زاید تخمین می زند که درآمد هفتگی یک فوتبالیست در ایران حدود 5 هزار یورو است که 10 برابر درآمد یک فوتبالیست در ایرلند است.

گل: در مطب پزشک نشسته و از مشکلی رنج می برد که به خاطر آلودگی هوای تهران برایش بوجود آمده است. او در چند روز اخیر با خونریزی از بینی مواجه شده است. ایمون زاید بهترین بازیکن و آقای گل فصل گذشته لیگ ایرلند حالا برای پرسپولیس بازی می کند. بزرگترین باشگاه نه در ایران بلکه در آسیا. این شروع گزارش ویژه روزنامه ایندیپندنت ایرلند از وضعیت این مهاجم دو رگه و مصاحبه با ستاره محبوب سرخ هاست.

زندگی در جایی که او نمی تواند به زبان آنجا حرف بزند و تعداد کمی از افراد انگلیسی صحبت می کنند، سخت به نظر می رسد. بازیکنانی که من با آن ها دوست باشم، تعدادشان کم است.  کافی شاپ ها و مراکز دیدنی زیبایی وجود دارد، اما نوشیدنی های الکی در ایران غیرقانونی هستند.

 

در ماه می بود که زاید در دوبلین با نامزدش، ماریون، آشنا شد. ماریون به تهران رفت، اما نتوانست بازی زاید را از نزدیک تماشا کند: «زنان در ایران اجازه حضور در ورزشگاه ها را ندارند و ماریون هم هرگز نتوانست مرا در حین بازی ببیند.» زاید در ادامه می گوید: «زنان ایران نسبت به سایر کشورهای اسلامی از آزادی های بیشتری برخوردار هستند.»

زاید در دسامبر 2011 به پرسپولیس پیوست. در ماه فوریه و در جریان دربی تهران، او شکست 2- صفر تیمش را در فاصله 8 دقیقه تا پایان به برد 3-2 تبدیل کرد.«یکی از هواداران ما بعد از گل سوم من به علت حمله قلبی درگذشت.» بعد از آن هت تریک، پسر دوبلینی دیگر به خوبی شناخته شده است. «هواداران پیش من می آیند و می خواهند با من عکس بگیرند البته من باید 3 انگشتم را به نشانه هت تریک نشان دهم!» یک صفحه در فیسبوک به نام آقای هت تریک اکنون بیش از 1000 لایک دارد.

 

ایمون تخمین می زند که درآمد هفتگی یک فوتبالیست تاپ در ایران حدود 5 هزار یورو است که  10 برابر درآمد یک فوتبالیست در ایرلند است. هر چند که مشکلاتی نیز در دریافت آن وجود دارد. زاید برای تیم ملی لیبی می تواند بازی کند. «پدرم در تونس متولد شده است اما والدین او اهل لیبی هستند. اگرچه برای تیم ملی ایرلند در رده های پایه بازی کرده ام، اما همه خانواده ام لیبیایی هستند و من واقعاً به بودن با آن ها افتخار می کنم  و درباره احتمال پیروزی در یک بازی ملی رسمی با لیبی هیجان زده ام.»

در پایان این گزارش به مشکلاتی که زاید در خروج از ایران برای حضور در اردوی لیبی داشت، اشاره شده است و البته نویسنده این گزارش به شاهکار شیث و نصرتی در فصل گذشته نیز گریزی زده است!




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com


مطالب داغ ورزشی:
علی دایی در مناطق زلزله زده/تصاویر
المپيك و ستاره‌های میلیاردی فوتبال!
از سالتو خوردن محمد بنا تا پیژامه احسان حدادی! (فتوکاتور)
مهدوی‌کیا بخشی از قراردادش را به زلزله‌زدگان اختصاص داد