کاپیتان خط خورده تیم ملی فوتسال ایران با انتقاد از سرمربی تیم ملی و بیان این نکته که تیم ملی در حال پسرفت است، گفت: «نگذارید حرف‌هایی بزنم که نتوانید سرتان را بالا بیاورید.»

فارس: وحید شمسایی که سابقه 13 سال حضور در تیم ملی را دارد این بار از سوی علی صانعی به جمع ملی‌پوشان دعوت نشد. سرمربی تیم ملی علت عدم دعوت وی را نداشتن تیم اعلام کرد و گفت شمسایی را به جام جهانی تایلند نخواهد برد.


کاپیتان تیم ملی پس از ناکامی در رقابت‌های آسیایی و قرار گرفتن تیم ملی در رتبه سوم سکوت اختیار کرد و در مورد این شکست صحبتی نکرد، اما پس از 3 ماه سکوتش را شکست و به انتقاد از صانعی پرداخت.


* نگذارید حرف‌هایی بزنم که نتوانید سرتان را بالا بیاورید

شمسایی در ابتدا عنوان کرد: «می‌خواهم ساکت باشم تا تیم به حاشیه نرود، اما مثل اینکه آقایان دلشان نمی‌خواهد و دوست دارند حرف‌هایی زده شود. من نه به عنوان پرافتخارترین بازیکن ایران و آسیا و نه به عنوان کسی که افتخاراتی کسب کرده‌ام، فقط به عنوان یک ایرانی دوست دارم تیم با آرامش به جام جهانی برود، اما در این 2،3 ماه هر روز آقایان درباره من صحبت کردند. آقایان می‌نشینند و بلند می‌شوند و اسم مرا می‌آورند. می‌خواهند با اسم من خود را مطرح کنند، اما این خداست که اگر بخواهد فردی را مطرح می‌کند. با این شرایط ترجیح می‌دهم حرف‌هایی بزنم که خیلی‌ها بفهمند چه اتفاقاتی در فوتسال افتاده است. فقط می‌گویم نگذارید حرف‌هایی بزنم که نتوانید سرتان را بالا بیاورید.»


* نمی‌توانید با عناد و دشمنی در تیم ملی پیش روید

کاپیتان تیم ملی فوتسال تاکید کرد: «با توجه به لطف خداوند که شامل حال ایران شد قرعه بسیار مناسبی نصیب تیم ملی شد. می‌توانیم به راحتی جزء 4 تیم برتر قرار بگیریم و به فینال هم راه یابیم. پتانسیل فوتسال ایران بسیار بالا است و می‌توانیم موفق باشیم به شرط اینکه آقایان به فکر منافع شخصی خود نباشند و پس از مسابقات و شکست مسائل را گردن افراد دیگر نیندازند. من مثل آقایان نیستم که قبل از مسابقات آسیایی در تمام رسانه‌ها اعلام می‌کنند اگر تیم نتیجه نگیرد می‌روم، اما پس از ناکامی سخت‌تر به جایگاه خود می‌چسبند و دوست ندارند جدا شوند. پس من پایبند اصل و اصول هستم، نه شما که با دروغ و فرافکنی می‌خواهید خود را ثابت کنید. تیم ملی برای مردم و کشور است، نه برای شما که بخواهید با عناد، دشمنی و کینه‌ورزی پیش روید. شما که به آدم فروشی معروفید. اگر قرار بوده وحید شمسایی در فوتسال موفق باشد تاکنون بوده و اگر هم قرار بوده موفق نشود این چنین نبوده است.»


* تیم ملی رو به پسرفت است

وی گفت: «ایران دو بار در آسیا قهرمانی را از دست داده است. یک بار در سال 2006 که جوراندیرو سرمربی تیم بود و علی صانعی هم به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها و بار دیگر امسال که صانعی سرمربی و جوراندیرو مربی بود. در سال 2006 پس از آن ناکامی تغییر و تحولات زیادی شد و کل ساختار فوتسال تغییر کرد. ترابیان و شمس آمدند و تیم رو به پیشرفت حرکت کرد، اما متاسفانه بار دیگر در حال پسرفت هستیم. تیم ملی جایی نیست که افراد بخواهند مسائل شخصی خود را در نظر بگیرند. ما خیلی راحت قهرمانی را از دست دادیم و سوم شدیم. پس از آن هم خیلی راحت تمام این ناکامی گردن کمک مربی و بازیکنان می‌افتد. فقط یاد گرفته‌ایم مشکلات خود را گردن افراد دیگری بیندازیم. باید ببینیم خودمان چه کرده‌ایم. مگر تیم ملی با تلفن زدن و ارتباط برقرار کردن است.»


* تیم نتیجه نگیرد مربی مقصر است

شمسایی اظهار داشت: «تیم ملی هم‌اکنون تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است. ما با همین مهره‌ها توانستیم رتبه چهارمی جهان را کسب کنیم، پس هنگامی که تیم با همین بازیکنان نتیجه نمی‌‌گیرد این مربی است که باید جواب بدهد. یک بار می‌گویند بازیکن به بازیکن پاس نمی‌داد. سوال من این است پس کار سرمربی چیست؟ یک بار می‌گویند حسن‌زاده و شمسایی دنبال آقای گلی بودند. در تمام ادوار مسابقات همین گونه بوده است، اما تفاوتش در این بود که مربیان بزرگ بالای سر تیم بوده و تیم توانسته نتیجه هم بگیرد. اینکه در دوره حضور صانعی چنین اتفاقی رخ می‌دهد نشان می‌دهد وی مربی خوبی نبوده و نتوانسته تیم را جمع کند.»


* آقایان به خاطر منافع خود قدرت فوتسال را زیر سوال بردند

شمسایی در ادامه خاطرنشان کرد: «برای فوتسال ایران افراد زیادی زحمت کشیده‌اند افرادی مانند درودگرها، حیدریان‌ها و بابک معصومی‌ها. به آسانی نتوانستیم چنین جایگاهی را به دست‌آوریم که بخواهیم به این راحتی از دست بدهیم. حالا آقایان به خاطر منافع خود حاضرند این قدرت را زیر سوال ببرند.»


* صانعی به خانه‌ام بیاید تا تالار افتخاراتم ببیند

وی گفت: «شنیده‌ام که گفته‌اند وحید شمسایی جایی در تاکتیک ما نداشته است. کدام تاکتیک؟! اگر تاکتیکی وجود داشت که قهرمان می‌شدیم. من که توانستم در مسابقات عنوان آقای گلی را کسب کنم، اما تیم نتیجه نگرفت، پس مشکل از عملکرد تیم و سرمربی بوده است. 13 سال است که در تیم ملی بازی می‌کنم و این صحبت‌ها برایم بسیار جالب است. احتمالا تاکنون هرچه بازی کرده‌ام، خودم نبوده‌ام و شخص دیگری به جای من بازی می‌کرده است! بعضی وقت‌ها به خودم هم شک می‌کنم! از خود می‌پرسم واقعا بازیکن تیم ملی بوده‌ام؟! واقعا آقای گل جهان و آسیا شده‌ام؟! واقعا 5 سال بهترین بازیکن سال آسیا شده‌ام؟! اگر صانعی دوست دارد به خانه‌ام بیاید و تالار افتخارات مرا ببیند. بد نیست چنین اتفاقی رخ دهد. خودش هم چنین مسائلی را می‌داند، اما خیلی راحت می‌خواهد مرا بکوبد.»


* خواهش کردیم صانعی مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی شود

شمسایی تصریح کرد: «آقایان رزومه کاریشان یادشان رفته است. صانعی زمانی که سرمربی دانشگاه آزاد بود تیمش همواره در انتهای جدول بود.  در سال 2006 من و رضا ناصری نزد صادق درودگر رفتیم و خواهش کردیم به علت اینکه علی صانعی بازیکن خوبی بوده به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی انتخاب شود. در سال اول هم جوراندیرو با این موضوع مخالف بود، اما با خواهش ما به تیم ملی آمد. خوب است که گذشته خود را فراموش نکنیم. گذشته خوبی با هم داشتیم و افتخارات زیادی کسب کردیم. خوب است این مسائل را فراموش نکنیم و زیر سوال نبریم.»


* کسانی که نمی‌توانند مرا ببینند بدانند حالا حالاها در فوتسال خواهم بود

شمسایی گفت: «من به فوتسال سلام نکرده‌ام که حالا بخواهم خداحافظی کنم. هر روز تمرین می‌کنم و بدن خود را آماده نگه داشته‌ام. ورزش را دوست دارم و با آن زندگی می‌کنم.  13 سال با افتخار و بدون هیچ منتی برای کشورم بازی کردم، اگر اعتباری دارم به خاطر لطف خدا و دعای خیر مردم بوده است. کسانی که نمی‌توانند مرا ببینند بدانند حالا حالاها هستم و مطمئنا تجربیات خود را در اختیار جوان‌ترها می‌گذارم و با قدرت به کارم ادامه می‌دهم.»


* تیم ملی ملک شخصی شده است

کاپیتان تیم ملی فوتسال عنوان کرد: «تیم ملی هم‌اکنون ملک شخصی شده است. به خودم کاری ندارم، نظر سرمربی تیم بوده و مرا دعوت نکرده، اما بازیکنانی چون مصطفی نظری، جواد اصغری‌مقدم و مجید لطیفی بازیکنان کوچکی نیستند که به این راحتی از تیم ملی خط بخورند. فیفا به نظری لقب صخره داد. کسی که جزء 2 گلر برتر جام جهانی می‌شود بازیکن کوچکی نیست. درست است که هم‌اکنون بازیکنان جوان خوبی داریم اما حقش نیست که با این بازیکنان بزرگ این گونه رفتار شود. فکر می‌کنم این رفتارها خوب نباشد. اگر اشتباهی می‌کنیم باید بگوییم و آن را بپذیریم.»


* حاضر نیستم شخصیت خود را زیر سوال ببرم

شمسایی تاکید کرد: «اگر توانستیم در سال 2008 موفق باشیم به این علت بود که مدیریت و باشگاه‌های ما همدل بودند و دعوایی در فوتسال نبود. در لیگ امسال جای خالی فولادماهان کاملا حس می‌شود. اگر باشگاه‌ها نباشند تیم ملی خوبی نخواهیم داشت. امسال از 3 تیم پیشنهاد داشتم، اما خودم آدمی نیستم که بخواهم با این مبالغ بازی کنم، نه اینکه دنبال پول باشم بلکه برای خود شخصیتی قائلم. شاید دوستان دیگر بتوانند با این مبالغ کار کنند. اگر بخواهم بازی کنم به صبای قم می‌روم که هم نزدیک ترین شخصم آنجاست و هم به عشق حضرت معصومه (س) رایگان بازی می‌کنم.»


* مشکلات ما به علت تک محوری بودن است

وی گفت: «مگر در کشورمان چقدر امثال حسین شمس و محمود خوراکچی داریم؟ این افراد جزء افتخارات ما هستند، اما ‌اکنون کجا هستند. سیدمهدی ابطحی چرا باید در اهواز باشد؟ ناصر صالح و علی رعدی کجا هستند؟ تمام این تصمیمات به این علت است که تک محوری شدیم. نمی‌شود همه کارها را روی عناد، کینه ورزی و جایگاه خود انجام دهیم.»


* با اتوبوس شرکت واحد بازیکنان را جابجا می‌کردند

شمسایی در پایان خاطرنشان کرد: «تیم ملی ارزش و قداست خاصی دارد، اما در رقابت‌های آسیایی کاری با ما کردند که به هیچ عنوان در شأن بازیکن تیم ملی نبود. به گونه‌ای رفتار کردند که اگر حتی بازیکنی آب معدنی بیشتری مصرف کرده بود باید از جیب خود پولش را می‌داد. در تورنمنت چین هم ما را با اتوبوس شرکت واحد برای خرید می‌بردند. 16،17 بازیکن کنار خیابان می‌ایستادیم تا اتوبوس خطی شرکت واحد بیاید. این چیزها باید درست شود وگرنه استعداد بازیکنان و شرایط مدیرتی خوبی داریم. بی مورد نبود که در زمان حسین شمس جزء 4 تیم اول بودیم چون خوب رفتار می‌کردند، اما این آقا (صانعی) هیچ چیزی از خودش ندارد.»




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com

مطالب داغ ورزشی:
نکونام، جباری و انصاری فرد بهترین گلزنان ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ !
یادت نرود احمدی نژاد استقلالی است
رکورد جهانی دو 200 متر جهان جابجا شد
مسعود شجاعی شماره 10 جدید تیم ملی؟