رئیس فدراسیون جهانی کشتی گفت: با توجه به علاقه‌ای که در بین مردم ایران وجود دارد آنها تحمل شکست قهرمانانشان را ندارند.

فارس: نشست مطبوعاتی رافائل مارتینتی رئیس فدراسیون جهانی کشتی عصر امروز برگزار شد و خبرنگاران حاضر در رقابت‌های المپیک به طرح سؤالات خود از وی پرداختند.

مارتینتی در مورد کشتی سعید عبدولی و حریف فرانسوی که ایرانی‌ها معتقد به قضاوت نامطلوب داوران در این دیدار بودند، گفت: فیلم این مسابقه با حضور تمام داوران حاضر در المپیک بازبینی شد که نتیجه آن تأیید قضاوت صحیح داوران بود.

وی ادامه داد: ایران کشور بزرگی در کشتی است و مردم آن تحمل شکست قهرمانانشان را ندارند و این موضوع برای آنها یک تراژدی است که نمی‌توانند آن را قبول کنند.

رئیس فیلا درباره اضافه شدن 3 وزن کشتی زنان به المپیک گفت: برخی کشورهای مسلمان از جمله ایران به خاطر شرایط مذهبی در کشتی زنان فعالیت ندارند به همین منظور پیشنهاد دادیم تا بانوان این کشورها با حجاب کامل در مسابقات شرکت کنند و همچنان در حال مذاکره با مسئولان فدراسیون این کشورها هستیم البته این موضوع به سیاست‌های کشورها بستگی دارد اما با توجه به شناختی که از ایران دارم مطمئنم که در این قسمت هم توانایی زیادی دارند.

مارتینتی درباره اینکه ایران پس از 40 سال در المپیک صاحب مدال شد و با 3 طلا موفق به قهرمانی در المپیک شد، گفت: می‌دانم که کشتی در ایران ورزش اول است و اگر تلویزیون نگاه کنید یا روزنامه بخوانید همیشه در مورد کشتی صحبت می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از باخت عبدولی فیلا 300 ایمیل تند دریافت کرد که نشان‌دهنده محبوبیت کشتی در ایران است. کسب این تعداد مدال از سوی ایران دست من نبود و معلوم نیست که در المپیک بعدی هم بتواند این نتیجه را تکرار کند. هر کس بهتر تلاش کند نتیجه می‌گیرد.

رافائل مارتینتی رئیس فدراسیون جهانی کشتی که در این کنفرانس در محاصره خبرنگاران ایرانی قرار گرفته بود به طور مدام به سؤالات این خبرنگاران پاسخ می‌داد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا ایران با وجود اینکه از قطب‌های اصلی در کشتی در دنیا محسوب می‌شود نماینده‌ای در فیلا ندارد، عنوان کرد: فیلا 180 عضو دارد و ایران تنها کشوری نیست که در انتخابات هیئت رئیسه رأی نیاورد. نماینده چین هم نتوانست آراء لازم را کسب کند، اعضای فدراسیون به سیاست‌ کشورها و نمایندگانشان رأی می‌دهند.

مارتینتی تصریح کرد: شاید اگر ایران سیاست‌ بهتری اتخاذ کند نماینده‌اش رأی می آورد. این ناامیدکننده است که ایران نماینده‌ای در فیلا ندارد. با یک بشکن نمی‌توان به عضویت هیئت رئیسه فیلا درآمد. سیاست‌های فدراسیون تعیین‌کننده است و به من ربطی ندارد. نمایندگان کشورها باید با سایر اعضا مذاکره کنند و برای کسب آراء نظر آنها را جلب کنند. ایران هم باید در این زمینه بهتر عمل کند.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
farsnews.com

مطالب داغ ورزشی:
تصاویری از قهرمانی حمید سوریان در المپیک لندن
ترساندن ارتفاع: مسابقات جهانی شیرجه از صخره (ایرلند)/ فیلم
اظهارنظر بازیکنان پرسپولیس بعد از دومین شکست فصل مقابل صبا
سریعترین مرد جهان مشخص شد/ بزرگترین رقابت دنیا را اوسین بولت برد