علی پروین در زمان خودش پیشنهاد های زیادی از تیم های خارجی داشته است.

خبرآنلاین:در سال 1351 تیم پرسپولیس خود را حرفه ای اعلام کرد.در آن سال آنها با ستارگان سرشناس خود در مسابقات دوستانه با تیمهای خارجی شرکت می کردند تا برای تیم درآمد زایی کنند. همچنین تیم آماتور پرسپولیس نیز در مسابقات باشگاههای تهران شرکت می کرد. در پاییز همان سال تیم کریستال پالاس که در لیگ دسته اول انگلستان حضور داشت، به دعوت باشگاه پرسپولیس به تهران آمد و در یک بازی دوستانه با پرسپولیس روبرو شد. این بازی با حضور 40 هزار تماشاگر در آزادی برگزار شد و داود نصیری آن را قضاوت کرد. پرسپولیس این بازی را 5-1 باخت و مهراب شاهرخی تنها گل سرخپوشان را به ثمر رساند. این یکی از سنگین ترین شکست های پرسپولیس در بازی های بین المللی اش بود.

اما اتفاق مهم این بازی پیشنهاد خرید علی پروین از سوی سرمربی باشگاه کریستال پالاس بود. روزنامه اطلاعات فردای این بازی در صفحه ورزشی اش نوشت:« علی پروین بازیکن معروف پرسپولیس که در بازی دیروز این تیم با کریستال پالاس ستاره میدان بود موفق شد طی یک بازی تماشایی قدرت و مهارت فردی خود را به نمایش بگذارد و این کار او "برت هد" سرمربی کریستال پالاس را بر آن داشت تا او را به عنوان بازیکنی درحد"کوک"و"راجرز"و سایر بازیکنان برترکریستال پالاس بخواند .

 "هد"دیروز در فاصله بین دو نیمه بازی به مسئولان باشگاه پرسپولیس گفت که حاضر است علی پروین را با مبلغی حدود 25هزارپوند در اختیار تیم خود بگیرد. علی عبده مدیرعامل باشگاه های پرسپولیس و آپادانا درگفتگویی که پیرامون خرید پروین با خبرنگار سرویس ورزشی روزنامه اطلاعات داشت گفت که پروین حاضر نیست حتی در ازای مبالغی بیش از مبلغ پیشنهادی آقای "هد" از پرسپولیس جدا شود. و یک فرد ایرانیست و برای پیشبرد فوتبال مملکت خودش از جان نیز مایه خواهد گذاشت.

گفتنی است ارزش ریالی پیشنهاد کریستال پالاس در آن زمان مبلغی حدود 500 هزار تومان بود.





گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir


مطالب داغ ورزشی:
لوسیو: اینتر در حق من ناسپاسی کرد
از معطلی سه ساعته تیم ملی والیبال در فرودگاه قاهره تا تمرین در سالن کاراته
پیروزی قاطع ایران برابر مصر/ شاگردان ولاسکو به فکر بازی دوم
قهرمان سوپر جام اروپا مشخص شد