رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد هر وقت یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال آماده بوده، تیم حریف برده است.

فارس:علی پروین در آستانه دیدار روز جمعه پرسپولیس و استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس صحبت‌های زیر را انجام داد.

فارس: آقای پروین چرا در این شرایط سکوت کرده‌اید؟

بهتر از این است که بخواهم با اظهارنظری دل بچه‌ها را خالی کنم. متأسفانه پرسپولیس دچار شرایط عجیبی شده که باورکردنی نیست. انشاءالله هرچه زودتر از این شرایط خارج شود.

فارس: بازی با داماش را دیدید؟

بله، مگر می‌شود بازی‌های پرسپولیس را نبینم؟ بچه‌ها بد بودند و داماش هم از فرصت خود خیلی خوب استفاده کرد. الان تیم‌ها فرصت‌طلب شده‌اند و قدر تک فرصت‌های خود را مقابل پرسپولیس و استقلال بیشتر می‌دانند.

فارس: قبول دارید شرایط پرسپولیس بحرانی است؟

در پنج هفته اخیر بچه‌ها خودشان نبودند و دچار افت شدند اما اشکالی ندارد، یک سیب را وقتی که به هوا پرتاب می‌کنیم هزار چرخ می‌زند. پرسپولیس هم تازه در هفته پنجم است. من مطمئنم بچه‌ها خودشان را جمع و جور می‌کنند و به شرایط ایده‌آل می‌رسند و همان پرسپولیسی می‌شوند که هواداران توقع دارند.

فارس: نظرتان درباره دربی روز جمعه چیست؟

این بازی حساسیت خاص خودش را دارد. بچه‌ها با جنگندگی و دعوای 90 دقیقه‌ای می‌توانند از گردابی که داخل آن افتاده‌اند خارج شوند و به بالای جدول برسند. همه ناراحتند که پرسپولیس در رده شانزدهم جدول است ولی اتفاقات در فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و شاید بدبین‌ترین هواداران و کارشناسان این اتفاقات را پیش‌بینی نمی‌کردند اما انشاءالله بعد از یک برد شیرین در دربی همه چیز درست می‌شود.

فارس: خیلی‌ها می‌گویند استقلال شانس بیشتری برای پیروزی دارد...

این حرف‌ها نیست. هر وقت استقلال بهتر بوده پرسپولیس برده و هر وقت هم پرسپولیس بهتر بوده استقلال برده است. این بازی قابل پیش‌بینی نیست. 5 هفته پرسپولیس ناکام بود و باید لحظات، دقایق و همه چیز 5 بازی گذشته فراموش شود. بچه‌ها می‌توانند با پیروزی در دربی به خیلی از حرف‌وحدیث‌ها پایان دهند. بچه‌ها این پتانسیل را دارند و فقط باید خودشان را باور کنند.

 پرسپولیس با رمز رفاقت، یکدلی و جنگندگی می‌تواند به 3 امتیاز برسد هر کدام از بازیکنان یک وزنه سنگین برای تیم‌های سابق خود و حتی تیم ملی بودند. نباید آنها را دست کم گرفت هر چند شرایط دربی فرق دارد.

فارس: منظورتان از این فرق چیست؟

روز باید روز یک بازیکن و یک تیم باشد تا موفق شود. با توجه به بازیکنانی که در دو تیم هستند به نظرم دربی زیبایی را شاهد خواهیم بود. وزنه برابر است و همه چیز در 90 دقیقه مشخص می‌شود و امیدواریم رنگ تیم برنده قرمز باشد.

فارس: احتمال دارد هواداران پرسپولیس کمتر از استقلال به ورزشگاه بیایند؟

خیر، تا حالا اینطور ندیدم. من مطمئنم نصف ورزشگاه و شاید بیشتر برای هواداران پرسپولیس است. البته به تیم استقلال و امیر قلعه‌نویی هم احترام می‌گذارم چون امیر مربی‌ای است که کارش را بلد است و بچه‌ها باید مراقب او باشند.

فارس: چرا در چند وقت اخیر به ورزشگاه نرفتید؟

دوست ندارم خدای ناکرده پرسپولیس نتیجه نگیرد و میکروفن‌ها برای مصاحبه به سمت من بیایند و من هم یک حرفی بزنم. انشاءالله در بازی‌های آینده سعی خواهم کرد به ورزشگاه بیایم. من صدبار گفته‌ام و هزار بار دیگر تکرار می‌کنم اگر علی پروین صحبتی می‌کند فقط دلش برای پرسپولیس می‌سوزد. موهای خودم را در پرسپولیس سفید کردم و تا آخر عمرم هم عاشق پیراهن قرمز و هواداران باتعصب و با غیرت هستم. سعی می‌کنم در چند وقت اخیر بیشتر سکوت کنم تا خدای ناکرده فکر نکنند پروین دنبال هدفی است.

فارس: در پایان اگر حرفی دارید بگویید؟

به بچه‌های پرسپولیس می‌گویم تصور کنند لیگ برتر از جمعه شروع می‌شود، چه عیبی دارد؟‌ما از هفته پنجم بازی‌های خودمان را شروع می‌کنیم.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
farsnews.com

مطالب داغ ورزشی:
قهرمانی در مریخ بدون کار و درآمد فایده ندارد/لشگری:حالا می فهمم اشتباه نکردن یعنی چه!
واکنش مسئولین باشگاه پرسپولیس به مصاحبه پرویز مظلومی
وقتی ورزشگاه دیدار داماش و پرسپولیس جان افراد ‌را تهدید می‌کند+تصاویر
انتقاد مهاجمان استقلال از حضور انصاری فرد در لیست کی روش