعاً خسته شدم. 10 سال هیچ کاری جز کشتی نداشتیم و 24 ساعته در خانه کشتی بودم. مسئله تعارف نیست. مربیان کاربلدی داریم که می‌توانند راه را ادامه دهند.»
 

وی ادامه داد: «تمام اعضای تیم در این موفقیت بزرگ سهیم بودند. من که تا ابد زنده نیستم. خوشبختانه راه پیدا شده و این انگیزه به وجود آمده است. کادر فنی کنار من هم جوان است. با 3 طلایی که به دست آوردیم نتیجه‌ای تاریخی در بازی المپیک رقم زدیم. این قهرمانی به راحتی به دست نیامد و حاصل سال ها زحمت و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر بود. معتقدم باید 4 مدال طلا می‌گرفتیم اما اجازه ندادند.»




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
jamnews.ir


مطالب داغ ورزشی:
واکنش مهدوی کیا به خبر خداحافظی اش از فوتبال در نیم فصل
اشک های شمشیرباز زن کره ای پس از شکست از حریف آلمانی /تصاویر
عنایتی: تماشاگران تراکتور آنقدر فحش دادند که مظفری‌زاده پنالتی گرفت/ امیدوارم قاسمپور برکنار نشود
مدال آورترین فرد المپیک؟