سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: «برای موفقیت تیم ملی تمام توانم را گذاشتم و برنامه‌ای نبود که اجرا نکرده باشم، به همین دلیل به خودم نمره 20 می‌دهم.»

جام نیوز:
سرمربی تیم ملی تکواندو: به خودم نمره 20 می‌دهم
فریبرز عسگری در نشست خبری فدراسیون تکواندو پس از حضور ملی پوشان در المپیک لندن اظهار داشت: «به اندازه 10 ماه سرمربیگری تیم ملی در دلم حرف دارم که نمی توانم خیلی از آنها را امروز مطرح کنم.»
 

وی افزود: «در همان روزهای اول حضورم در کادرفنی تیم ملی به رسانه ها و کارشناسان اعلام کردم که با حضور در تمرینات تیم ملی انتقادات خود را به من برسانند، اما خیلی‌ها بدون آنکه در تمرین حاضر شوند از نحوه تمرینات تیم ملی ایراد می گرفتند. من نمی دانم برخی از دوستان که حتی یک جلسه تمرین تیم ملی را هم ندیده‌اند، چگونه تشخیص می‌دهند که تمرینات کادرفنی ضعیف است.»
 

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه گفت: «پیش از اعزام به المپیک لندن تلاش کردم تا حادثه‌ای که برای حمید سوریان در المپیک 2008 پکن رخ داد، برای یوسف کرمی تکرار نشود، اما متاسفانه اتفاقی که از آن هراس داشتم برای مان رخ داد.»
 

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: «پس از سال‌ها نایب قهرمانی در جهان با تلاش کادر فنی و استفاده از هوگوهای الکترونیکی به قهرمانی جهان رسیدیم، اما برای بازی‌های المپیک لندن فدراسیون جهانی هوگوها را تغییر داد و همین امر برای ما کمی مشکل ساز شد.»
 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «اسپانیایی‌ها خودشان هوگوهای جدید(دی‌دو) را طراحی کردند و در پایان نیز یک مدال طلا و یک نقره گرفتند، اما ایران و کره(در بخش مردان) که با این هوگو آشنایی نداشتند، تنها با کسب یک مدال نقره به کار خود پایان دادند.»
 

عسگری در مورد اینکه ورزش بدون برد و باخت معنایی ندارد، گفت: «از هم اکنون برنامه ریزی خود را آغاز کرده‌ایم تا در مسابقات آینده به موفقیت برسیم. با توجه به این که تمام توانم را انجام دادم و برنامه‌ای نبود که اجرا نکرده باشم، به خودم نمره 20 می‌دهم. به این دلیل به خودم 20 می‌دهم چون اگر به عقب بازگردیم تلاش و زحمتی نبوده که نکشیده باشیم و همه تلاشم را انجام دادم.»
 

* ساعی: بهتر از مهماندوست زیاد داریم
مدیر فنی تیم‌های ملی گفت: «من و عسگری در المپیک به عنوان تکواندوکار حضور داشته‌ایم و باتجربه‌ترین کادر فنی را داریم چون فکر نمی‌کنم کادر فنی قبلی چنین تجربیاتی را داشت.»
 

هادی ساعی مدیر فنی تیم‌های ملی در صحبت‌های خود اظهار داشت: «امیدوارم بتوانیم در این جلسه به نتیجه مطلوبی برسیم من یک سؤال دارم از همه دوستانی که در این نشست خبری حضور دارند. برخی از دوستان اعلام کرده‌اند که چرا هادی ساعی پس از شکست یوسف کرمی گفته است که آن روز، روز کرمی نبود. شما خودتان تا به حال با این موضوع روبه رو نشده‌اید که یک روز روزتان نباشد؟ احساس نکرده‌اید که آن روز برای شما روز عادی نبوده است؟»
 

وی ادامه داد: «حالا حساب کنید یک ورزشکار که خیلی توانمند و باهوش است در المپیک حضور دارد و آن روز ورزشکار نیز در همان شرایط قرار دارد. این اتفاق برای کرمی در المپیک لندن رخ داد و در رشته‌ای دیگر هم برای ورزشکاران دیگر نیز حتما رخ داده است. تیم ملی تکواندو با 2 ملی پوش در بخش مردان راهی المپیک لندن شد و در پایان یک مدال نقره کسب کرد.»
 

وی افزود: «انتظارماتمان برآورده نشده است. ما از همان روز در حال بررسی هستیم که دلیل این اتفاق را پیدا کنیم. معتمد با تکواندو کار برزیلی مسابقه داد که 3 دوره در المپیک شرکت کرده است. حتی وی در یک المپیک نیز با ما مسابقه داده است. من یک بار در کسب سهمیه المپیک مقابل وی شکست خوردم.»
 

ساعی تصریح کرد:‌ «به معتمد قبل از بازی گوشزد کردم که خیلی مراقب حریفش باشد، به هر حال همه نفرات حاضر در المپیک با آمادگی کامل و تمرینات منظم در لندن حضور پیدا کردند.»
 

مدیر فنی تیم‌های ملی در ادامه گفت: «دوره قبل ما یک مدال طلا گرفتیم به همین دلیل، تک مدال ما دیده شد اما در لندن تعداد کسب مدال‌ها زیاد بود و به خاطر آن مدل ما کمی کمرنگ دیده شد. قبل از اعزام به المپیک لندن در مصاحبه‌هایم گفتم همان اندازه که شانس کسب مدال داریم همان اندازه نیز شاید نتوانیم مدل کسب کنیم.»
 

وی در مورد شرایط پیش آمده برای یوسف کرمی شب قبل از مسابقات گفت: «وقتی که محمد باقری معتمد مبارزه داشت تا ساعت 2:30 بامداد ما در سالن مسابقات بودیم و زمانی که به دهکده بازگشتیم. یوسف کرمی تنها بود. کسی نبود که وی را از لحاظ روحی و روانی آماده کند. زمانی که ملی پوش بودم همیشه دوست داشتم که یک نفر تا کنار زمین همیشه همراه من باشد اما متاسفانه ما در لندن مجبور شدیم به خاطر حضور معتمد شب قبل از مسابقات،‌ کرمی را تنها بگذاریم.»
 

هادی ساعی در مورد اینکه چرا یک نفر به عنوان مربی به همراه تیم ملی به لندن اعزام نشد گفت: «ما یک نفر بیشتر نمی‌توانستیم به المپیک ببریم و آن هم فریبرز عسگری بود.»
 

وی تاکید کرد: «دوستانی که در المپیک قبل نادریان را راهی المپیک کردند تصمیم اشتباهی گرفتند و به خاطر مسائل شخصی از بهترین نفر ما گذشتند و در آن مقطع نیز مدال را از دست دادیم.»
 

ساعی خاطرنشان کرد: «من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم بهتر از مهماندوست مربیان دیگری را داریم. ما نمی‌خواهیم احساسی صحبت کنیم و علاقه‌ای هم ندارم که در مورد مسائل گذشته صحبت کنم.»
 

وی در پاسخ به اینکه آیا با نتایج کسب شده در کادر فنی تغییراتی ایجاد خواهد شد یا خیر گفت: «زمان مهماندوست گفتیم ما مربیان خیلی خوب زیاد داریم اما باید شرایط برای کار با آن مربی مهیا باشد. ذوالقدر نمونه‌ای از مربیانی است که مسئولان در آن مقطع که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، تمایل داشتند که همچنان هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد اما تشخیص داد که جایشان را به فردی دیگر بدهد.»
 

مدیرفنی تیم ملی افزود: «قرار هم نیست که با یک شکست نفرات را تحویل دهیم. امروز معتمد مدال نقره کسب کرده و دلیل نمی‌شود فیکس تیم ملی باشد و یا یوسف کرمی نتوانست نتیجه‌ای در المپیک کسب کند اما قرار هم نیست از تیم ملی خط بخورد. کادر فنی تمام تلاشش را کرد. شاید در حال حاضر پر تجربه ترین کادر فنی را فدراسیون تکواندو دارد. بنده و عسگری در المپیک به عنوان تکواندو کار حضور داشته‌ایم و فکر نمی‌کنم کادر فنی قبلی چنین تجربیاتی را داشت. فکر نمی‌کنم اگر مربیان قبلی هم در لندن حضور داشتند اتفاقات دیگری رخ می‌داد.»
 

وی در پاسخ به این سؤال که چه شد در انتخابات IOC نتوانستید نتیجه کسب کنید، اظهار داشت: «در این انتخابات این ورزشکاران هستند که می‌توانند به فرد مورد علاقه خودشان رای بدهند. کاروان ما در لندن 54 نفره بود و تکواندو کارانی‌ که بنده را می‌شناختند همه با هم به من رای دادند. نفراتی هم که در انتخابات موفق شده‌اند با کاروان عظیم در المپیک حضور داشتند که همان دلیل موفقیت‌شان بود.»
 

* ذوالقدر: نباید ما را با گابن مقایسه کنید ؛ آنها یک مدال گرفتند و کار دیگری نکردند!
دبیر فدراسیون تکواندو گفت: «نباید ما را با گابن مقایسه کنند چرا که آنها در المپیک فقط یک مدال گرفتند و هیچ کار دیگری نکردند.»
 

حسن ذوالقدر در نشست خبری فدراسیون تکواندو پس از حضور ملی پوشان در المپیک لندن اظهار داشت: «به عنوان مربی‌ای صحبت می‌کنم که بیش از 15 سال مسئولیت هدایت تیم‌های ملی را بر عهده داشتم. یوسف کرمی، در سن 17 سالگی و هادی ساعی در سال 1998 با همین کادر فنی توانستند عناوین قهرمانی را کسب کنند.»
 

وی افزود: «در این دوره از مسابقات ما پدیده جدیدی، به نام محمد باقری معتمد را به همه معرفی کردیم.»
 

دبیر فدراسیون تکواندو گفت: «چه کسی گفته ما باید همیشه برنده و پیروز باشیم؟ ما تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. متاسفانه برخی از دوستان کشور گابن را با ما مقایسه می‌کنند. آنها یک مدال آورده‌اند و کار دیگری نکرده‌اند. دوست ندارم به هیچ عنوان توانمندی‌های مربیان زیر سؤال برود.» (اظهارات ذوالقدر در حالی است که ایران نیز مانند گابن تنها یک مدال کسب کرد و دو نماینده دیگر بدون کسب پیروزی حذف شدند)
 

وی در ادامه اظهار داشت: «مردم توقع زیادی را از تیم ملی تکواندو دارند چون در گذشته مدال‌های زیادی را کسب کرده‌ایم و این توقع ایجاد شده است. بازیکنان ما تلاش خودشان را کردند و نتیجه کار این شد. من هم اعلام می‌کنم که آن روز که کرمی وارد میدان شد روز وی نبود.»




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب داغ ورزشی:
عكس/تیم والیبال ایران، 54 سال قبل
ادعای یکی از مسئولان پرسپولیس:سید جلال قرارداد بسته و پول هم گرفته!
کریم و قاسم امشب آبی می شوند
فتح‌الله‌زاده: رحمتی دستیار من است