امیر عابدینی می گوید اراده ای برای بازگشتش به پرسپولیس وجود ندارد و الان با شکست سرخ ها برابر داماش سردار رویانیان سایه اش را هم با تیر می زند.

خبرآنلاین: امیر عابدینی مدیر فوتبالی داماش گیلان در گفت و گو با خبرآنلاین از شایعه احتمال بازگشتش به جمع سرخ ها پس از 12 سال سخن می گوید. او که قبل از بازی پرسپولیس و داماش در دعوا بر سر محل برگزاری بازی خیلی سر و صدا نکرده بود آیا دوباره در پرسپولیس سمتی می گیرد؟ ؛ « بابا این خبر که کهنه شد رفت پی کارش با این بردی که ما به دست آوردیم الان آقای رویانیان سایه مرا هم با تیر می زند. البته بعد از بازی ، طرفداران پرسپولیسی در رشت حسابی به من لطف داشتند. من هم رابطه خیلی خوبی با آقای رویانیان و مسئولان پرسپولیس دارم . حتی قبل از بازی رفتم با شیرینی و مانوئل خوش بش کردم. همان جا هم گفتم ما بازی را با یک گل از شما می بریم که حرفم درست هم از آب در آمد.»
او ادامه می دهد:« اتفاقا قبل از بازی هم که بحث جابجایی زمین بود من از استاندار گیلان حسابی گله کردم و گفتم چرا می خواهید ما را در خانه ، مهمان کنید. حتی تهدید هم کردم و گفتم روی زمین آسفالت هم پرسپولیس را می بریم. البته این بار که پیش بینی ام درست درآمد ولی کلا بحثی از رفتنم به تیم نیست.»
او درباره دلیل روزگار تلخ پرسپولیس می گوید:« پرسپولیس مشکل ستادی ندارد. آنها مدیریت ستادی خیلی قوی دارند. مشکل تکنیکالی است که تیم را به این روز انداخته. در ساختمان سازی هم نقش تکنیسین ها خیلی مهم است. اینکه کسی بین مهندس طراح با کارگر و بنا باشد که حرف های شان را به هم نزدیک کند. الان پرسپولیس چنین مشکلی دارد. فاصله میان مدیریت با کارفنی و بازیکنان خیلی زیاد است. آنها در صف موفق نیستند. متاسفانه فکر می کنم این حاصل مشورت های نادرست است. مشاورین سردار و سیستم راهبری تیم نتوانستند موفق عمل کنند و پرسپولیس خلاء بزرگی بین مدیریت و تیمش دارد. پرسپولیس در این 12 سال ، 13 مدیر داشته. در این جمع ، رویانیان واقعا بیش از همه دارد برای این تیم مایه می گذارد. او از زندگی اش برای پرسپولیس گذشته. به خودش هم گفتم تنها کسی است که 2 بار آمده خانه ما تا با هم درباره تیمش حرف بزنیم. این یعنی که او از هر راهی برای کمک به پرسپولیس استفاده می کند. ولی با این همه زحمتی که کشیده ، تیم هنوز در دست انداز است. برای همین است که می گویم میان او و بدنه تیم باید گروهی قرار بگیرند که حرف های مدیریتی را به کلام تکنیکی ، یکی کنند.»
رویانیان به مانوئل اولتیماتوم داده. آیا این کار قبل از دربی تصمیمی درست است؟ در پاسخ به این سئوال ، عابدینی موضعی تند دارد:« اصلا شک نکن یک مربی اگر کفی از امتیاز را نتواند بگیرد ، هیچ وقت موفق نمی شود. این کف برای 5 بازی اول ، 7 امتیاز است. یعنی کمی کمتر از نصف امتیازات. اگر کسی 7 امتیاز نگرفت ، باید برود خانه اش برای تعطیلات. فرقی هم ندارد که من باشم ، مورینیو ، علی پروین ، گواردیولا یا کاپلو و مانوئل. هر کس کمتر از 7 امتیاز از 5 بازی گرفت یعنی توان خارج کردن تیمش از بحران را ندارد. خارجی ها به مربی می گویند مدیر تیم. کسی که هم باید حاشیه ها را جمع کند و هم کار فنی را انجام بدهد. بحران روحی ، ضعف بدنی و ... همه بخشی از کار سرمربی هستند. وظیفه با مربی است ، اگر توان این کار را ندارد باید برود پی کارش. »
اما با این تز ، بحث مربی خارجی و نا آشنایی با جو فوتبال چه خواهد شد؟ او می گوید:« روزی خود من این فضا را به استانکو دادم. او اما این کف امتیاز را می گرفت. از 4 بازی اول 4 امتیاز گرفته بود. هر بازی آن سال ها 2 امتیاز داشت ، یک باخت آورد ، 2 مساوی و یک برد که مجموعش می شد 4 امتیاز.. او نصف امتیازات را داشت من هم اعتماد کردم.
کسی بیگانه با سیستم و تاکتیک ما باشد. الان باید بیایند برای تیم های پایه زمان بدهند. استانکو با عدم موفقیت بود. وقتی تو هیروشیما دیدمش ، فهمیدم این کاره است و باید به او زمان داد اما الان نمی شود این کار را در جایی مثل پرسپولیس کرد. بازی ها 3 امتیازی شدند و جمعیت هم نتیجه می خواهند. الان 4 سالی می شود که پرسپولیس این روزگار را دارد پس باید به مردم حق داد. به نظر من رویانیان باید همین امروز بنشیند و با خوزه کارش را یکسره کند. بگوید تو 2 یا 3 ماه اینجا بودی ، این هم نتایجت است. تیم به بن بست رسیده. یک پولی به او بدهد ، توافقی جدا شوند و یک مربی ایرانی را جایش بگذارد تا با این شوک ، پرسپولیس مسیرش را عوض کند. از باقی بچه های تیم هم یکی 20 درصد کم کند تا مردم هم مطمئن شوند اینجا کسی الکی پولی نمی گیرد.»
این مسیر اما راهکار درستی است؟ آن هم برای رویانیان که برای ساختن پرسپولیسی در قواره جهانی وارد میدان شده است؟ مدیری که همه تلاشش استفاده از علم روز فوتبال است؟؛ « ببین شاید تو بتوانی از تهران تا رشت را با پراید بیایی ، شاید هم با رولزرویز بشود رفت. اما هر کدام شان که پنچر بشوند باید پنچری ماشین را بگیری . چون رولزرویز سواری که نمی توانی با تایر پنچر برانی. این الان حکایت پرسپولیس است. مربی تیم هرچقدر هم که خوب باشد الان تمرکز ندارد. خود تو حاضری کلید خانه ات را به کسی بدهی که آلزایمر دارد؟ مربی بی تمرکز هم همین حکم را دارد.یک بار دیگر بازی ما با پرسپولیس را مرور کن. ما نیمه اول می خواستیم سرعت شان را بگیریم.می دانستیم این بازی قبل از دربی است و پرسپولیس در نیمه اول می آید فشار می آورد که در همان 45 دقیقه اول کار ما را تمام کند. اگر تحریک شان می کردیم ، پدرمان در می آوردند. هادی نوروزی یک بازیکن سرعتی است و زاید چارچوب شناس عالی. ترکیبش را خوزه خوب چیده بود اما ما سرعت مسابقه را گرفتیم. خسته شان کردیم و آنها هم در زمین ما بازی کردند. از دقیقه 60 بود که استرس شان زیاد شد. ترس از نبردن ، خرد شان کرد و ما گل را زدیم. روی یک ضد حمله سریع. 3 تا مهاجم ببه زمین آورده بود که هد بزنند اما هیچ کس را نداشتند برای شان توپ بریزد. اسلا مربی های پرتغالی بازی مستقیم بلد نیستند. تو کدام مربی پرتغالی را دیدی که این طور بازی کند. گهگاهی فقط مورینیو در چلسی از این سیستم استفاده می کرد. این مشکل پرسپولیس است. اینکه توپ ساز ندارند و ...»




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir


مطالب داغ ورزشی:
آشنایی با هفت راز موفقیت در المپیک از دیدگاه روانشناسان ورزشی
عدم تمایل آقای خاص به ماندن کاکا در رئال
هاشمی طباء: تا حالا ندیده بودم رئیس کمیته المپیک در صف رژه باشد/ واقعا نمی دانم این کار خوب است یا زشت!
دلایل خداحافظی هاشمیان از زبان خودش/ اهل نا حق کردن نبودم